Hledejte výrazně spolehlivější motory s AdBlue vyráběné po roce 2018 nebo zvažte benzinovou alternativu 2.0 Skyactiv-G.

Hledejte výrazně spolehlivější motory s AdBlue vyráběné po roce 2018 nebo zvažte benzinovou alternativu 2.0 Skyactiv-G.

40
Fotogalerie

Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečně čtyřkolka

Kapitoly článku:


Zcela obyčejné cestování

V diskuzi pod úvodním článkem se objevil námět na téma hodnocení aut z pohledu běžné praxe. Jaká je tedy v tomto směru testovaná Mazda6? Existuje celkem jednoduchá odpověď. Výborná, obzvlášť na dlouhých trasách. Je tichá, pohodlná, dostatečně prostorná a onen v úvodu šedý interiér má nenápadnou výhodu v tom, že vás vůbec nic při výhledu z auta neruší. Snad jen kromě displeje multimediálního systému.

A je také úsporná. Při dálničním limitu 130 km/h točí motor na šestku 2300 ot./min a spotřeba se pohybuje mezi 7,0 a 7,5 l/100 km. Svižnější cestování znamenalo osm litrů, naopak při menším zpomalení spotřeba rychle klesla pod šest litrů.

_DSC1248.jpg_DSC1261.jpg_DSC1265.jpg
Naftový motor umí být úsporný a má dost výkonu pro expresní cestování. Hlavní disciplínou Mazdy6 je ale překonávání dlouhých vzdáleností

Pakliže se budeme koukat na Mazdu6 jako na auto, které přes týden plní potřeby firemních zaměstnanců a o víkendu bude sloužit k cestování kamsi mimo pracoviště, pak jde podle mého názoru o jednu z nejlepších možností. Pokud ne o tu úplně nejlepší. Ale tohle téma si ještě podrobně probereme v rámci srovnávacího testu se Škodou Superb Combi.

Verdikt

Mazda6 Wagon se prezentuje jako velmi příjemný vůz, který umí být prostorný, komfortní, svižný i praktický. Zajímavá je také cena. Testovaná konfigurace se slabším dieselem, manuálem a pohonem všech kol je dostupná pouze s výbavou Attraction za 804 900 Kč. V této výbavě už ale najdete úplně vše od tempomatu, přes Bluetooth, parkovací asistent, elektrické ovládání oken a zrcátek, až po dvouzónovou klimatizaci. Nakonec náš exemplář měl kromě několika drobností pouze dva větší příplatky. Navigaci za 12 500 Kč a metalický lak Titanium Flash za 14 900 Kč.

_DSC1250.jpg_DSC1253.jpg_DSC1255.jpg

I když nepatří k horkým novinkám na trhu s automobily střední třídy, Mazda6 v tomto testu dokázala, že pořád na své novější soupeře stačí. Oproti Mondeu, Passatu i Superbu má stále dost trumfů k tomu, aby zvládla nerozhodné zákazníky přesvědčit. S příchodem pohonu všech kol do nabídky se pouze do seznamu argumentů pro koupi přidala jedna položka navíc.  

Technické údaje: Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AWD

Rok • stupeň výbavy
2015 • Attraction
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 191 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 94,3 mm
Stupeň komprese
14,0:1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
380 Nm při 1 800 až 2 600 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,5 s
Nejvyšší rychlost
201 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
522 l • 1 648 l
Objem palivové nádrže
52 l
Hmotnost: provozní • celková
1 589 kg • 2 120 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
6,1 • 4,4 • 5,0 l/100 km
Rozvor náprav
2 750 mm
Rozměr pneumatik
255/55 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 805 × 1 840 × 1 475 mm

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud