Test Mercedes-Benz C 220 BlueTec kombi: Základní biturbo

Role vstupních motorizací přebraly v aktuální třídě C šestnáctistovky. Nejdostupnější cestu k dieselu s „tradičním“ objemem okolo dvou litrů tak představuje motorizace C 220. Základ je to ale víc než slušný, technicky totiž vychází z motorizace C 250 CDI a nechal si i její dvě turbodmychadla.
Seznam kapitol
  1. Úvod testu; konstrukce a motory
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Motor a jízdní vlastnosti
  4. Ceny a výbava; verdikt
  5. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Aktuální generace třídy C se řízením osudu do našeho redakčního testu zatím nedostala, ačkoliv na trh přišla už začátkem loňského roku. Než se proto pustíme do zkoumání, zkoušení a měření konkrétního exempláře, připomeňme si hlavní novinky „céčkového“ Mercedesu s interním označením W205, resp. S205 v případě kombi.

Větší a hliníkovější

Hlavní novinkou je přechod na novou platformu. Konstrukce pojmenovaná MRA (Modular Rear-drive Architecture) využívá ve vysoké míře hliníku, díky čemuž je nová třída C asi o 100 kg lehčí než ekvivalentní provedení předchozí generace. Přitom narostla do délky i do šířky. Zavěšení je tvořeno víceprvkovým uspořádáním na obou koncích – vzadu pětiprvkové, vpředu čtyřprvkové. Poprvé je možno objednávat třídu C také s pneumatickým pérováním, které bylo dosud vyhrazeno větším modelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aktuální třída C vznikla na modulární platformě Mercedesu pro modely se zadním pohonem, v jejíž konstrukci se hojně uplatnil hliník

Krátce po uvedení sedanu představil Daimler i variantu kombi, kterou dnes testujeme. Ta je při délce 4702 mm o 96 mm delší než předchůdce a rozvor náprav narostl o významných 80 mm, na 2840. Z toho je očividné, že z větší délky by měli těžit zejména cestující. Připomeňme, že na poměry střední třídy patřil dřívější céčkový Mercedes k autům spíše „útulnějším“.

Narostla i šířka karoserie, o významné čtyři centimetry, a prostor pro nohy vzadu je podle automobilky o 45 větší než dřív. Na prostornost nové karoserie se samozřejmě detailně zaměříme v kapitole věnované interiéru.

V naftě jen čtyřválce

Necháme-li stranou specifické sportovní provedení C 63 AMG, je Mercedes-Benz třídy C kombi na českém trhu k dostání s osmi vznětovými a osmi zážehovými motorizacemi. Nebo lépe řečeno kombinacemi motoru, převodovky a pohonu. Mezi „benziny“ najdeme i třílitrový šestiválec, naftové motory jsou všechny čtyřválce, s objemem 1,6 nebo 2,1 l. To je i případ testovaného provedení.

Zajímavosti | Kombi | Mercedes-Benz | Sedany

Mercedes-Benz třídy C: Pět nových verzí a pohon 4Matic pro víc motorů

Za označením C 220 BlueTec se skrývá dvěma turbodmychadly přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 2143 cm3 se šestnáctiventilovou technikou. Sériově je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou a pohání zadní kola. Testované auto mělo samočinný 7G-Tronic Plus.

Při uvedení nové třídy C jste určitě nepřehlédli, že záměrně působí jako zmenšená třída S. U kombi není tento efekt tolik patrný jednoduše kvůli odlišnému profilu karoserie, ale i jeho podoba je samozřejmě diktována zaobleným designem, kterému u Mercedesu říkají „bionický“. Testované auto mělo příplatkový exteriérový paket Linie AMG se sportovněji stylizovanými nárazníky a litými koly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě výrazné modré metalízy „Brilliant“ přitahovalo testované auto pozornost i exteriérovým AMG paketem, standardní provedení třídy C působí o něco usedleji

Při příchodu aktuální třídy C se hodně mluvilo o jejím interiéru. Právem. Co do vnímané kvality i designu představuje nová kabina ohromný posun vpřed a z popelky prémiové střední třídy rázem udělala princeznu. Do prostoru vystrčený displej systému Comand se nemusí líbit každému a stejně jako v dřívějších mercedesech připomínají některé plasty gumu, ale díky moderním tvarům, velkým lakovaným plochám a hojným detailům kovového vzhledu je celkový dojem úplně někde jinde.

Na praktickou použitelnost a zejména prostornost nového interiéru se zaměříme v následující kapitole. 

Radosti
Atraktivní interiér
Dílenské zpracování
Pozice za volantem
Pružný a tichý motor
Ovladatelnost
Rozumná základní výbava
Starosti
Občas zmatené reakce automatu
Komfort odpružení zj. ve městě
Složitější orientace v systému Comand
Lakované plochy v kabině se rychle ušpiní
Omezený vnitřní prostor
6  /10
100 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie100 fotografií
Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 197.jpg Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 180.jpg Mercedes-Benz C220 BlueTec v testu AutoRevue.cz 200.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod testu; konstrukce a motory
  2. Interiér a vnitřní prostor
  3. Motor a jízdní vlastnosti
  4. Ceny a výbava; verdikt
  5. Technické údaje; kompletní fotogalerie
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 160 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 204 225 km
Cena: 198 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 191 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků