Kapitoly článku:
Některé otázky každodenního soužití jsme už nakousli v předcházejících kapitolách, ale ať je máme přehledně na jednom místě: Lexus RC F je při běžném používání auto komfortní a příjemné, nikoliv však dokonalé.
Výhled šikmo dopředu i dozadu může být hlavně ve městě zdrojem nepříjemných situací. Parkovací kamera nechráněná proti ušpinění v této třídě trochu překvapí, stejně jako nemožnost seřizovat posunutí sedáku a sklon opěradla zároveň. A když stíráte a vypnete motor, stěrače nesjedou do dolní polohy.
Použitelnost RC F pro přepravu více lidí je omezena prostorem pro nohy na zadních sedačkách. Zavazadelník má ale rozumný tvar a disponuje i průvlakem na lyže.
Pod podlahu zavazadelníku se už nevejde nic, ale průvlak mezi zadními sedadly usnadňuje přepravu dlouhých předmětů
O autech značky Lexus většinou platí, že při započítání srovnatelné výbavy vycházejí výhodněji než porovnatelné modely od Audi, BMW nebo Mercedesu. To z nich ale ještě nedělá levná auta.
Velkorysý základ
Lexus RC F začíná na 2 145 000 Kč za výbavu Executive. Její součástí jsou například parkovací senzory na obou stranách, LED denní svícení, Bluetooth a tempomat. Standardně se dodávají i sportovní prvky jako elektricky výsuvný zadní spoiler, sportovní sedadla a volant, systém Active Sound Control či telemetrické funkce palubního počítače. Sedadla jsou v této verzi vyhřívaná a čalouněná Alcantarou.
Druhý stupeň Premium přidává lepší audio s 10 reproduktory, navigaci se službami Connected Services a ovládacím touchpadem, čalounění perforovanou kůží i trojici elektronických asistentů: hlídání mrtvých úhlů, upozornění na vyjetí z pruhu a varování na vozidla přijíždějící ze strany při couvání z parkovacího místa. To vše vyjde na 2 335 000 Kč.
Vrcholnou volbu představuje RC F Carbon se všemi uvedenými prvky a navíc kapotou motoru, střechou a spoilerem z uhlíkových vláken. Stojí 2 415 000 Kč.
Nabídka příplatkové výbavy není tak široká jako u německých značek – převážně z toho důvodu, že RC F má mnohem bohatší sériovou výbavu. Připlatit ale musíte za metalízu (28 000 Kč) i bezklíčové odemykání (11 000 Kč).
Základní cena RC F není opticky nízká, ale schová se do ní bohatá standardní výbava; zamrzí detaily jako stěrače, které nesjedou po zhasnutí motoru dolů, nebo zadní kamera nechráněná proti zněčistění
Audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory a zvukem 7.1 stojí 39 tisíc, vyhřívání volantu rovných deset. Nejdražší jednotlivou položkou výbavy na přání je aktivní diferenciál TVD za nemalých 120 000 Kč.
Testovaný Lexus RC F Premium s prakticky veškerou dostupnou výbavou by stál 2 565 000 Kč.
Mimochodem, za větší kola si připlatit nemůžete, kdybyste se na hlavu stavěli. V nabídce je sice několik standardních i příplatkových vzorů (vesměs kovaných), ale všechny mají průměr 19 palců.