Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

S posledními teplými dny tohoto roku jsme neformálně uzavřeli sezónu kabrioletů. A stylově. Vyzkoušeli jsme Mercedes-Benz E Cabrio, jeden z nejvyspělejších vozů svého druhu.
Seznam kapitol
  1. „Éčko“? Spíše menší „céčko“…, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Zapomeňte na xenony…, Na palubě
  3. Vybaveno pro jízdu bez střechy, Za volantem
  4. Motory natočit…, Dálky volají
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (127x foto)

„Éčko“? Spíše menší „céčko“…

Kabriolet? Dříve to znamenalo čtyřdveřovou karoserii se skládací střechou, dnes se tak říká prakticky všemu, u čeho lze dát střechu dolů. Jsou to auta pro potěšení z jízdy a těsný kontakt s okolním prostředím. Automobilka Mercedes-Benz má s výrobou aut s otevřenými karoseriemi bohaté zkušenosti, a to i v rámci novodobé řady E. I když…?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Cabrio vás zve na svezení...

Aktuální generace modelu E cabrio (A207) slavila premiéru na lednovém detroitském autosalonu v roce 2010 jako čtvrtá a poslední karosářská verze řady E. Na stejném místě, ovšem o rok dříve, se představil i základní sedan (W212), který byl hned s podzimem ve Frankfurtu doplněn kombíkem (S212). Kabriolet vychází z kupé Mercedes-Benz třídy E (C207) prezentovaného v Ženevě roku 2009.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E Cabrio: oficiálně bez střechy

Ledacos o pravdě o verzích kupé a kabriolet naznačují i kódová označení. Skutečností je, že obě dvoudveřové verze nahradily do té doby vyráběnou třídu CLK, ovšem i nadále nesou známou lež: zatímco mercedesy E kupé/kabrio nesou jméno „E“ a na první pohled vypadají jako skuteční příbuzní sedanu a kombi, po technické stránce jde o menší „céčko“

Co se proporcí karoserií týče, oproti sedanu má kupé/kabriolet o 87 mm delší přední převis, ovšem rozvor náprav činí identických 2 760 mm. O této „kauze“ jsme psali už v době premiéry této řady, proto jen stručně. Tehdejší šéf amerického Mercedesu Ernst Lieb použití podvozku třídy C v kupé E pro Automotive News obhajoval tím, že platforma C se během vývoje ukázala jako tužší a vhodnější pro vůz se sportovnějšími ambicemi.

Nabídka verzí

Současný Mercedes-Benz třídy E prošel faceliftem celkem nedávno: sedan a kombi třídy E i kupé a kabriolet třídy E slavily svoji premiéru na letošním lednovém autosalonu v Detroitu. Pro Mercedes-Benz třídy E kabriolet český importér v současnosti nabízí v široké škále benzínových a dieselových, čtyř, šesti a osmiválcových motorů.

Ty zážehové reprezentuji verze E 200/135 kW, E 250/155 kW, E 300/185 kW, E 350/225 kW, E 400/245 kW a E 500/300 kW. Pro zastánce vznětových motorů jsou připravena provedení E 220 CDI/125 kW, E 250 CDI/150 kW a E 350 BlueTEC/185 kW a právě nejvýkonnější z nich jsme nyní otestovali.

Převodovky jsou sedmistupňové automatické 7G-TRONIC PLUS, jen varianty E 220 CDI, E 250 CDI a E 200 jsou opatřeny šestistupňovými, manuálně řazenými skříněmi. Ve všech případech jsou poháněna kola zadní nápravy.

Zkoušený vůz

Jak bylo řečeno výše, k testu jsme převzali nejvýkonnější vznětové provedení E 350 BlueTEC, jež v době našeho zkoušení startovalo v ceníku na částce 1 421 750 Kč (vč. DPH, tedy 1 175 000 Kč bez DPH). Vůz byl lakován odstínem hnědá Dolomit (+ 19 360 Kč bez DPH) a čalouněn kůží v kombinaci hnědá Espresso/béžová Silk (+ 41 866 Kč bez DPH), ovšem jak už to tak u „novinářských aut“ bývá, příplatkové výbavy zde bylo daleko více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prvky paketu AMG jsou nepřehlédnutelné

Prostým součtem jejích položek dojdeme k částce 409 343 Kč bez DPH, takže suma sumárum: auto na snímcích by vás podle ceníku vyšlo celkem na 1 917 055 Kč. Ano, tato částka již zavdává důvod k poněkud rozmařilému přístupu, protože za tyto peníze to snad musí umět úplně všechno!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Masivní konzole senzorů jízdních asistentů; zdroje LED, kam až oko dohlédne

Z cenově nejvýznamnějších položek zmiňme alespoň horní díl palubní desky čalouněný kůží Nappa (+ 16 940 Kč), sadu jízdních asistentů Plus (+ 54 450 Kč), odvětrávaná a vyhřívaná přední sedadla (+ 26 136 Kč), palubní systém COMAND Online (+ 64 130 Kč), sadu Sport AMG (+ 62 920 Kč) nebo hlavní světlomety složené kompletně z LED (+ 35 090 Kč). Všechny tyto částky jsou bez DPH.

Na začátku našeho testu měl vůz najeto 8 680 km.

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC Kabriolet
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1917 055 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)1173 700 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy5x
El. řízení podvozkuABS, ASR, BAS, ESP
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněníkůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaNe
TempomatAno, adaptivní
KlimatizaceAno, aut., třízónová
AutorádioCD, MP3, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaNe
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyNe
Denní svíceníAno (LED)
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno (vč. ventilace)
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. „Éčko“? Spíše menší „céčko“…, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Zapomeňte na xenony…, Na palubě
  3. Vybaveno pro jízdu bez střechy, Za volantem
  4. Motory natočit…, Dálky volají
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (127x foto)
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků