Test Mercedes-AMG GT S: Jeden den středem pozornosti

Jednodenní testovací zápůjčky mají zásadní nevýhodu: Pokud je zrovna hnusné počasí, máte zkažený celý test. Když jsem si šel vyzvednout AMG GT S, tak bylo samozřejmě chladno a zcela samozřejmě také pršelo...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdový krasavec
  2. Prší, aneb když má být AMG GT S obyčejné auto
  3. Je sucho, aneb když Arnold zahodí kočárek
  4. Za závodní okruh bych se fakt nezlobil, Interiér pouze dvoumístný
  5. Je skvělý, jen je trochu nepřirozený, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Nevím, jak to kolega Jirka dělá, ale má vzácnou vlastnost ovlivňovat počasí. Tak například když letěl v květnu na prezentaci Audi Q7, napadl tam sníh, což způsobilo docela velké komplikace, protože kromě jiného bylo kompletně celé stádo testovacích Q7 na letních pneumatikách. Když nedávno letěl na dvoudenní prezentaci Porsche Boxster Spyder, jeden den pršelo a když jsme v polovině června dostali na jednodenní test Mercedes-AMG GT S, samozřejmě bylo chladno a opět pršelo. Mohl jsem to vlastně tušit dopředu.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Mercedes-Benz

Prohlédněte si Mercedes-AMG GT v obří galerii a na sedmi videích

Na auta jako je AMG GT ještě k tomu v silnější verzi S se vždy čeká dlouhá fronta, podle toho, jaké priority vám konkrétní automobilka přidělí a ještě se navíc musí testy rozložit mezi marketingové akce. Čím déle na takový vůz čekáte, tím více se na něj těšíte a tím více také doufáte, že vám bude přát počasí. Pokud  prší, otestujete ze schopností vozu na sto procent leda tak funkci stabilizace, kontrolu trakce a stěrače. Zdálo se, že tohle bude náš případ.

Opravdový krasavec

Ráno jsme se sbalil a vyrazil pro auto na pražský Chodov. Ty prokleté proudy vody mě opravdu moc neuklidnily při představě, že mám usednout do zadolkolky s výkonem 510 koní. Jistou nervozitu ještě přidalo čekání v showroomu, kdy jsem jen tak z dlouhé chvíle okouknul jiný exemplář AMG GT S, u kterého hrdě visela cenovka 5 100 000 Kč. Dnes to bude opravdu dobrodružné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tohle žluté AMG GT S jste už patrně viděli v televizi nebo v jiných testech a patrně jste už o něm také četli, že to je moc pěkné auto. Je to pravda. Na kolemjdoucí působí jako magnet

Jakmile přijel žlutý testovací exemplář, který jste už určitě viděli v televizi, na nějaké akci nebo někde jinde na webu, bylo jasné, že ostatní kolegové (a nejen ti čeští) měli pravdu. Designově se tohle auto Mercedesu povedlo více než hodně. Dlouhá kapota, kabina posazená daleko dozadu, elegantní zadní partie a k tomu kombinace žluté karoserie s černými disky. Někteří v tomto autě vidí Porsche 911, mně připomíná spíše Jaguar F-Type Coupé. Ale to je v zásadě jedno, hlavní je, že budí pozornost.

Mercedes-AMG GT S vs. konkurence
  AMG GT S Jaguar F-Type R Porsche 911 GTS
Zdvihový objem (cm3) 3982 5000 3800
Výkon (kW/k) 375/510 405/550 316/430
Točivý moment (Nm) 650 680 440
0-100 km/h (s) 3,8 4,2 4,0
Max. rychlost (km/h) 310 300 304
Pohotovostní hmotnost (kg) 1645 1650 1445
Délka/šířka/výška (mm) 4546/1939/1288 4470/1923/1314 4509/1852/1295
Rozvor (mm) 2630 2622 2450
Cena (Kč) 3 775 200 3 170 926 3 326 000

Pokud se náhodou někdy dostanete za volant AMG GT, zjistíte to prakticky okamžitě. Kamkoliv přijedete, hned si na vás někdo bude ukazovat, ti odvážnější za vámi přijdou a začnou se vyptávat a přirozeně si potřebují auto i vyfotit. Jak tak čekám před redakcí na Jiřího, pozoruji dobrých deset lidí rozmístěných všude okolo, kteří nejprve slyšeli zvuk vozu a pak se přišli podívat blíže, cože to za žlutou parádu přijelo.

Mercedesu se prostě podařilo stvořit elegantní kupé, u kterého na první pohled i každé malé dítě pozná, že to není úplně obyčejné auto. Kdo chce být středem pozornosti, ten bude nadšen. 

Radosti
Motor, převodovka, brzdy
Relativně pohodlný podvozek
Výborné jízdní vlastnosti
Povedený design
Čitelné chování na limitu
Starosti
Nepřehledný středový panel
F-Type R i 911 GTS jsou levnější
Ať zaparkujete, kde chcete, vždy přijde někdo, kdo si potřebuje auto prohlédnout
9  /10
123 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie123 fotografií
amggt-17.jpg amggt-15.jpg amggt-16.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Opravdový krasavec
  2. Prší, aneb když má být AMG GT S obyčejné auto
  3. Je sucho, aneb když Arnold zahodí kočárek
  4. Za závodní okruh bych se fakt nezlobil, Interiér pouze dvoumístný
  5. Je skvělý, jen je trochu nepřirozený, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků