Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Tohle není crossover

Říká se, že by se nic nemělo přehánět, respektive že všeho moc škodí. Testovací exemplář Mercedesu-Benz GLA to dokazuje více než dobře. Někdo tak dlouho křížil a zmenšoval, až místo crossoveru skončil v podstatě u hatchbacku.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie

Mercedes-Benz GLA je celkově povedené auto, které ovšem nese několik problémů. Testované provedení coby crossover se sníženým podvozek vzbuzuje naprosto oprávněné otázky, zda to vůbec ještě stále je crossover (pokud za tímto slovem vidíme mix několika kategorií alespoň s nějakými ambicemi na jízdu mimo silnice), nebo zda to náhodou není pouze lehce upravený hatchback.

Po sedmi dnech jsem dospěl k závěru, že tohle už není crossover. Ze všeho nejvíce se mu líbí na kvalitních dálnicích a kvalitních okreskách, kde můžete jezdit vysoce nepředpisovým tempem. Jakmile se ale cesta změní a začnou se objevovat překážky typu výmolů, dlažby, tramvajových kolejí, GLA začne být nepohodlné. Tedy alespoň to testovací osazené sportovním podvozkem a pneumatikami run-flat.

Možná za to může pouze naše konkrétní specifikace, ale já jsem nakonec nenašel odpověď na otázku, co vlastně jiného GLA ve srovnání s třídou A nabídne. Ano, jsou zde jisté úpravy karoserie, vyšší posaz a jiný design, nicméně rozdíly jsou to velmi malé. Stojí za příplatek oproti áčku? Vůbec si tím nejsem jistý. Nadruhou stranu příplatek to je de facto velmi malý, což samo o sobě také ledasco naznačuje.

Radosti
Nízká spotřeba
Jistý podvozek
Spolehlivě fungující pohon všech kol
Vzhled testované verze
Kvalitně zpracovaný interiér
Starosti
Výška podvozku na úrovni běžných osobních automobilů
Prostor v interiéru
Výhled z vozu
V některých režimech jízdy velmi pomalá převodovka
Až přílišná podobnost se základním hatchbackem
6  /10
94 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie94 fotografií
gla_19.JPG gla_17.JPG gla_18.JPG
Následující kapitola
Mercedes Třídy E 2.874
Rok výroby: 2002
Stav: 602 502 km
Cena: 33 000 Kč
Mercedes GLK 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 137 500 km
Cena: 435 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 197 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků