54
Fotogalerie

Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Kapitoly článku:


Začněme prostorností, vždyť u kombi patří k nejostřeji sledovaným veličinám. Předchozí třídu C ani dva klíčové prémiové konkurenty změřené nemáme. Můžeme však porovnat hodnoty vnitřního prostoru s Mondeem a Passatem coby dvěma typickými představiteli neprémiové střední třídy, abychom lépe pochopili, co od S205 čekat.

Nejprve vnější rozměry, ty nám řeknou mnohé:

Mercedes-Benz C S205: Vnější rozměry a porovnání
Model Mercedes C Ford Mondeo VW Passat
Délka (mm) 4702 4867 4882
Šířka bez zrcátek (mm) 1810 1852 1832
Výška (mm) 1457 1501 1477
Rozvor náprav (mm 2840 2850 2791
Rozchod kol vpředu (mm) 1584 1599 1584
Rozchod kol vzadu (mm) 1566 1595 1568

Hned vidíte, že třída C je kompaktnější než Ford i Volkswagen. Přitom má ale podstatně delší rozvor než Passat a blíží se Mondeu. Jak tedy konstruktéři Daimleru dokázali obestavět vnitřní prostor?

Mercedes-Benz C S205: Rozměry prostoru pro cestující a porovnání (cm)
Model Mercedes C Ford Mondeo VW Passat
Šířka v úrovni loktů vpředu 148 155 153
Šířka v úrovni loktů vzadu 145 154 152
Min. prostor pro hlavu vpředu 94 91 93
Max. prostor pro hlavu vpředu 101 99 101
Prostor pro hlavu vzadu 95 95 101
Délka sedáku vpředu 51 48 52
Délka opěradla vpředu 64 63 64
Délka sedáku vzadu 46 50 49
Délka opěradla vzadu 63 65 67
Šířka prostředního sedáku vzadu 23 25 23
Min. prostor pro nohy vzadu 12 15 19
Prostor pro nohy vzadu za 178cm řidičem 24 23 28
Max. prostor pro nohy vzadu 36 42 43
Rozsah posuvu sedadla řidiče 24 27 24

Přestože tedy Mercedes třídy C mezigeneračně dost přibral na šířku, v porovnání s aktuálními modely střední třídy je uvnitř užší. Také hodnoty prostoru pro nohy i hlavu vzadu a zejména délka zadního sedáku naznačují, že pro pravidelnou přepravu dospělých cestujících na zadních sedadlech existují vhodnější auta.

Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 179.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 174.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 159.jpg
Nízko položená přední sedadla mají dlouhý sedák – na rozdíl od těch zadních

Tak tomu ale bylo vždycky. Třída C (i BMW řady 3) jsou tradičně o něco kompaktnější než aktuální standard evropské střední třídy. Cílová skupina je na to zvyklá.

Proto ji nezaskočí ani zjištění, že ani rozměry prostoru pro zavazadla nemají ambice trhat rekordy:

Mercedes-Benz C S205: Rozměry prostoru pro zavazadla a porovnání (cm)
Model Mercedes C Ford Mondeo VW Passat
Šířka mezi podběhy 95 112 100
Šířka v nejširším místě 123 139 147
Výška po roletu 41 46 48
Šířka vstupního otvoru 108 109 108
Výška vstupního otvoru 71 71 72
Výška otevření pátých dveří 188 179 190
Délka ložné plochy 98 112 112
Max. délka nákladu (k př. sedadlu spolujezdce) 205 235 226
Výška nakládací hrany 64 57 63
Teoretický minimální kvádr (cm3) 381 710 556 416 532 800

Ano, vybíráte-li auto podle velikosti kufru, což někteří lidé opravdu dělají, nenabídne vám třída C navzdory mezigeneračnímu zvětšení tolik co neprémiové modely. Ani kombíky ale přece nejsou jenom o kufru.

Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 154.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 155.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 156.jpg
Opěradla zadních sedadel (dělená v poměru 40:20:40) lze sklopit pohodlně páčkami v kufru; vznikne tak plocha sice ne ideálně rovná, ale bez rušivého „schodu“

Pokud je pro vás vzhled kabiny důležitější než její velikost, určitě se vám na palubě tohoto Mercedesu bude líbit. Velká lakovaná plocha středové konzoly, úhledná „lišta“ s tlačítky klimatizace i pětice ventilačních otvorů dávají palubní desce šmrc, který třeba Passatu tolik chybí. Pěkně provedené jsou i detaily, jako třeba tlačítka vlevo pod volantem nebo ovládací prvky na středové konzole.

Přístrojovému štítu před řidičem nadále vévodí dva tradiční přístroje s kruhovou stupnicí, mezi nimi je ale velký barevný multifunkční displej, zobrazující vše od údajů palubního počítače přes navigační pokyny až po funkci asistenčních systémů. Hlavní zobrazovací jednotkou je ovšem displej systému Comand nad středovou konzolou. K jeho obsluze slouží sdružený ovladač na středové konzole.

Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 164.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 165.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 166.jpg
Jak je dnes obvyklé, multifunkční displej mezi hlavními přístroji umí zobrazovat nejen údaje palubního počítače, ale i grafiku asistenční elektroniky, navigační pokyny atd. 

Grafika systému je atraktivní a funkce bohaté, při hledání konkrétního nastavení se ale docela naklikáte. Co do přehlednosti a intuitivnosti jsou na tom konkurenční MMI a iDrive lépe.

Vlevo vedle ovladače systému Comand najdete efektní rýhované tlačítko Agility pro přepínání jízdních režimů. Na displeji v přístrojovém štítu se zobrazí jejich nabídka, středová obrazovka pak ukáže, co se konkrétně změní. Páčky pod volantem ale zachovávají věrnost tradičnímu uspořádání Mercedesu. Vpravo najdete volič samočinné převodovky, vlevo sdruženou páčku s ovládáním blinkrů a stěračů i páčku tempomatu.

Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 169.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 170.jpgMercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 171.jpg
Volič automatické převodovky má podobu páčky vpravo pod volantem; páčka vlevo ovládá i stěrače; uspořádání panelu klimatizace inspirované třídou S

Díky klasické koncepci nabízí třída C sportovnější pozici za volantem než auta s motorem vpředu napříč. Sedíte s nohama víc před sebou než pod sebou a sedadlo lze spustit opravdu nízko – dokonce natolik, že jsem dával přednost poloze zhruba v polovině výškového rozsahu, což se mi jinak u dnešních aut opravdu nestává.

Díky nízkému posazu a širokému středovému panelu se můžete cítit v autě trošku stísněně, podobně jako to znají řidiči trojkového BMW, ale prostoru pro řidiče je ve skutečnosti dost a výhled je bezproblémový, tedy na dnešní poměry.

Tak snad abychom vyrazili, ne?

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud