Test Mercedes-Benz GL 350 BlueTec: Sen (zámožných) Čechů

Octavia Combi? Zapomeňte. Češi milují obrovský Mercedes třídy GL – tedy ti, kteří si ho mohou dovolit. Vyzkoušeli jsme, jak jejich nároky naplňuje druhá generace tohoto obřího SUV.

Ačkoliv lidé instinktivně považují auta typu SUV za prostorná, většina z nich je v tomto ohledu skromnější, než se při pohledu zvenku zdá. Ne ovšem Mercedes-Benz třídy GL. Toto luxusní SUV s půdorysem limuzíny poskytuje vnitřní prostor na úrovni velkého rodinného vanu.

Od loňského roku se Mercedes-Benz třídy GL prodává ve druhé generaci. Ta první přišla na trh v roce 2005. Cílila zejména na bohatou klientelu ve Spojených státech, kde se také vyrábí. Továrna u města Tuscaloosa v Alabamě produkuje velké mercedesy už od roku 1997, kdy odsud začala vyjáždět do světa první třída M.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes GL je delší než třída S se standardním rozvorem a jen o něco méně luxusní

Přestože se vyrábí v Americe pro Američany, nečekaného úspěchu se třída GL dočkala i v jedné maličké evropské zemi. Česká republika je pro tento model jedním z nejvýznamnějších trhů světa. Osciluje okolo desátého místa, jednou byla dokonce šestá. Absolutně, nikoliv po přepočtu na počet obyvatel!

My Češi prostě obří luxusní SUV milujeme. A čím větší, tím lepší, zdá se.

Proto se nám druhá generace třídy GL musí líbit. Přestože se to nezdálo možné, je ještě delší, širší a vyšší než původní třída GL. Tohle auto v podzemních garážích dokonale prověří vaše manévrovací schopnosti. Při délce 5120 mm je nejdelší ze všech mercedesů s výjimkou prodloužené třídy S. Na šířku včetně zrcátek měří 2141 mm (zapomeňte na zúžené pruhy v dálničních uzavírkách) a vysoká je 1850 mm.

Navzdory větším rozměrům dokázala třída GL mezigeneračně zhubnout. Díky hliníkové kapotě motoru i blatníkům je o 90 kg lehčí. Při udávané provozní hmotnosti 2455 kg ale pořád váží 60 kilo víc než přesluhující Audi Q7, které se zrodilo v nešetřící „předkrizové“ době. O něco menší, hliníkový a pouze pětimístný Range Rover je lehčí bezmála o tři metráky. (Ve všech případech porovnáváme hmotnost vznětových šestiválců.)

V podobném duchu bychom mohli pokračovat ještě chvíli, ale snad je zjevné, co chceme říci: Mercedes-Benz GL je skutečné monstrum.

V dalších kapitolách se podíváme na to, z čeho je poskládán a zejména jak se s takovým kolosem jezdí po úzkých českých silnicích.

Předchozí KAPITOLY Následující
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 160 929 km
Cena: 204 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.987
Rok výroby: 2009
Stav: 229 044 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes Viano 2.143
Rok výroby: 2012
Stav: 106 900 km
Cena: 641 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků