Test Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC: Tohle není crossover

Říká se, že by se nic nemělo přehánět, respektive že všeho moc škodí. Testovací exemplář Mercedesu-Benz GLA to dokazuje více než dobře. Někdo tak dlouho křížil a zmenšoval, až místo crossoveru skončil v podstatě u hatchbacku.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz GLA v kostce
  2. Úvod, Otázka světlé výšky, Design: několik málo rozdílů
  3. Interiér: malý a známý
  4. S dieselem pod pět litrů, Do města, na okresky nebo na dálnice?
  5. Terén? Jaký terén, Crosshatchback
  6. Fotogalerie

Mercedes-Benz GLA je celkově povedené auto, které ovšem nese několik problémů. Testované provedení coby crossover se sníženým podvozek vzbuzuje naprosto oprávněné otázky, zda to vůbec ještě stále je crossover (pokud za tímto slovem vidíme mix několika kategorií alespoň s nějakými ambicemi na jízdu mimo silnice), nebo zda to náhodou není pouze lehce upravený hatchback.

Po sedmi dnech jsem dospěl k závěru, že tohle už není crossover. Ze všeho nejvíce se mu líbí na kvalitních dálnicích a kvalitních okreskách, kde můžete jezdit vysoce nepředpisovým tempem. Jakmile se ale cesta změní a začnou se objevovat překážky typu výmolů, dlažby, tramvajových kolejí, GLA začne být nepohodlné. Tedy alespoň to testovací osazené sportovním podvozkem a pneumatikami run-flat.

Možná za to může pouze naše konkrétní specifikace, ale já jsem nakonec nenašel odpověď na otázku, co vlastně jiného GLA ve srovnání s třídou A nabídne. Ano, jsou zde jisté úpravy karoserie, vyšší posaz a jiný design, nicméně rozdíly jsou to velmi malé. Stojí za příplatek oproti áčku? Vůbec si tím nejsem jistý. Nadruhou stranu příplatek to je de facto velmi malý, což samo o sobě také ledasco naznačuje.

Radosti
Nízká spotřeba
Jistý podvozek
Spolehlivě fungující pohon všech kol
Vzhled testované verze
Kvalitně zpracovaný interiér
Starosti
Výška podvozku na úrovni běžných osobních automobilů
Prostor v interiéru
Výhled z vozu
V některých režimech jízdy velmi pomalá převodovka
Až přílišná podobnost se základním hatchbackem
6  /10
94 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie94 fotografií
gla_19.JPG gla_17.JPG gla_18.JPG
Následující kapitola
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 105 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků