Test Lexus LS 600h L F Sport: hezky od podlahy

Není facelift jako facelift, aneb v některých případech byste mohli s čistým svědomím prezentovat modernizovaný vůz jako nový model.
Seznam kapitol
  1. Úvod, K nové generaci krůček, Přes pět metrů
  2. Změny kam se podíváš, Tím pravým slovem je komfort
  3. K čemu hybrid?, 2,4 tuny vs. sport
  4. Koupit nebo nekoupit?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Lexus LS v aktuální generaci rozhodně není na trhu žádným nováčkem. Poprvé ji luxusní odnož japonské Toyoty představila v roce 2006, což je už poctivá porce „odkroucených“ prodejní let. Právě tento fakt byl hlavním důvodem, proč si byli téměř všichni jisti tím, že Lexus má připravenou novou generaci. Před odhalením přišlo klasické mediální napínání, jak bude ta nová generace vypadat. Jenže ouha.

Design | Lexus

Lexus LS 2013 na první oficiální fotografii

Výsledkem nakonec byl facelift a na internetu jsme se na různých serverech mohli dočíst ledasco na téma, jak to ten Lexus nezvládl a jak představil pouze facelift. Na první pohled možná situace vypadala tak, že výsledkem celého toho napínání je staré LS s maskou původem z aktuálního GS. Ovšem pokud si tohle někdo myslel, tak se teda šeredně spletl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Toto skutečně není jen tak obyčejný facelift. Lexus provedl celkem více než 3000 změn.

K nové generaci krůček

Ono se stačí podívat na kompletní zprávu detailně představující poslední modernizaci a je jasné, že Lexus to vzal opravdu důkladně a jak se hezky česky říká (i zpívá), vzal to hezky od podlahy. Auto sice není úplně nové, ale dostalo více než tři tisíce změn, přičemž v některých případech se bavíme o prvním použití vůbec, jindy jde o premiéru u značky Lexus. Mimochodem když jsme u těch čísel, pak můžeme doplnit, že od roku 2006 do tohoto zásadního faceliftu proběhlo 2500 postupných inovací.

Proč Lexus neudělal novou generaci, na to vám bohužel odpovědět nedokážu. Nepředpokládám, že by zrovna jedna z největších automobilek světa chtěla u své vlajkové lodi šetřit, takže se mi jako logické vysvětlení zdá to, že to prostě nebylo potřeba. Zní to možná až příliš sebevědomě, ale po necelých sedmi dnech strávených s tímto autem (navíc proložených několika jízdami se sedmičkovým BMW) mám jasno. Tohle není jenom nějaké teoretické vysvětlení, tohle je pravda. I když Lexus LS v aktuální generaci přišel před sedmi lety, po faceliftu stále dokáže své soupeře v mnoha ohledech porážet, ne-li přímo deklasovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Před a po - podle těchto fotek byste těžko odhadovali, že současné LS je pouze faceliftem.

Přes pět metrů

Na test jsem tedy dostal provedení LS 600h F Sport. Jak z tohoto označení vyplývá, jde o hybrid vybavený novým sportovním paketem a naopak nejde o prodlouženou variantu. Vlastně máme tu čest s takovým obyčejným (v obrovských uvozovkách…) sedanem. Jenže nenechte se mýlit. Podle fotek byste to možná neřekli, ale Lexus LS je pořádný kus auta. Dokonce takový, že sedmičkové BMW vypadá vedle něj skoro jako vůz o třídu menší. Můžou za to nejen rozměry, kdy na délce základní verze přesahuje o 90 mm pět metrů, ale především design. Mohutná příď, ještě větší záď…  Na každý pád LS dokáže přitáhnout pozornost a rozhodně s ním nezapadnete v davu tak, jak se to zaručeně stane s německou prémiovou konkurencí.

Testy | Luxusní auta | Lexus

Test Lexus LS 600h L: japonský luxus v novém

Rozpoznat modernizovaný Lexus LS od toho odstoupivšího je úkol pro malé děti. Designéři vůz i co do designu dost přepracovali a jak už bylo řečeno, výsledkem je kromě jiného velká maska, kterou si LS vzalo od GS, a kterou už najdete na všem z dílny této automobilky. Jiné jsou kromě toho nárazníky, kola, světlomety a tak dále. Mimochodem v předním nárazníku najdete malé mlhovky, které také používají diody.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Agresivní maska je dílem paketu F Sport, stejně jako devatenáctipalcová kola nebo za nimi ukryté brzdy Brembo.

U tématu designu nemohu vynechat paket F Sport. Také ten je u LS  novinkou. Pokud jej v konfigurátoru zaškrtnete, dostanete agresivnější masku chladiče, upravený přední nárazník, devatenáctipalcová kola, sem tam nějaké to logo a podvozek nižší o jeden centimetr. Tím ale výčet nekončí. Kromě několika prvků interiéru je dílem tohoto paketu také přítomnost aktivních stabilizátorů na obou nápravách a ty mají při rychlém tempu hodně velký vliv na jízdu.

Ať je vám Lexus LS na pohled sympatický, nebo ne, jedno mu upřít nelze. Stačí se projít okolo a z auta hned poznáte, že si na něm dal výrobce sakra záležet. Všechno perfektně sedí, všechno dělá dojem té největší kvality. Koho by to zajímalo, tak například lak obsahuje šest vrstev. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, K nové generaci krůček, Přes pět metrů
  2. Změny kam se podíváš, Tím pravým slovem je komfort
  3. K čemu hybrid?, 2,4 tuny vs. sport
  4. Koupit nebo nekoupit?, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Lexus RX 3.311
Rok výroby: 2009
Stav: 148 129 km
Cena: 280 000 Kč
Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 175 005 km
Cena: 140 000 Kč
Lexus IS250 2.5
Rok výroby: 2009
Stav: 118 770 km
Cena: 250 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků