90
Fotogalerie

Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Kapitoly článku:


Je skvělý, jen je trochu nepřirozený

Z toho, co jsem mohl během jednodenního testu zjisti, musím říci, že se mi AMG GT S moc líbilo. Jednoduše: Je to skvělé auto. Přesto jsem nakonec dorazil na Chodov s pocitem, že mu možná něco chybí. Je nesmírně rychlé, na silnici drží jak politik u korýtka, je zábavné, tak co tu schází? Nakonec jsem na to přišel, je možná trochu nepřirozené. Možná až příliš perfektní. 

Vezměme si třeba zvuk. Přeplňovaný osmiválec je v tomto směru výrazně podporovaný sportovním výfukem, u kterého ještě navíc můžete otevírat klapky. Chvílemi zní jako nějaký americký velkoobjemový motor, chvílemi ale máte pocit, že těsně za vámi stojí nákladní Tatra. Není to takový koncert, jaký předvádí pětilitrový osmiválec od Jaguaru nebo motory Porsche.

Když zavzpomínám na testování Jaguaru F-Type s osmiválcem pod kapotou, řekl bych, že to bylo rychlejší auto než AMG GT S. Jenže ona to fakticky není pravda. Jaguar byl pouze takový neotesanější. Nové AMG jezdí snad až moc perfektně. Jízda vás bude bavit, o tom není sporu, ale pětilitrový F-Type mě bavil více, i když je při sprintu na stovku pomalejší. Nicméně uznávám, že jde pouze o mé vlastní ryze subjektivní dojmy.

amggt-73.jpgamggt-74.jpg

Verdikt

Ano, jsou to právě subjektivní dojmy, které téměř určitě nakonec rozhodnou o tom, komu odnesete své miliony. Bude to Jaguar a jeho F-Type? Nebo vsadíte na klasiku v podobě Porsche 911? Nebo to bude něco jiného?

V cenové relaci, o které se tu bavíme (základní GT stojí 3 236 750 Kč, GT S vyjde na 3 775 200 Kč, s příplatky se ale můžete dostat klidně k pěti milionům), vás čeká řada bezesných nocí, protože vybrat si z těch všech aut musí být hrozně těžké. 

Vzhledem k nejbližším konkurentům je ale AMG GT S přece jen trochu dražší. Za menší peníz můžete pořídit pro řidiče nakonec zajímavější 911 GTS (a to včetně verze s manuálem), komu stačí sakra rychlé kupé, ten skončí v Jaguaru F-Type R a stále ještě dost ušetří. 

Každopádně, pokud zrovna vaše sympatie patří Mercedesu a jeho AMG GT, dostanete parádní auto. O tom není pochyb. A jako bonus navíc obdržíte fakt, že budete středem pozornosti vždy a všude, tak jako já během toho jednoho testovacího dne. Vždyť ta 911 už je přece tolik okoukaná...

Technické údaje: Mercedes-Benz AMG GT S

Rok
2015
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 982 cm3
Stupeň komprese
10,5:2
Nejvyšší výkon
375 kW (510 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 250 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
650 Nm při 1 750 až 4 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
3,8 s
Nejvyšší rychlost
310 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
350 l
Objem palivové nádrže
65 l
Hmotnost: provozní • celková
1 645 kg • 1 890 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
12,5 • 7,9 • 9,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 630 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 680 mm • 1 651 mm
Rozměr pneumatik
265/35 R19 vpředu, 295/35 R20 vzadu
Rozměry: délka × šířka × výška
4 546 × 1 939 × 1 288 mm

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud