Test Mazda 6 Wagon 2,2 D A/T: středostavovská rarita

Stávající Mazda 6 patří k nejmodernějším reprezentantům evropské střední třídy. A co je nejdůležitější: od konkurence se opravdu odlišuje…
Seznam kapitol
  1. (Další) nový začátek, Vlastní cestou, Nabídka verzí
  2. Na první pohled, Na palubě, Užitečný zavazadelník
  3. Přetlačítkováno…, Motor a převodovka, Na silnici
  4. A vystupujeme..., Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie (73x foto)

(Další) nový začátek

Jak to celé začalo? Druhá polovina devadesátých let byla pro Mazdu z pohledu designu poněkud tristní a vzhledová invence byla položena na oltář snižování výrobních a vývojových nákladů. Mazda 6 však byla tím vozem, který měl značce v roce 2002 navrátit někdejší švih. Představena byla jako klasický čtyřdveřový sedan v Tokiu pod místním názvem Atenza v nové „filozofii“ Emotion in Motion, známé dodnes živým sloganem „zoom zoom”.

Testy | Kombi | Mazda

Test Mazda 6 CD Combi: komfortní a promyšlená

Konstruktérům se tehdy podařila znamenitá práce: postavili technicky vyspělý a vzhledově svérázný a nadčasový vůz, který svému majiteli neudělá ostudu ani dnes. První Mazda 6 tehdy navázala na pět generací modelu 626 (první vůz tohoto typu se představil v roce 1978), ale kromě několika ovladačů v interiéru a znaku na pěticípé masce s ním „šestku“ nepojilo vůbec nic.

Zajímavosti | Technika | Design | Fascinace | Premiéry | Mazda | Palivo

Mazda 6: nová generace ve všech detailech (+ 49x foto)

První Mazda 6 stanula na podlahové plošině odvozené z platformy GF poslední řady 626 a vyvinuté kompletně u Mazdy, tedy bez faktického přispění (tehdy) mateřského Fordu. Druhá generace Mazdy 6 následovala na frankfurtském autosalonu v roce 2007, ovšem šlo spíše o důslednou modifikaci generace první. To už byl ale odkaz původního směru Emotion in Motion poněkud přežitý a Mazda 6 začala ztrácet dech…

Vlastní cestou

Lze říci, že nová Mazda 6 je produkční (a pochopitelně poněkud kultivovanější) verzí koncepční studie Mazda Takeri prezentované na autosalonu v Tokiu v roce 2011. Vyznačuje se novým značkovým stylistickým jazykem „KODO – Soul of Motion“ a kompletní škálou mechanických prvků Mazda Skyactiv. Tuto kombinaci veřejnosti představilo předloni SUV Mazda CX-5 a její nejnovější interpretací je nejnovější Mazda 3, kterou jsme již vyzkoušeli v okolí Barcelony.

Technika | Mazda

Motory Mazda Skyactiv – nevyšlapanou cestou

Svoji premiéru slavila nová Mazda 6 loni na autosalonu v Moskvě jako sedan, kombík s tradičním označením Mazda 6 Wagon následoval o několik týdnů později na autosalonu v Paříži. Pozoruhodným rozdílem těchto dvou karosářských verzí jsou jejich vnější rozměry: oproti zvyklostem je totiž kombi nejen kratší (4 805 vs. 4 870 mm), ale má také kratší rozvor náprav (2 750 vs. 2 830 mm). To je ale celkem logické, sedan Mazda 6 má být vlajkovou lodí jak se patří.

Nejvýraznějším prvkem nové Mazdy 6 je její zdařilý, vyvážený a osobitý design, který sálá klidným sebevědomím, jež není (jak potvrdil i tento test) nijak přehnané. O motorech série Skyactiv a jejich výlučnostech jsme již psali několikrát, proto jen připomínám, že zážehové motory Skyactiv-G se na rozdíl od většiny konkurence obejdou bez přeplňování a mimořádně nízký kompresní poměr u dieselů Skyactiv-D 2.2 se podílí na kultivovanosti jeho chodu.

Nabídka verzí

Mazda 6 se u nás nyní prodává s karoseriemi sedan a kombi v cenách od 539 900 Kč. Výbavy se jmenují Emotion, Challenge, Attraction a Revolution a už v té nejlevnější se můžete těšit třeba na sedmnáctipalcová litá kola, šestici airbagů, stabilizaci DSC, startování tlačítkem, palubní počítač, multifunkční volant, hlídání tlaku v pneumatikách TPMS, stavitelnou bederní opěrku, elektrické ovládání všech oken a zrcátek nebo rádio s CD, MP3, USB a AUX.

Zážehové, výhradně atmosféricky plněné motory Skyactiv-G jsou dodávány ve verzích 2,0 l/107 kW, 2,0 l/121 kW a 2,5 l/141 kW, diesel Skyactiv-D s objemem 2,2 l je k mání ve výkonových verzích 110 a 129 kW. Standardem jsou ve všech případech šestistupňové, manuálně řazené převodovky, pro všechny motory kromě 2,0 l/107 kW jsou k dispozici také automatické skříně Skyactiv-Drive s kapalinovým měničem a šesti stupni (standardem pro 2,5 l/141 kW). Možnost pohonu všech kol v nabídce chybí.

Video | Bezpečnost | Crashtesty | Toyota | Mazda | Mitsubishi

Další kolo testů Euro NCAP: Lexus IS, Mazda 6 a Toyota Corolla za pět

  

K testu jsme převzali kombi Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D s automatickou převodovkou a výbavovým stupněm Attraction, jež startuje na částce 759 900 Kč. Doplněno bylo integrovanou navigací TomTom (+ 12 500 Kč) a metalízou (+ 12 400 Kč), čímž ceníková cena vozu narostla na 784 800 Kč. Vůz měl na začátku testu najeto již více než 22 000 km, což je na „novinářské auto“ celkem dost, ovšem nezaznamenali jsme na něm žádné známky závad nebo nadměrného opotřebení (snad až na „vyleštěný“ volant, ovšem to je spíše jevem použité kůže).

Mazda 6 Wagon 2,2 Skyactiv-D A/T Attraction
Rok výroby2013
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)784 800 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)539 900 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, EBA, TCS, DSC
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnítextil
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothAno
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno
Denní svíceníAno
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaAno
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentAno, vpředu i vzadu
Start/stop systémAno
MetalízaAno
Následující kapitola
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 109 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků