Kapitoly článku:
Zapomeňte na xenony…
Xenonové světlomety byly donedávna výsadou luxusních automobilů, ale když se rozhlédnete kolem sebe dnes, mají je už takřka všichni. Dalším vývojovým stupněm jsou speciální zdroje LED, jež by se z principu měly vyznačovat delší životností a snadnější regulací světelného toku s ohledem na aktuální provozní podmínky. Z pozice běžného řidiče se světlomety LED chovají podobně jako moderní adaptivní „xenony“, ale jejich světlo je více modré.
Ani natažená střecha vzhledu vozu nijak neuškodí
A právě světlomety LED dominovaly přídi zkoušeného vozu, přičemž příplatek 35 090 Kč bez DPH jsme hodnotili jako zajímavý. A vůbec: konvenční žárovku v tomto autě snad ani nenajdete, všechno je sestaveno z LED. Facelift z letošní zimy rozdělil veřejnost na dva tábory, jedněm se třída E Cabrio více líbila dříve, podle druhých modernizace vozu prospěla. Vůz ve své aktuální podobě ale působí moderním a ušlechtilým dojmem.
Na první pohled by snad ani jeden neřekl, že jde vlastně o menší třídu C
Za velkým emblémem na masce chladiče se skrývá jeden ze senzorů adaptivního tempomatu. Pokud na vás zapůsobil rozevlátý přední nárazník s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům, podívejte se pozorně: postranní náběhy jsou zaslepeny, takže jde jen o stylistické řešení. Při pohledu na zadní část karoserie nelze přehlédnout zvláštní prolisy nad podběhy zadních kol připomínající dobu, kdy v padesátých letech postupně mizely blatníky v pontonu karoserie.
Na palubě
Už první usednutí za volant vám připomene, že sedíte v „céčku“. Když si člověk průměrné postavy nastaví sedadlo a volant do přijatelné pozice, neodbytně bude svá kolena opírat o dveře a středovou konzoli. V těchto místech se ale naštěstí nenacházejí žádné výčnělky, jež by tlačily. Vpředu je pro dospělé pasažéry místa jen tak akorát, dozadu se pak usadí (jak je ostatně znát i z přiložených snímků) spíše skromnější postavy, jež budou rády, že se takovým autem můžou vůbec svézt.
Na předních sedadlech je místa tak akorát
Zkoušený vůz byl vybaven „komfortními ortopedickými sedadly“, a nutno dodat, že požadavkům většiny cestujících s přehledem vyhoví. Navíc jsou opatřena všestrannou regulací tuhostí jednotlivých částí ovládanou otočnými spínači na panýlcích po stranách sedáků. Přední sedadla mají dostatečně dlouhé sedáky i opěráky a slušné vedení v zatáčkách, ovšem hlavové opěrky lze regulovat pouze svisle.
Vzadu je třeba poněkud se uskrovnit
Anatomicky jsou tvarována také dvě zadní sedadla. Pro snadný a rychlý přístup k nim jsou jinak všestranně elektricky stavitelná přední sedadla v podélném směru posouvaná manuálně, ovšem s „pamětí“ návratu do přednastavené polohy. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici sklopnou opěrku s průchodem do zavazadlového prostoru, držáky nápojů a díky příplatkové třízónové klimatizaci Thermotronic také možnost samostatné regulace teploty skrze panel na konci středové konzole.
Prostor pro zavazadla svým objemem nezklame
Zavazadlový prostor s rozměrným víkem má celkem slušný objem, a to hlavně v případě, že je střecha natažená. Za podběhy zadních kol jsou schránky na odkládání drobností, pod podlahou pak najdeme už jen nádrž systému BlueTEC. Prostor pro střechu je od „kufru“ opticky oddělen manuálně překlápěnou zástěnou.