Test Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Konečně čtyřkolka

Jsou zákazníci, pro které je velké kombi s naftovým motorem a pohonem všech kol naprosto ideální záležitost. Mazda pro ně dlouhou dobu nic neměla, ale to se s posledním faceliftem Šestky změnilo. I tento model má konečně také pohon všech kol. Jaký je v praxi?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér především praktický
  2. Opravdu tichý, jenže..., Nejlepší ve třídě, Naměřená dynamika
  3. Zcela obyčejné cestování, Verdikt, Technické údaje
  4. Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD: Fotogalerie

Minulý rok přinesl opravdu hodně faceliftů a právě Mazda6 je jedním z nich. I tato modernizace, stejně jako řada jiných, se na pohled dost špatně rozeznává.

Když Mazda přicházela se zcela novými technologiemi Skyactiv, psal se rok 2011 a na trh se chystal model CX-5 coby první vůz, který tuto novinku dostal. Nedlouho po něm následovala Šestka. Jenže čas pokročil. V současnosti Mazda úspěšně obměnila celou svou nabídku a protože známá pravda praví, že konkurence nikdy nespí, bylo potřeba už také tyto relativně nově vypadající auta modernizovat. Na český trh dorazila upravená CX-5 a Mazda6 letos v létě.

SUV | Byznys | Mazda | Kombi | První svezení

Mazda CX-5 a Mazda6: Facelift dorazil na český trh [první dojmy]

Inženýři objevili několik oblastí možného vylepšování, ale design karoserie to nebyl. Tam se přidala jen velmi decentně upravená maska chladiče a nová světla, která mohou být složena kompletně celá z diod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Poznat modernizovanou Mazdu6 je téměř neřešitelný úkol. Změny exteriéru jsou totiž vyloženě kosmetické. Drobných úprav se například dočkala maska nebo mlhovky 

Když si současnou Mazdu6 prohlédnete někde na showroomu, okamžitě pochopíte, proč se Mazda rozhodla vzhled zachovat. Je totiž nesmírně povedený a absolutně vůbec nezestárl. I když za dobu působení na trhu přišlo nové Mondeo, Passat i Superb, Mazda6 je v mých očích pořád nejhezčím modelem této kategorie.

Interiér především praktický

Modernizaci interiéru poznáte jednoduše podle nových výdechů klimatizace, přepracovaného přístrojového štítu, upravené středové konzole nebo podle tlačítka parkovací brzdy. Jenže když jsem otevřel dveře testovaného exempláře, zavládlo menší zklamání. Naše výbava Attraction obsahuje všechno důležité, ale interiér je beznadějně nudný a šedý. I když moment, neměla by to být spíš výhoda? Copak jsme tu v nějaké galerii?

Šedý interiér vás coby řidiče neruší. Každopádně Mazda umí i luxusnější verze. Třeba taková Revolution Top může mít kompletně obšitou palubní desku, přičemž pro lepší dojem byly nasazeny dvojité švy, nechybí dvoubarevná sedadla a luxusní výbava. Pak ale samozřejmě překračuje pořizovací cena milion korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér testované verze s výbavou Attraction je beznadějně šedý a na první pohled nudný. Jenže po praktické stránce mu není až na několik detailů co vytýkat

Novinky v interiéru se týkají také multimediálního systému. To víte, aplikace, internet, konektivita... Velmi chytrá je vychytávka, kdy můžete systém ovládat dotykově, pokud vůz stojí, pokud jede, máte k dispozici otočný ovladač na středovém tunelu. Obrazovka za jízdy na vaše dotyky nereaguje. Jde o skvělý kompromis, kdy při jízdě pohodlně ovládáte všechno možné, ale před cestou můžete rychleji naťukat třeba cílové místo navigace. Zadávat otočným ovladačem do navigace obce typu Nová Ves u Nového Města na Moravě je přece jen trochu otravné.

Testy | Škoda | Kia | Mazda | Srovnávací testy | Hatchbacky | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Je ale škoda, vzhledem k nedávnému faceliftu, že se Mazda nezaměřila i na přízemnější věci. Třeba úvodní hláška, podle které „nemáte používat rozptylování při řízení“ je zajisté zábavná, ale o nekončené preciznosti tak docela nesvědčí. Aktualizaci by si určitě zasloužily i mapové podklady samotné.

Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozměry prostoru pro cestující (cm)
Model Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
Šířka v úrovni loktů vpředu 153 156 154
Maximální prostor pro hlavu vpředu 100 99 101
Délka sedáku vpředu 49 48 52
Délka opěradla vpředu 64 63 64
Šířka v úrovni loktů vzadu 149 155 153
Prostor pro hlavu vzadu 97 95 101
Délka sedáku vzadu 46 50 49
Délka opěradla vzadu 71 65 67
Prostor pro kolena za řidičem vysokým 190 cm 18 - -
Prostor pro kolena za řidičem vysokým 178 cm - 23 28

Když už jsme u kritiky, zmínil bych ještě dvě věci a obě se shodou okolností týkají loketní opěrky. Ta ve dveřích je dost malá, respektive velmi posunutá vpřed, takže vyšší lidé sedící se sedadlem více vzadu už mají loket mimo (kromě toho je také hodně tvrdá), ta středová je pro změnu odsunuta příliš dozadu. Ideální to je tehdy, pokud si opřete ruku a chcete kroutit otočným voličem multimediálního systému. Pro běžné cestování ale není její pozice příliš dobrá, na řazení s loktem opřeným na opěrce rovnou zapomeňte.

Testy | Volkswagen | Ford | Srovnávací testy | Kombi | Volkswagen Passat | Ford Mondeo

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Mazda6 vám ale tyto své neduhy celkem rychle vynahradí. Třeba pozice za volantem je skvělá, pracoviště řidiče přehledné, vzadu je místa více než dost a kufr, byť to podle tabulek nevypadá, je rozměrný a velmi dobře využitelný. Více vám klasicky řekne tabulka přesných naměřených hodnot. 

Z přímého srovnání s novým Mondeem a Passatem jasně vyplývá, že je Mazda6 uvnitř kompaktnější. Stále ale jde o prostorný vůz. 

Mazda6 Wagon vs. Ford Mondeo Kombi vs. VW Passat Variant: Rozměry prostoru pro zavazadla (cm)
Model Mazda6 Wagon Ford Mondeo Kombi VW Passat Variant
Minimální šířka ložné plochy 101 113 101
Maximální šířka ložné plochy  144 139 147
Minimální délka ložné plochy 108 108 111
Výška po roletu 45 46 48
Výška nakládacího otvoru 81 71 72
Šířka nakládacího otvoru 104 109 108
Výška otevření pátých dveří 178 179 190
Výška nakládací hrany 56 61 63
Maximální délka nákladu 225 235 226
Radosti
Výborné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Na řízení zajímavý vůz
Povedený design
Rozumná cena
Starosti
Horší odhlučnění podvozku
Neaktuální mapové podklady navigace
Nádrž o objemu pouze 52 l
Špatně použitelné loketní opěrky vpředu
8  /10
56 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie56 fotografií
_DSC1234.jpg _DSC1236.jpg _DSC1239.jpg
Následující kapitola
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 257 903 km
Cena: 64 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 50 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 230 000 km
Cena: 64 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků