Test: Mercedes-Benz C 250 CDI Coupé - za 7,0 l

Mercedes uvedl začátkem června na český trh model C Coupé jako takový dárek ke 125. výročí značky. Máme z něj mít radost?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Elegantní sestřich, Je to "E"?, není to "E"?
  2. Řidič, ten opravdu těžký chléb nemá, Komu chybí šestiválec?
  3. Úplně akorát, A cena?, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Abych vás příliš dlouho nenapínal, prozradím vám odpověď hned na začátku. Ano, z dárku, který nadělil Mercedes svým zákazníkům, se můžeme opravdu hodně radovat a v následujících odstavcích se dovíte proč.

Po menším kupé volali zákazníci Mercedesu už dlouhou a popravdě řečeno takový vůz v nabídce této německé automobilky chyběl. Kupé třídy E je pro některé zákazníky příliš velké a CLC je spíše třídveřový hatchback než klasicky sportovně střižené kupé. Aby nedošlo k omylu. Na první pohled se sice může zdát, že C Coupé nahradí právě CLC, ale není to pravda. Už během představení nového modelu zástupci automobilky Mercedes-Benz mluvili o tom, že se pracuje na vývoji nové generace a že modernější CLC můžeme očekávat v horizontu dvou let. Uvidíme, s čím na nás nakonec u Mercedesu přijdu.

Automobilka tedy vyslyšela volání svých zákazníků a představila kupé, které se zařadilo pod model E Coupé. Zajímavé ovšem je, že oba vozy sdílejí společný technický základ (i když je C Coupé kratší o 108 mm). Přesto se samozřejmě mladší kupé liší od „éčka“ v celé řadě aspektů a mimochodem spoustu odlišností byste našli také v případě, že začnete porovnávat novinku s provedením sedan. Oproti němu je nové kupé například nižší o čtyři centimetry, a když nic jiného, tak má odlišně nastavenou nabídku motorizací.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Elegantní sestřih

Nebudu vám nic nalhávat, kupé třídy C se mi opravdu líbí. Designéři vykouzlili elegantní karoserii s prvky převzatými z úspěšného SLS AMG. Ty najdeme především na přední části. Ovšem důležitější je pohled z boku, který odhalí pozvolna se svažující střechu. Vypadá to moc pěkně, ale zadní cestující se kvůli tomu pohodlně neusadí. No co, taková už zkrátka kupé této velikosti jsou. Stejně v nich bude ve většině případů cestovat pouze řidič a spolujezdec.

Vzadu najdeme pro Mercedes klasicky tvarované svítilny složené z LED diod. Mimochodem, když už jsme u těch LED diod, designéři chtěli novému „céčku“ dát nějaké jasné poznávací znamení, podle kterého by každý na první pohled poznal, že jde právě o řadu C. Do předních světlometů proto instalovali LED diody poskládané do tvaru písmene C. Docela efektní detail…

Celkově není Mercedes-Benz C Coupé případem, který ve vás svým designem vzbudí spoustu emocí a který má tak agresivní výraz, že ostatní řidiči raději uhnou, než aby viděli jeho masku chladiče ve zpětném zrcátku. Jde prostě a jednoduše o dynamicky střižené a hlavně o elegantní kupé. Jednoduše řečeno, určitě se bude líbit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Je to „E“? Není to „E“?

Interiér jakoby z oka vypadl většímu „éčku“. Přesně na to nás během uvádění testovaného modelu na tuzemský trh zástupci Mercedesu upozorňovali. Prý sice vypadá jako převzatý z třídy E, ale údajně je zcela nový. Jaké je praxe? Slibům o novém interiéru musím dát zapravdu. Čím více jsem s autem jezdil, tím více rozdílů oproti třídě E jsem nacházel. Designéři se museli držet základního stylu, ale spousta věcí je skutečně udělána jinak.

De facto nezáleží na tom, jestli interiér pochází z toho či onoho modelu. Důležité je, že je zpracován s precizní pečlivostí, že v něm najdete pouze prvotřídní materiály a že odpovídá standardům značky Mercedes (a hlavně pořizovací ceně). Testovací exemplář navíc dostal paket Edition1, který jeho vzhled vylepšil o dvoubarevný volant, světlé obložení nebo kožené čalounění.

Přestože C Coupé není nejmenší automobil (na délku má 4590 mm a rozvor náprav činí 2760 mm), uvnitř jsem se zpočátku cítil poněkud stísněně. Důvodem je střecha, která je i nad předními sedačkami relativně nízko. Vše navíc podtrhla přítomnost panoramatického okna (dá se otevřít). To z už tak skromného prostoru pro hlavy cestujících ubralo další cenné centimetry. Jakmile si ovšem zvyknete na trochu méně místa kolem vaší hlavy, budete se sem těšit, pokud samozřejmě není vaše místo ve druhé řadě sedadel. C Coupé je koncipováno jako čtyřmístné. Díky velkému rozvoru náprav není zas až takový problém s prostorem kolem kolen, ale s místem pro hlavu. Kvůli zmíněné prosklené střeše by dozadu neměli vůbec „lézt“ lidé vyšší 170 cm. Zavazadelník zvládne objem 450 litrů. Kdybyste náhodou zatoužili po převozu něčeho většího (přesněji řečeno delšího, protože vstupní otvor je ve stylu kupé dost malý), můžete si pomocí páček umístěných v zavazadelníku zadní opěradla sklopit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Elegantní sestřich, Je to "E"?, není to "E"?
  2. Řidič, ten opravdu těžký chléb nemá, Komu chybí šestiválec?
  3. Úplně akorát, A cena?, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 160 929 km
Cena: 195 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků