Test: Lexus RX 450h F Sport - starý známý

Lexus RX dostal v rámci faceliftu paket F Sport. Díky němu se tváří tak, že by snad chtěl lákat zájemce o sportovní svezení. Ale nebojte se, zas tolik se tento model nezměnil. Naštěstí...
Seznam kapitol
  1. Úvod, Design? Ano i ne, Máš svůj svět
  2. Hybridní vrchol, Proč F Sport?
  3. Starý známý, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Automobilka Lexus už pěknou řádku let sází na hybridy a pyšní se tím, že téměř každý svůj model nabízí také jako ekologický hybrid. Ekologové tak mohou sáhnout po hybridní limuzíně, hybridním sedanu GS, hybridním kompaktu CT no a samozřejmě nesmíme zapomenout na hybridní RX, které se proslavilo coby jeden z vůbec prvních sériově vyráběných hybridů a také jako jedno z nejspolehlivějších aut. Současná generace dorazila na český trh v roce 2009, takže letos nastal ten správný čas na modernizaci.

Zajímavosti | Video | SUV | Premiéry | Hybridy | Lexus

Lexus RX 2012: facelift a F Sport paket

Co všechno je u tohoto auta nové, o tom jsme již několikrát psali. Stručně řečeno nejde o nic podstatného, ale o celou řadu drobných vylepšení. Výraznou novinkou, kterou odhalíte na první pohled, je především nová přední část tvarovaná podle posledního designového směru automobilky Lexus. Není těžké poznat, že jako šablona opět posloužila nová generace sedanu GS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také Lexus RX dostal masku z nového GS. Agresivnější výraz mu docela sluší.

Design? Ano i ne

Jak se vám výsledek líbí? Když zavzpomínáme na to, jak tohle SUV vypadalo před faceliftem, asi se většinově shodneme na tom, že jde určitě o krok kupředu. Předchozí tvary byly hodně asijské, což v Evropě není pro některé zákazníky zrovna to pravé ořechové. Testovaný kousek dostal navíc paket F Sport, tedy další z novinek. Podobně jako u ostatních modelů, u kterých tuto položku najdete v jejich cenících, také u RX je součástí paketu vylepšený design, pěkná kola, sem tam nějaký ten štítek a především tužší podvozek.

Lexus | První svezení

Lexus GS: zpátky ve hře

Vylepšený vzhled samozřejmě znamená, že se RX tváří ještě více agresivně. Musím otevřeně přiznat, že se mi tato novinka z některých úhlů velmi líbí. Auto designově jednoznačně dospělo, jenže z jiných úhlů pohledu je přeci jen poznat zcela jiný původní designový směr a člověk si tak nějak říká, že ta agresivní maska autu nakonec zas tolik nesedí. Ale jak známo, kdybychom měli všichni stejný vkus, chtěli bychom všichni chodit se stejnou ženou... Jinak řečeno, každému se líbí něco jiného. Ten nejlepší názor na design si určitě udělá každý sám.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kola, příslušné označení nebo jiná mřížka chladiče, to jsou další prvky paketu F Sport.

Máš svůj svět

Na Lexusu RX se mi vždycky líbila jedna věc. Ať jste s ním jeli v jakémkoli dešti nebo jinak hlučném prostředí, do interiéru se téměř nic nedostalo. Nejlepší na tomhle autě je moment, kdy usednete, s decentním klapnutím za sebou zavřete těžké dveře a v tu ránu vás obklopí velmi příjemné ticho. Model RX vždycky mířil především na tichou a komfortní jízdu, což ještě dále umocňuje hybridní pohonné ústrojí.

Testy | Lexus

Lexus RX 400h: spořivý letec (velký test)

Na této vlastnosti se samozřejmě nic nezměnilo a ono se toho vlastně celkově moc nezměnilo ani v interiéru. Že jde o paket F Sport, to prozradí kovové pedály nebo výborně tvarovaný a vzhledem k rozměrům auta až nepatřičně malý volant. Vzpomínám si, že jsem podobný pocit měl i z Toyoty Rav4, do které se v rámci posledního faceliftu taktéž nastěhoval volant takových tvarů, že by se za něj nemusely stydět ani vyloženě sportovní modely. Na první pohled to vypadá možná trochu zvláštně, ale nakonec proč ne. Výborně se drží a pracovat s ním je radost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sportovní volant je vzhledem k rozměrům auta hodně malý, což působí trochu zvláštně.

Trochu z jiného soudku jsou sedadla, respektive křesla bez výraznějšího bočního vedení. Těch se sportovní paket nijak netýká a právě sedadla jsou jedním z jasnějších důvodů, proč nový paket (jakkoliv přináší některé funkční změny) je zde především pouze o designu.

Z pohledu řidiče stojí v souvislosti s faceliftem za zmínku přístrojový štít, který změní po zvolení sportovního režimu podsvícení na červené. Změn se dočkal rovněž multimediální systém, kde Lexus stále používá něco jako počítačovou myš. Oproti dřívějšku je ovládání o něco jednodušší, ale stále vyžaduje trochu zvyku. Jiná je také grafika. Naopak při starém zůstal dodavatel jednoho z těch vůbec nejlepších audiosystémů – Mark Levinson. Hraje fantasticky.

SUV | Hybridy | Lexus | První svezení

Připravujeme: test Lexus RX 450h F Sport

Popisovat zadní řadu sedadel nebo zavazadelník nemá příliš velký smysl, tam žádné novinky nenajdete. Mezi svými konkurenty je Lexus RX stále spíše menší a nabídne menší zvazadelník. O nějaké prostorové nouzi se ale v žádném případě hovořit nedá.

Následující kapitola
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 74 000 Kč
Audi A3 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 130 956 km
Cena: 205 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků