Test Lexus LS 600h L F Sport: hezky od podlahy

Není facelift jako facelift, aneb v některých případech byste mohli s čistým svědomím prezentovat modernizovaný vůz jako nový model.
Seznam kapitol
  1. Úvod, K nové generaci krůček, Přes pět metrů
  2. Změny kam se podíváš, Tím pravým slovem je komfort
  3. K čemu hybrid?, 2,4 tuny vs. sport
  4. Koupit nebo nekoupit?, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Lexus LS v aktuální generaci rozhodně není na trhu žádným nováčkem. Poprvé ji luxusní odnož japonské Toyoty představila v roce 2006, což je už poctivá porce „odkroucených“ prodejní let. Právě tento fakt byl hlavním důvodem, proč si byli téměř všichni jisti tím, že Lexus má připravenou novou generaci. Před odhalením přišlo klasické mediální napínání, jak bude ta nová generace vypadat. Jenže ouha.

Design | Lexus

Lexus LS 2013 na první oficiální fotografii

Výsledkem nakonec byl facelift a na internetu jsme se na různých serverech mohli dočíst ledasco na téma, jak to ten Lexus nezvládl a jak představil pouze facelift. Na první pohled možná situace vypadala tak, že výsledkem celého toho napínání je staré LS s maskou původem z aktuálního GS. Ovšem pokud si tohle někdo myslel, tak se teda šeredně spletl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Toto skutečně není jen tak obyčejný facelift. Lexus provedl celkem více než 3000 změn.

K nové generaci krůček

Ono se stačí podívat na kompletní zprávu detailně představující poslední modernizaci a je jasné, že Lexus to vzal opravdu důkladně a jak se hezky česky říká (i zpívá), vzal to hezky od podlahy. Auto sice není úplně nové, ale dostalo více než tři tisíce změn, přičemž v některých případech se bavíme o prvním použití vůbec, jindy jde o premiéru u značky Lexus. Mimochodem když jsme u těch čísel, pak můžeme doplnit, že od roku 2006 do tohoto zásadního faceliftu proběhlo 2500 postupných inovací.

Proč Lexus neudělal novou generaci, na to vám bohužel odpovědět nedokážu. Nepředpokládám, že by zrovna jedna z největších automobilek světa chtěla u své vlajkové lodi šetřit, takže se mi jako logické vysvětlení zdá to, že to prostě nebylo potřeba. Zní to možná až příliš sebevědomě, ale po necelých sedmi dnech strávených s tímto autem (navíc proložených několika jízdami se sedmičkovým BMW) mám jasno. Tohle není jenom nějaké teoretické vysvětlení, tohle je pravda. I když Lexus LS v aktuální generaci přišel před sedmi lety, po faceliftu stále dokáže své soupeře v mnoha ohledech porážet, ne-li přímo deklasovat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Před a po - podle těchto fotek byste těžko odhadovali, že současné LS je pouze faceliftem.

Přes pět metrů

Na test jsem tedy dostal provedení LS 600h F Sport. Jak z tohoto označení vyplývá, jde o hybrid vybavený novým sportovním paketem a naopak nejde o prodlouženou variantu. Vlastně máme tu čest s takovým obyčejným (v obrovských uvozovkách…) sedanem. Jenže nenechte se mýlit. Podle fotek byste to možná neřekli, ale Lexus LS je pořádný kus auta. Dokonce takový, že sedmičkové BMW vypadá vedle něj skoro jako vůz o třídu menší. Můžou za to nejen rozměry, kdy na délce základní verze přesahuje o 90 mm pět metrů, ale především design. Mohutná příď, ještě větší záď…  Na každý pád LS dokáže přitáhnout pozornost a rozhodně s ním nezapadnete v davu tak, jak se to zaručeně stane s německou prémiovou konkurencí.

Testy | Luxusní auta | Lexus

Test Lexus LS 600h L: japonský luxus v novém

Rozpoznat modernizovaný Lexus LS od toho odstoupivšího je úkol pro malé děti. Designéři vůz i co do designu dost přepracovali a jak už bylo řečeno, výsledkem je kromě jiného velká maska, kterou si LS vzalo od GS, a kterou už najdete na všem z dílny této automobilky. Jiné jsou kromě toho nárazníky, kola, světlomety a tak dále. Mimochodem v předním nárazníku najdete malé mlhovky, které také používají diody.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Agresivní maska je dílem paketu F Sport, stejně jako devatenáctipalcová kola nebo za nimi ukryté brzdy Brembo.

U tématu designu nemohu vynechat paket F Sport. Také ten je u LS  novinkou. Pokud jej v konfigurátoru zaškrtnete, dostanete agresivnější masku chladiče, upravený přední nárazník, devatenáctipalcová kola, sem tam nějaké to logo a podvozek nižší o jeden centimetr. Tím ale výčet nekončí. Kromě několika prvků interiéru je dílem tohoto paketu také přítomnost aktivních stabilizátorů na obou nápravách a ty mají při rychlém tempu hodně velký vliv na jízdu.

Ať je vám Lexus LS na pohled sympatický, nebo ne, jedno mu upřít nelze. Stačí se projít okolo a z auta hned poznáte, že si na něm dal výrobce sakra záležet. Všechno perfektně sedí, všechno dělá dojem té největší kvality. Koho by to zajímalo, tak například lak obsahuje šest vrstev. 

Následující kapitola
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
BMW X3 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 151 230 km
Cena: 145 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 176 760 km
Cena: 229 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků