Test Lexus GS450h: dieselům navzdory

103 komentářů

Tomas
12. listopadu • 21:54

Znacka Lexus vznikla v roku 1989 a model ES je samostatny model a nijaky predchodca IS, do Europy sa tento model ako jediny nedovaza. (taktiez ani RX a LX, ale tie su v Europe zname ako Toyota Land Cruiser a Land Cruiser V8)Dalej som necital.

maro-01
5. listopadu • 0:31

http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SQhqqUAATII/AAAAAAABAz4/k8I665G1Hs0/s1600-h/Lexus-RX-2.jpghttp://1.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SQhqqaSJQpI/AAAAAAABA0A/tAnCY5LWDMc/s1600-h/Lexus-RX-3.jpghttp://2.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SQhq_o0puJI/AAAAAAABA1g/05yJ9XNFEhs/s1600-h/Lexus-RX-0.jpghttp://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SQhshDhpBAI/AAAAAAABA1o/ffxKfHNi77k/s1600-h/Lexus-RX-100.jpgzdravi spokojny uzivatel hybridnej technologie. A vyprdnite sa na tych co o tom pisu a este na to nedozrali...

jazdec
6. listopadu • 8:57

tie foto.. to nie je pravda ze? prosim... mam lex rad ale toto snad nie

Vestor
4. listopadu • 11:59

Pokud někdo nesouhlasí s anarchistickými názory Jandy, bude v diskuzi pod jeho článkem smazán, klidně i dvakrát jako já. Cenzor nechť si promaže tlačítko Delete velbloudím trusem.

Lalim
4. listopadu • 1:20

Lidi, já bych chtěl vědět, co vy máte za auta?!

Pavel F.
4. listopadu • 8:37

Priuse a RX400h.
Ale jestli narážíte na to, že většina lidí tady má max. nižší střední třídu a diskutují o autech, na která si nikdy nedošáhnou, proč by nemohli? Jsou to prostě fandové a pokud se nebudou projevovat jako brouci pytlíci, tak to diskuzi neuškodí...

matuS
4. listopadu • 10:59

mno, ono tazko sa bude clovek vyjadrovat k niecomu, na co nema, pretoze jeho preferencie su ine. preto tu prispievaju ludia sposobom "nema to nizku sptrebu ako 320cdi"...
Ked som skusal LS, dospel som tiez k negativnemu nazoru - to auto mi neukazalo nic, preco by som mal za neho dat 4mil Sk. A je vcelku jedno, ci je LS najhorsim z lux stvorky. 740i na mna spravila rovnaky dojem.

sagi
4. listopadu • 14:07

naprostej souhlas,
jeden den jsem jezdil z GS 450h - mimo jine - fakt pekny svezeni - je teda pravda , ze na zadolku zvyklej nejsem , ale je to fakt "super" auto (az bude mit Li-on baterie a tudis i vetsi zavazadlovej prostor - tak uz nikdo nic nebude moc rict! ). No a druhej den jsem jezdil s LS600h - auto po designovy strance taky super, ale je pravda, ze dojem z rizeni oproti GS byl skoro stejnej - naopak ty rozmery a hmotnosti uz jsou dost citit, takze moje pocity byly jednoznacny - GS 450h je muj favorit a LS - bych ani nemusel. Z LS jsem byl napr. uplne zmatejnej - s ovladanim na zadni sedacce - tam je toho neuveritelne hafo (tlacitek) - jinak pohodli a prostor jsou bez debat.

matuS
3. listopadu • 18:28

ja som bol z toho auta tiez nadseny, na druhu stranu suhlas s mabosk ohladom sedaciek, dnes kupis do starej eklassy aktivne sedadlo a to je niekde inde...co ma ale zaraza je to hodnotenie CLS, ved interier je odvodeny z e-klasse a tomu interieru niet ergonomicky co vytknut.

Alex
3. listopadu • 21:27

Tady se ale pise o GS. Aktivni sedadla ( masazni ) co popisujes v S tride ma LS taky a mela je uz Toyota Crown a to v dobe, kdyz mel Mercedes v S tride ( W126 ) za priplatek i elektricka predni okna, prave zrcatko a radio ( radio jako takove, bez kazetoveho prehravace )

mabosk
3. listopadu • 21:51

Masazne sedadla a aktivne je co sa tyka MB rozdiel (Fahrdynamischer Multikontursitz). A taktiez sa dodava okrem ineho aj do MB E a CLS, Inac samozrejme o tieto hracky mi nejde ide mi moznosti nastavenia sedadla ktore je prave u lexusu (okrem LS) skromne.

Alex
3. listopadu • 23:27

Mozna skromnejsi, ale plne postacujici a hlavne bez priplatku ktery je u MB za kazdou malickost jako kdyby jsi si kupoval jeste jedno male auto. Ja uz v GS Hybridu jel a svezeni v nem je s E od MB a petkou od BMW nesrovnatelne luxusnejsi. A kdyz si koupis E bez priplatku, tak je to takovy TaxiLine a neni levnejsi nez ten GS. A kdyz to E ( s obdobne vykonnou motorizaci ) priplatkama vylepsis na uroven GS, tak za ty penize je uz LS. Mam tri roky stare RX 300 a za MB ML bych ho rozhodne nemenil. Je to takova KIA Sorento s hvezdou a sedadlama z umele hmoty

mabosk
4. listopadu • 10:21

Mame tiez RX300 (XU1) a mal som aj ML (W163) a obe mali svoje vyhody aj nevhody a prave interier je vec v ktorom ani jeden neexceluje.
BTW. V com je to svezenie luxusnejsie?

aston
4. listopadu • 7:13

:-D, to su take vtipne prispevky niektore. Skusme vyhlasit sutaz u majitelov Lexusov, kto najde viac tlacitiek z Toyty Carina v svojom Lexuse (ano z Carina), pripadne na akej starej Toyote sa objavili tie casti, ktore su v novom Lexuse v premiere(pred 5 rokmi napr. v Land Cruser Amazon).
LS je pekne, pohodlne budget auto. Zo zaujimavou hybridnou alternativou, ktora sa este bohuzial nedostala na prevadzkove naklady k napr 320 cdi, alebo 535d, ale im fandim a su na dobrej ceste.
Inac malokedy ale teraz mimoriadne suhlasim s prispevkom R.O. : zvyraznit podciarknut.
;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
matuS
4. listopadu • 7:30

mam tlacitka otvarania okien z avensisu, a o nicom inom neviem. ty ano?ale robis z toho prlis vedu, v audi najdes komponenty zo skodovky, tak isto ako porsche, mercedes pouziva kompomenty z aclasse napriec triedami, bmw detto.ad prev.nakl: porovnavas to uplne mimo, tak ako 320cdi a 535d su mimo seba, tak aj 450h je mimo tychto dvoch.

aston
4. listopadu • 21:53

Nie nie, porovnavam to uplne presne, su to auta v jednej kategorii. Tam presne 450h mieri, vykonny usporny sedan. Maju porovnatelne prevadzkove naklady, nie spotrebu, ta nie je az taka podstatna pri aute tej ceny.
Co je na tom take uzasne, ten hybrid je usporny v meste, kym ma stavu:). Stare 535i V8 ma pri 155 Gps spotrebu 9,2 l s baterkou tiez v kufri :).
By ma to len zaujimalo, kedy je predpisany interval vymeny v servisnej knizke a kolko to stoji.

matuS
5. listopadu • 7:13

neviem ako to myslel s tym autom lexus ale logika mi napoveda, ze keby sa chceli rovnat 320cdi, tak daju polovicne vykonny elektromotor, a pri rovnakych bateriach by to islo dlhsie alebo by dali menej baterii.
pozri si este raz tabulky zrychleni, najme tie nad 140km/h...
V meste hybrid nema so stavou problem.
Stare herky sem nemiesaj, ich motory nie su tak emisne skrtene ako dnesne motory a nemusia sa ani vlacit s dnesnou vybavou - luxusnou, a aktivnou a pasivnou bezpecnostou.
PS: k tlacitkam si sa uz nevyjadril, zato si zasa zacal kecat prec od temy
PS2: kolko si najazdil s hybridmi a kolko konkretne s gs450h? podla tvojich vyjadreni si viem aj odpovedat: 0/0. a toto su presne ti pytlici ktori nemaju co robit a rozvijaju svoje bezduche teorie

aston
5. listopadu • 16:01

Bol by si prekvapeny ale jazdil som uz vo vsetkom moznom, vratane hybridov. Zjavne nerozumies pojmu prevadzkove naklady a porovnatelnu konkurenciu. Lexus nie je priekopnik v hybridoch pre to, ze je to lepsie ako diesel, ale preto, ze bolo jednoduchsie upravit technologiu z Priusu, ktora stala majlant a da to velkych modelov, aby sa im to zacalo vracat a samozrejme testovanie na zakaznikoch.
Presne tam smeruje 450h, medzi silne diesle. A nebudeme porovnavat 400cdi, lebo zas by sme boli niekde inde to uz je V8. Stare herky sem miesam, lebo nove V8 jazdia este za menej. Len pri novych diesloch spotreba stupa :).(relativne)
PS1: Ja som sa k interieru vyjadril jasne, viac sa k nemu nemam co
PS2: O tom ci mam co robit, alebo nemam sa bavit mozme, ale to bude OT. Sa tesim ze si spokojny z hybridom a v inych modeloch si najazdil 5 km po parkovisku, ale az by si mal viac skusenosti, tak by si sa takto nevyjadroval. Len 450h fakt nie je najuzasnejsie a najlepsie auto v triede, a ked Tebe vyhovuje, je to v pohode, ale neznamena, ze to tak je.
PS3: ked nikomu netreba kufor, jazdi sam, ale kazdemu zrychelnie a nizku spotrebu a nezalezi na priestore, tak preco si nekupujete 335d coupe :), aha tam je 420l kufor, to uz je asi vela..........

matuS
5. listopadu • 18:01

si ako politik. vkladas mi do ust co som nepovedal a na tom stavias svoju argumentaciu...k veci: Kedze na e400cdi mam nieco najazdene (a mam to auto rad) tak s 450h to skutocne nejde co sa tyka dynamiky a akustiky porovnavat (inak mi ecko na A.DC pride byt pohodlnejsie auto) pretoze sice 400cdi je velmi svizne ale nad 200km/h bude 450h sialene nestihat, laguje to auto ako kazdy velky dizel a hluk od naftaku je tiez citelny.
Ja sa neradim medzi vodicov ktori sa na forach prezentuju tym,ze potrebuju riadenie ostre ako britva a citit kazdy vlas na ceste. Mne staci tupe a pohodlne auto, ale to neznamena ze necitim rozdiely a preto ked sa bavime o technologii, vykone alebo kultivovanosti pohonu, tak 400cdi konkurovat gs450h nemoze, hoci je to V8.
Beriem to ako dalsi argument ze bud si s tymi autami nesiel, alebo nie si schopny poznat rozdiel.

aston
6. listopadu • 1:02

No som schopny poznat rozdiel, len som sa skor uberal cestou konkurencie v triede a v prevadzkovych nakladoch ako dynamiky, kazdy preferuje nieco ine. Ja som uz v prvom prispevku napisal, ze GS je zaujimava alternativa, pohodlneho budget executive. Rovnako v tejto kategorii kazdy preferuje jeho "setup" podvozka a naladenia auta, tak ja zas velmi dynamiku nad 200 nepovazujem za smerodatnu, aj pre to ze to bohuzial nemam to kde vyskusat s tymto autom, teda dialnica by bola,len mi basa za to nestoji :). V8 diesel som pouzil lebo to je s 535d asi jedine co sa tomu hybridu dokaze vyrovnat, aj ked V8 v rope povazujem za nezmysel aj vzhladom na to co si pisal predtym, nesplnaju ucel, ktory pri V6 aspon ospravedlnuje spotreba. Ale rad sa bavim s niekym konstruktivne, hlavne ked v tom sedel :). Na Sk pomery to auto plni urcite znacne reprezentativny ucel, ale inde trpi velkou stratou hodnoty (operativny leasing) a tym, ze to je "len" draha Toyota (a bude este 20 rokov). Co sa tyka tlacitiek, mas pravdu aj napr. Mercedes ich pouziva v inych modeloch, ale je to Mercedes, takze aj lacny Mercedes je Mercedes.

matuS
6. listopadu • 7:45

ked teda mas tak rozpocitane tie prevadzkove naklady, vedel by si mi dat informacie kolko vyjde na 100tis km e400cdi, e320cdi a gs450h? A plz napis aj z coho vychadzas. vdaka

aston
6. listopadu • 15:03

No na 100tis Ti nepomozem, ale na 60tis. / 3roky v pohode. 400 cdi v E sa tu neda kupit (UK, rovnako ako 4matic, ani xi BMW) 320 cdi Avantgarde - novy 1 330 000 Sk, zostatkova hodnota, 48% po 3 rokoch, naklady na km 18,80 Sk, Servis na 3 roky 52300 Sk. Vsetko pocitane na 60tis km. Prepocitaval som to v kurze 38 Sk vychadzal som zo svojho stola :).
GS 450h - vybava SE (cca ako Avantgarde MB) novy - 1 551 500 Sk, zostatkova hodnota 39%, km 21,50 Sk, Servis 46300 Sk.
Vsetko su to tabulkove udaje, nakupna cena co som uviedol uz je dost na hranici, myslim spodnej. Ale tu sa vacsina aut tejto triedy berie na operat. leasing a tam Lexus nema sancu pri rovnakych parametroch by to stalo pre porovnanie BMW 530d - 680, 300C- 589, 280 Cdi (nemam iny po ruke)- 727, Jaguar XF -682, GS450h - 860. Libry, uplne zakladny shit leasing.

matuS
6. listopadu • 21:27

aha, takze beries hodnotu TCO ako prevadzkove naklady. To som nevedel.
Skoda ze tam nemas e400cdi, lebo ako som pisal, imho je nezmysel porovnavat e320cdi s tymto lexusom. Som presvedceny ze takto by TCO lexusu bolo nizsie.
Mmch E320cdi avatgarde ani zdaleka nema taku vybavu ako SE, a to teraz ecko tazi z nizkych cien lebo je to vybehovy typ. Ale to je strategia lexusu, ze sa tlacia cenou.

aston
7. listopadu • 1:07

Pravda, to je strategia Lexusu a nie zla. Chcel som aspon porovnat S 320 Cdi a 400 Cdi, aspon aby vyskocil rozdiel, ale bohuzial. No SE je stredna vybava v GS ako aj Avandgarde u MS, tam je vrchol Sport. Ale uz Avandgarde sa lisi od EU, koza, slusna hudba atd. Len servisny interval pri 120tis km vymena bateriek v GSh je trochu problem z hladiska residuals. Zatial to trosku skryvaju a ked sa pritlaci da sa to menit v ramci zarkuky, aby z toho zatial nebolo hallo. Uvidime o 2-3 roky. Rozhodne GS 300 ma zmysel z tohto pohladu. Vseobecne sa berie ze 450h sa dokazal priblizit dieslom v ekonomike prevadzky, ale zo skusenosti to je tak, ze velmi zavisi od rezimu v akom sa to auto pohybuje. Napr na nasich cestach to bude super usporne, v mestskej prevadzke dokaze na baterky ujs cca 8mil (8,6 mph priemerna rychlost premavky), ale u nas ked sa este dost dlho jazdi aj po vedlajsi cestach a plynulejsie to bude viac citit. Zas na dialnicu to tiez nie je celkom ono.

matuS
7. listopadu • 7:27

ohladom baterii som uz robil nejaky resers a nic som nenasiel. Zatial to vyzera tak, ze sa moc nemenia (hovorim o priuse - tych uz jazdi naozaj dost) Tym netvrdim, ze budu fungovat vecne, ale dolezite je, ze sa daju menit po clankoch. Ostatne, vstrekovace a turbo tiez nemaju neobmedzenu zivotnost.
Dialnica je otazka hustoty jazdy a profilu. Pokial je husta premavka a neustale sa zrychluje a spomaluje, tak to funguje velmi efektivne, rovnako ako na nasich hornatych dialniciach. Ale ani na rovnej ceste to nebude tragedia, vtedy hmotnost zohrava malu rolu a ten benzinak v gs je velmi usporny. Ja som v LS600h isiel na rovnej dialnici za cca 10l pri 140 tacho, e400cdi tuto berie 8 a to je "o polovicu" mensie auto a permanentna 4kolka vs zadokolka. A gs na tom horsie urcite nebude.
Neviem ako je to s vybavami merc v UK ale tu avantgarde znamena iba prevedenie, teda bud mas v aute dreveny dekor (elegance) alebo sportovy-hlinikovy (avantgarde) plus ku kazdemu par kozmetickych uprav v interieri a exterieri. Koza s vetranim a vyhrievanim, lepsie radio, sedadla s pamatou, zadna el. roletka, aut.stmavovacie zrkadla, el.volant, bezklucove startovanie etc si treba vsetko priplacat.

aston
7. listopadu • 15:35

:-D To viem, ze to je u nas tak, bohuzial. Tu uz sestvalce maju kozu a ten smieny command, vlastne tu vsekto funguje na vybavach ako S, SE, Sport a ine (aj BMW, Audi), setko tu musi byt crystal clear, aby nedoslo k balamuteniu zakaznika. Mam taky pocit ze to su specifikacie pre JPN market, ako aj Lexus, tu nie je v takej vybave ako u nas, teda zakladny S. Ale v tom mas pravdu v nasich podmienkach na nasu dopravu ten hybrid bude fungovat ovela lespie ako u nas.

aston
4. listopadu • 7:15

:-D

Alex
3. listopadu • 20:55

On ten interier z te E tridy neni vzhledove nic moc a materialy zrovnatak. A to ze sedadla nemaji pul metru vycnivajici bocni vedeni, to jeste neznamena ze jsou nepohodlna a nepodrzi telo v zatackach. Navic to auto pak nevypada jak pubertak. Ja mam uz druhy RX 300, oba jsem kupoval jete, protoze se auty zivim a za ty penize v te tride a tom stari nic luxusnejsiho neni. ML od MB ma plasty jak Hyundai a pokud si nekdo nepriplatil X set tisic korun za ruzne priplatky, tak ma tu samou vybavu jak Logan De Luxe

matuS
4. listopadu • 7:37

a pri vsetkej ucte, ak dnes potrebuje nejake auto novy interier, tak je to RX, lebo to su osemdesata leta :)
ta stredova konzola a ovladace vyhr.sedadiel, to je dizajnersky kusok prave na urovni hyuindai...

matuS
4. listopadu • 7:35

vzhlad interieru je indiv.vec, a pouzite materialy su excelentne, hovorim o e-classe elegance v kozi. tak stare auto na trhu s tak kvalitnym interierom je velmi tazke najst.
Ja mam IS a jazdil som so vsetkymi lexusmi na trhu a to ze tie sedadla dobre vyzeraju neznamena ze aj su najlepsie. Mmch aj sedadlo je individualna vec.

Molny
4. listopadu • 12:21

a vsetci sme radi, ze mas konecne auto s parkovacimi senzormi a nepouzivas kontaktnu metodu ;-)cars42 uz asi nefunguje, ale u sokola by mohlo byt nejake stretko... wawrick a spol... snad to citaju...A k teme... 280l je malo na auto tejto triedy. Nech si hovoria ostatni co chcu, ale aj manazerske auto potrebuje mat kufor. Uz pri 4 ludoch... nech si tam kazdy da iba ten maly lietadlovy kufor a ste plny. Je pravda, ze ten moj je 90% casu prazdny, ale ked uz, tak 280l nestaci... Alebo niektori manazeri nechodia na chatu? Alebo na dovolenku?

matuS
4. listopadu • 13:44

Ahoj Molny, stretko by bodlo.co sa tyka temy suhlas, vid moj prispevok: http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=15687&forum#ITEM_290753

mabosk
3. listopadu • 12:12

Tak neviem sedel som v tom aute niekolko krat ale nejako uzasne kvalitny interier som nespozoroval. Zato sedadla GS su oproti priplatkovym sedadlam konkurencie (MB, BMW) velmi slabe (ano porovnavam standardnu a priplatkovu vybavu kedze Lexus ziadne lepsie sedadla ani za priplatok neponuka).

Zelí
3. listopadu • 20:47

Konečně trochu kritický hlas k interiéru, který je na první pohled asijský a k tzv. prémiovým značkám má dost daleko.

Alex
3. listopadu • 20:59

Lepsi asijsky moderni, nez nemoderni nemecky.A to nemluvim o i-drive nebo jak se to jmenuje u BMW, kde kdyz si chces prepnout topeni na nohy, tak musis projit sest menu a pokud s tim nejezdis delsi dobu, tak si pritom minimalne rozhazis stanice na radiu

mikes
4. listopadu • 12:16

Muzes napsat konkretne kterych 6 menu to je? :-)) Pokud ne, placas jen nesmysly...

Pavel F.
3. listopadu • 10:40

Jak muzete napsat, ze brzdeni ma prikon 650 voltu????
Co jste mel z fyziky???

pete
4. listopadu • 11:06

Mno teď jde o to o co vám jde. Zdali o brzdění nebo příkon. Fyzikálně špatně je samozřejmě jen příkon. Ovšem u brzdění musí být uvedeno elektrodynamické brzdění.
Příkon je samo nesmysl a autor měl na mysli výkon.
PS: a voltu má být správně Volt/ů

Q
3. listopadu • 20:13

ano taky me to uderilo do oci, ale trochu schovivavosti..
chtel sem napsat neco ve stylu "pekny clanek, ale opravte si ty volty", neni treba hned vykrikovat a delat ze sebe mistra sveta jen proto ze neco vite a autor ne.
a mimochodem nejsem si jist ale myslim ze jednotka elektrického napětí, resp. elektrického potenciálu je definovana jako Volt s velkym V.

janek
3. listopadu • 20:55

(píp), který to napíše, a (píp), kteří to nechají viset celý den bez opravy..."Vysokonapěťové akumulátory uchovávají energii z brzdění o výkonu 650 V." - to je fakt neuvěřitelné, co dokáže někdo zprodit.

Standa
3. listopadu • 16:24

Holt automobiloví novináři nejsou moc zvyklí na elektriku, takže volty, watty, ampéry nějak moc nerozlišují. Dřív to nevadilo, ale dnes už to začíná být problém...

Martin
3. listopadu • 14:03

teda ja som tiez necel rypat hoci mi ta veta skoro oci vybila...:-D ale doporucoval by som ju minimalne prestylizovat. clovek ktory denne pise o autach, motoroch, vykonoch... nemoze predsa napisat: "...energii z brzdění o výkonu 650 V" Tak som to parkrat videl v nejakych skor bulvarnych mediach...:-Dza nas technikov prosim opravit... A BLESKEM... :-D:-D:-D

MN
3. listopadu • 10:21

Prosimvas, sem tady jedinej kdo pri cteni tohoto vytvoru krouti nevericne hlavou!?!?
Nemyslim obsah, ale styl a sloh.
Neni to poprve co zasnu co tento autor, Vašíček Robert, je schopen vyplodit, byly tu i jeste horsi kusy z jeho pera.
Proboha, kdyz uz neumis vubec psat Roberte, a trvas na tehle praci, tak se aspon nesnaz byt vtipnej!! Pusobi to, velmi eufemicky receno, ponekud krecovite!Je nekdo na tomto serveru, pane Janda, ochoten tuhle zasadni nedostatecnost vasich autoru resit?!

Jiří Kuruc
3. listopadu • 20:02 • šéfredaktor Computeru

Nejsem sice autor zrovna tohoto webu, ale píši. Příspěvky vašeho typu mám opravdu rád, protože mám jedno, jediné, o to správnější řešení a to bych doporučil i šfrdktorovi AR k promyšlení: požádat pana MN, aby napsal příspěvek na jakékoli automobilové téma. Vzhledem k naladění vašeho příspěvku, MN, by to přeci neměl být problém ;-)

MN
6. listopadu • 13:48

Tak co Jirko (Jiří Kuruc), mels tady na muj vkus dost silacky (a zaroven stupidni) navrhy, a pote ce se ti dostalo padne odpovedi uz zadna reakce.. Cekal bych ze se chytis za nos a das o tom vedet..
MN

MN
3. listopadu • 20:33

Takze za prve, jste totalne mimo. Kdyz vam doma elektrikar spatne zapoji troubu a vy to budete reklamovat, spokojite se s odpovedi "Tak si to zapojte sam, uvidime jestli lepe?". Asi ne ze. Ale to by me ani nestalo za odpoved.Jenze jste si pekne nabeh. Ono uz se totiz stalo. Pred lety jsem se, mimo jine i pro velkou nespokojenost s kvalitou prispevku na tomto webu, domluvil s panem Jandou ze napisu uzivatelskou recenzi sveho vozu a on ji publikuje. Recenzi jsem sepsal, ale pan Janda dohodu nedodrzel a prestal komunikovat. Tak jsem ji nakonec uverejnil aspon na moje.auto, aby neprisla uplne vnivec.Nerikam ze je to stylisticky zazrak, a zejmena trvam na tom ze nemusim byt spisovatel abych se mohl ohradit proti ubohosti dila pana R. Vasicka, ale muzete srovnat...http://moje.auto.cz/manec/mazda-6.html

souhlas
5. listopadu • 9:00

Myslím, že máte pravdu. A na dotvrzení toho - hle, Autorevue opět přestala komunikovat. Na toto už asi nedokážou odpovědět. Myslím, že by se měli stydět nejen za jazykovou úroveň článků, ale i za podobné "výpady" v diskuzi - to by si na seriózním internetovém médiu redaktoři nikdy neměli dovolit.

mikes
4. listopadu • 12:14

Recenze na tu Mazdu celkem zajimava, jen doufam ze jsi nemyslel tu kritiku loketni operky vazne - jak by jsi chtel ridit kdyby jsi mel nastavenou stredovou loketni operku tak, aby jsi pohodlne drzel volant?!Netvrdim ze by autor recenze na autorevue nemel trochu ubrat z basnickeho streva a pridat na prakticnosti, ale jako nejaky extra velky problem to nevidim.

lamal
4. listopadu • 9:48

Cital som tu recenziu je pekna, venoval si sa takmer vsetkemu, na druhej strane by si si mal byt vedomi, ze tu nikto s autom nenajazdi tolko km ako ty a neopisuje uplne kazdu vec na aute ako napr ostrekovace / sice uzitocna info to uznam / pretoze tieto drobnosti si uz zisti kazdy sam aj si na ne zvykne a vacsinou to niesu klucove veci podla ktorych si vyberas auto, tak ostrekovace ta urcite neodradia. Mne v tvojej recenzii chybali viac popisane jazdne vlastnosti pisal si ,ze niesi zavodnik ale vidis pre mna moc podstatna vec. A tiez by si si mal uvedomit, ze tu autor clanku nemal tolko casu na jeden clanok aby ho vysperkoval a nemal tolko chuti a trpezlivosti ako ty kt si napisal takyto prvy clanok v zivote. On to robi denno denne /cca/

lamal
3. listopadu • 16:04

Neviem na co sa stazujes, nepochopil si v tej recenzii o co ide ani ti nedala svoju vypovednu hodnotu o tom aute? Mne ano a som spokojny, neviem este aku ultra-brutalnu uroven by si chcel, som zvedavy ci vsetko co citas je tak stylovo a slohovo dokonale. Nevravim, ze sa to neda lepsie no clovek, ktory toto cita to cita koli tomu, ze ho zaujma obsah a nemyslim, ze forma je neunosna. Chcelo by to obcas trocha prisposobivosti a mozno aj radosti, ze si to clovek ma kde precitat ked ho to zaujma a hlavne zadarmo.
Mnohi sa tu casto tvaria akoby vysolili tazke prachy za slohovo dokonale clanky...otras niekotre komentare, snad aj vasa zena napise odkaz na papier stylisticky a slohovo dokonale.

Petr Hlobil (hlobilp)
3. listopadu • 10:33

me to vubec nevadi a nevsimam si toho.....

Radek Ondrášík
3. listopadu • 10:25

Ja bych to tak spatne nevidel.

L.H.
3. listopadu • 8:56

Dlouze jsem nad koupí tohoto vozu uvažoval. V Toyotě mi vycházeli vstříc, takže jsem si mohl toho krasavce pořádně osahat. Je to luxus, se vším všudy jak se píše v článku. Za tuhle cenu nikdo nic jiného podobného nenabízí. Ale i tento velmi povedený vůz má svá ALE. Jedno, bohužel z nejdůležitějších je objem kufru. Ani ne 300l!!! To je míň než Fabie. Sem si vědom toho, že toto auto neni stěhovák, ale pro rodinu se 2 dětmi je to naprosto nepoužitelné. Do toho se nezabalíme ani na víkend, natož v zimě na týdenní hory... Pro VAši představu horko těžko do toho kufru vleze jeden vak na golf (golf nehraju, ale v Toyotě sami ukazují potencionálním zájemnců, že jim tam ten vak vejde).
Pokud někdo kupuje hybrid tak spíše z "modních" důvodů, než kvůli úsporám. Ano ušetří na palivu,jenže auto si žádá své nemalé servisní náklady (výrazně vyšší než GS jenom s benzínovým motorem) a hlavně po pár letech bude potřeba baterie nahradit....A je po úsporách.
Lexus je o pohodě a komfortu. Závodní limuzinu jako nabízí mnichovská konkurence nečekejte. BMW je v tomto ohledu někde jinde.
SUma sumárum. Velmi povedené auto, parádní motory co se výkonu a kultivovanosti týče, luxus jako nenabízí za stejnou cenu nikdo jiný. Ale....

matuS
3. listopadu • 18:25

s gs350 by si bol na tom so spotrebou iba malinko horsie ako so 450h a bol by aj kufor. Jazdil som okrem ineho aj s RX350 a ten motor je velmi usporny.

L.H.
3. listopadu • 20:41

Máš pravdu, jenže GS je zajímavé právě tou verzí 450h, 300 je už o nečem jiném, a ve srovnání s 530i potažmo 530xi má u mě navrh Němec.

Atlis
3. listopadu • 11:08

Ked si chcel auto pre rodinu a na hory, mal si ist do RX400h, ta ma pre deti vzadu dost miesta, do kufra sa zmesti kopec smeti a lyze mozes dat na strechu. No a mas hybrid. Osobne som na RX400h jazdil a je to balada. GS som jazdil iba GS300 a je to mazel, GS450h by som bral vsetkymi desiatimi. 280l kufor by mi nevadil. Su rodiny, ktore maju 2 deti a 280/300l vo Fabii im bohate staci, netreba byt rozozrany. Ale kto by si kupoval GS450h kvoli detom? Vid vyssie.

L.H.
3. listopadu • 15:36

Nemám rád SUV, a ani tak RX pro mě neni alternativou za GS.
GS sem nechtěl kupovat kvůli dětem, ale děti mám a každý víkend je vozím. LImuzína, kterou potřebuji musí krom jiného splňovat i ten účel, že nás všechny musí odvést na víkend, v zimě několikrát za sezonu na hory atd. A to bohužel GSh neni.
Pouze jsem chtěl upozornit na to, že toto jinak velmi zdařené auto má své chyby, které v konečném důsledku vedou k tomu, že se tak málo prodává.

blok
5. listopadu • 15:19

Me vubec nejde dohromady limuzina a rodinne auto. Jako rodinne auto povazuju jedine kombi.

Atlis
3. listopadu • 20:22

Opat ako velakrat na inych miestach by som rad podotkol, ze sa to malo predava v CR, SR... ja zijem v PL, v Szczecine a tu sa to prave GS, LS obcas RX a hlavne IS len hemzi. 5er sa tu jazdi poskrovnu, E-klasse snad asi len taxiky. Suhlasim, ze 280l nie je ziaden zazrak, ale tak dost vazne pochybujem, ze si GS kupuje rodinne zalozeny clovek aj v normalnej, nehybridnej verzii. Tak isto ako ziaden sedan/limuzina. Ja som sice v Avensise kociar vozil, ale mam malu dceru a ta uz vie chodit dost davno, takze take nieco odpada. Dokonca sme jazdili aj na dlhsie na SVK s kociarom, ktory zabral polovicu kurfa, druhu batozina... S dvomi detmi by to bol asi problem, pri 280l svinsky velky problem, nebolo by kam dat ten kociar ;) ale ak su deti vacsie, ostava ten kufor natlacit len batozinou... Mno a predpokladam, ze ty ked ides s rodinou na hory, s lyzami, tak ti je asi aj 500l kufor na houby, lebo lyze don nenarves, teda jedine ze by si ich mal od narazniku az po laktovu opierku... Takze alebo SUV, alebo pohrebak... To Lexus vyradzuje z hry a to znamena, ze nie je pre teba :) a niet co riesit. Ja jazdim 99 percent casu v aute sam, takze by mi ani nevadila jedna sedacka a 100l kufor ;) Takze podle vkusu kazdeho soudruha.

Radek Ondrášík
3. listopadu • 23:55

Lexus GS není ničím jiným, než japonskou alternativou k BMW řady 5, Mercedesu E-klasse, Audi A6 apod. Je to zcela standardní vůz vyšší střední třídy, nic víc, nic míň. Výhodou Lexuse je jeho nižší cena ve srovnání s evropskými premianty. Jako vůz vyšší střední třídy je to úplně normální auto, které je velmi často používáno jako rodinné pro trochu movitější klientelu. Nehledejte v modelu GS nic navíc, limuzína jako taková je až model LS. Takže se u tohoto modelu pohybujeme ve zcela normální sféře, která velmi často slouží jako jediný vůz a to rodinný. Chápu, že někteří majitelé to budou mít jako pracovní nástroj pro jednu osobu, ale jinak není nic divného na tom, že jsou vozy vyššístředn třídy vozy rodinnými.Takže stejně jako si evropské modely vyšší střední třídy lidé kupují jako rodinná auta, tak i GS si lidé koupí jako rodinné auto. Bohužel u nás má tato značka nějaký brend, který mu nepřísluší. Holt podobnost Lexus a luxus dělá svoje.Není to špatné auto, nabízí určité zajímavé vlastnosti, ale zase nic světoborného to také není. Za podobné peníze se dá najít výrazně komfortnější vůz, dá se najít výrazně sportovnější vůz (stále se bavíme o vyšší střední třídě) a toto je prostě takový guláš ničeho a všeho. Mi osobně se to auto líbí, je v mých očích zajímavé, ale určitě není svým pojetím pro mne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Atlis
4. listopadu • 10:21

Ja suhlasim, no jednoducho GS450h nie je typicky rodinnym autom a nemalo by byt hodnotene negativne len preto, ze ma maly kufor. :)

drgi_sk
4. listopadu • 21:57

presne tak, kufor nie je vsetko. moje auto ma 140l kufor, a dvaja sa donho zbalia bez problemov. ale samozrejme, ze v nom basu piva a 20kg klobas nevozim ;-)

Atlis
5. listopadu • 8:29

tak to ma byt :D ja vozim 99 percent casu 520l vzduchu, este ze nemam kombi :D

matuS
4. listopadu • 10:54

lenze je to problem a s rodinou to nema nic spolocne - staci byt trocha aktivnejsi typ a mas probleem, pretoze sa tam vojde akurat tenisova vybava, hokejovu alebo golfovu tam nenacpes.

Atlis
4. listopadu • 14:53

Aktivnejsi typ, to znamena ze so sebou musis vsade tahat lyze, bicykel, posilovaci stroj, golfovy a tenisovy bagel? Ale no tak ;) hadam si nemyslis, ze aktivny sport znamena nevyhnutne mat pohrebak kam by si to vsetko dal...

matuS
4. listopadu • 15:06

ja uz golf nehram ale otec ano a bag sa z auta zasadne nevybera, naco aj? Cize ked do GS450h nacpes bag, dreva asi ajtak budes musiet davat na kriz, a druhy bag je otazne ci tam vobec das...proste je to neprakticke.

Atlis
4. listopadu • 18:39

:) treba si zaplatit za uschovu a ocko ma po probleme ;) u nas to tak asi riesia v praci vsetci...mna golf nebavi...

matuS
4. listopadu • 20:23

tak tvoji kolegovia su bud velmi bohati a maju bag so sadou v kazdom golfovom klube v okruhu 300km, alebo tak obmedzeni ze hraju iba na jednom ihrisku.

Atlis
5. listopadu • 8:27

Samozrejme, ze niektori hravaju kadetade, ale vacsina z nich hra v jednom klube :) mimochodom, nie vsade je golf hrou milionarov, naopak, v takom Dansku hra golf kazda blba rodina ;) to len v nasom obmedzenom state hra golf kazdy pako ktory chce dokazat "ze na to ma"... co z toho, ze palice stoja par supov a vstup na golf range stoji par supov ;)

matuS
5. listopadu • 8:55

Atlis, uz sme uplne mimo temy a mal by si prestat lebo len ukazujes ze o golfe nemas ani paru.
Napoviem ti: ak na ihrisku stravis 3h tyzdenne, tak nehras golf, to si sa tam dosiel iba prejst.

Atlis
5. listopadu • 11:37

:) ano sme mimo temu... mozno mas pravdu, mam ku golfu prirodzeny odpor, co neznamena ze o nom nic neviem, pravda tych par drivov zo mna hraca golfu nerobi. Vlastne nim ani byt nechcem...

Radek Ondrášík
3. listopadu • 11:54

Souhlasím, že ne každý potřebuje velký kufr, na druhou stranu je ale krutý rozdíl, zda je těch 280 l v hatchbacku, nebo sedanu. Objem sice je stejný, ale využitelnost je zcela jiná. U te Fabie se totiž objem počítá jen po hranu sedaček, takže je tam ještě další prostor a navíc je lépe přístupný a umožní dát větší věci do kufru.GS je pořád jenom vyšší střední třída, tedy žádný hyper luxusní sedan, od toho je tu LS, takže z tohoto vozu zase nedělejme něco co není. A vozy jako E-klasse, BMW 5, Audi A6 apod. tedy i GS jsou zcela normálními rodinnými vozy, GS v hybridní verzi toto zcela deklasuje a deklasuje jej tedy i pro výraznější prodeje, jelikož ne každý kupuje auto s tím, že v něm odveze akorát kufřík a peněženku.A RX také zrovna neoplývá velikostí, byť je na tom s kufrem nepatrně lépe.

mikes
4. listopadu • 11:49

Velmi dobre shrnuto...

Pavel F.
3. listopadu • 9:10

Lexus si neporizujete kvuli setreni, ale protoze chcete! Pokud chcete setrit, nevlezete nekam, kde servisni hodina stoji pres 1800,- Kc/hod.
Jinak i maly kufry maji pravo na zivot, jezdim Priusem, kam se nevejde ani ten vak na golf a presto jsem spokojen a dalsi auto bude pro mne zase Prius. Na vetsi naklady mame manzelcino SUV.

.
3. listopadu • 6:03

který má vyšší spotřebu než konvenční dieselové řešení konkurence. :-(

Toyoťák
5. prosince • 10:56

Až se svezeš, tak pochopíš.

NorgE
3. listopadu • 11:19

Nejsem žádný skalní fanda hybridů, ale až "konvenční dieselové řešení konkurence" nabídne alespoň trochu srovnatelný výkon, kultivovanost, výbavu, emise, ale i spolehlivost za podobné peníze, může začít diskuze. Zeptejte se majitelů dieselů na problémy s filtry pevných částic, výměny vstřiků apod., zkrátka není nad atmosférický benzinový motor a hybridní technologie už taky nějakou dobu spolehlivě fungují. S příchodem nových baterií se rozdíly oproti dieselům zřejmě ještě zvětší. Navíc, kdyby byla evropská emisní legislativa důsledná, diesely v osobácích by tu prostě nebyly, a to ani s filtry pevných částic, které řeší jen část problému, ale spoustu nebezpečných zplodin diesel dál vypouští na rozdíl např. od moderního benzínového osmiválce. Dýchat ty karcinogenní srágory z tédéíček budou bohužel ještě naši vnuci. Chápu ovšem, že řadě lidí bude vadit malý kufr.

Zelí
3. listopadu • 20:44

Nastuduj si složení benzínových aditiv a zjisti si co z výfuku z benzínového motoru vychází nehovoře o situaci než začne vůbec fungovat katalyzátor, zamysli se nad tím, že vbrzku už paladium a další kovy na výrobu katalyzátorů nebudou a materiály pro výrobu baterií také nejsou dárečkem od čáryfuka a pak budeš šťastný že Rudolf Diesel vymyslel motor, který může spalovat všechny možné i nemožné i téměř nehořlavé sračky a to poměrně jednoduchým způsobem. Síla je v jednoduchosti a tou tohle setrvačníkové autíčko ze země zapadajícího slunce neoplývá.

pete
4. listopadu • 11:00

Mno takže popořadě - Benzinové motory produkují větší množství CO2, vyšší množství těžkých kovů (které se ale velmi rychle usazují), na druhou stranu diesely produkují extrémní množství sazí (už jen produkce této extrémně rakovinotvorné látky vyváží všechna negativa beniznu).
Diesel má sice lepší efektivitu chodu (proto nižší spotřebu), ale jde o složitější princip než je klasický zážehový motor. Navíc i zážehové motory mohou spalovat téměř vše... od vodíku až po líh (vodík s úpravami). Bohužel ani vznětové motory však nedokáží spalovat nehořlavé látky... což je snad samozřejmé z principu. Budoucnost je však asi úplně jinde...

petr
4. listopadu • 12:44

Já bych to jen upřesnil.
Z 1 litru nafty "vyletí" více CO2 než z 1 litru benzínu (benzín=23,38 g/km, nafta=26,83 g/km), ale díky nižší spotřebě jej ve výsledku vypustí míň dieselový motor.

NorgE
3. listopadu • 22:59

Nevím jestli a kdy palladium dojde, či nedojde, případně čím bude nahrazeno. Ale vím jistě, že benzínový motor produkuje méně nebezpených zplodin, než diesel, jehož produkty denně dýcháme už teď. O jednoduchosti konstrukce výmluvně vypovídá srovnání spolehlivosti atmosférického benzínu s turbodieselem. Ovšem samozřejmě se najdou i tací majitelé tédéíček, pro něž je jejich vůz vrcholem nejen techniky, ale i spolehlivosti. Naštěstí si každý může vybrat.

mikes
4. listopadu • 11:45

Drobatko zapominas na CO2, ktere zustane v atmosfere pekne dlouho a bude skodit jeste v dobe kdyz uz budes prdet do hliny...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
matuS
4. listopadu • 12:00

1. co2 nie je jedovaty plyn
2. automobily nie su najvacsim producentom co2
3. co2 sposobuje sklennikovy efekt ale je sporne ci ludska cinnost je zodpovedna za zvysene koncentracie co2 - inymi slovami, co2 uz bolo na zemi aj vyssie

mikes
4. listopadu • 16:47

ad 1. je skodlivy uz pri koncentracich nad 3%, pri vysokych muze i zabit, tady jde spis ale o sekundardni vlivy - sklenikovy efekt
ad 2. no a?
ad 3. spornych je spousta veci, jasne ale je, ze ho diky lidske cinnosti neubyva. BTW, muzu se zeptat kdy bylo vyssi?

matuS
4. listopadu • 17:12

1. je samozrejme skodlivy, ale nie v tych koncentraciach ake su dnes, zatial co oxidy dusika a pevne castice su problem uz teraz.
2. tym padom bavit sa o znizeniach o radovo par % ktore poskytuju dizle, je hlupost. usetrenim niekolko % v ramci celosvetovej produkcie niecoho, coho vplyv na zivotne prostredie nie je jednoznacny a popri tom si zahltit mesta, kde chodia nase deti, jedmi, je blbost na druhu.
3. je o tom na inete viacero odbornych clankov, napr: http://ff.org/centers/csspp/library/co2weekly/2005-08-18/dioxide.htm, ako vidis tak pomerne periodicky obsah co2 stupa a klesa a dodnes nie je uplne jasne preco tomu tak je, su ale viacere teorie napr Milankovicov cyklus.
CO2 sa ale prepiera, pretoze ho politici vytahuju a stale tlacia na vyslnie. Pozri si emisne vysledky tdi 66kw z roku 2001 a dojdes na to, ze pri priem.spotrebe 6l (pretoze objem vypustenej co2 zavisi vylucne od typu paliva a spaleneho mnozstva) ma sice genialne nizky objem co2 ale ostatne emisie prekracuju viac ako 10 nasobne dnesne normy. Ale to nikto nevidi...
A kedze si taky ekolog, tak predpokladam ze mas male auto s malym motorom, nemas klimu a nikdy nejazdis sam.

mikes
11. listopadu • 12:05

ad 1) nevim jestli jsi tak natvrdly ekolog nebo jen neumis cist, precti si jeste jednou co pisu, popremyslej, a pak teprve neco pis
ad 2) nerikam ze z dieselu nejdou skodliviny, ale pokud si myslis ze to co leze z vyfuku benzinoveho motoru je vonavy vzdousek, tak si dej studenou sprchu a neco si k tomu precti, ono to neni to tak ruzove jak se ti snazi kolegove ekologove nakukat
ad 3) takovych omalovanek a teorii je od tvych kolegu ekologu na netu hafo, blaznu se tam realizuje plno. Btw, benzinovy motor z roku 2001 je bez skodlivin vzhledem k dnesnim normam? :-)Do toho cim jezdim ti je velke prd, tak si nezatezuj hlavu...

NorgE
5. listopadu • 11:26

Diky za odpovedi - strucne a vystizne, lepe bych to nenapsal. Kazdemu soudnemu cloveku, ktery nema oci zalepene sazemi z vyfuku vlastniho TDi, musi byt jasne, ze CO2 z osobnich aut je POTENCIALNE do budoucna problem, ale saze a dalsi karcinogeny z dieselu v nasich mestech jsou VELMI AKTUALNI problem uz ted. I kdybychom totiz my Evropane jezdili uz za pet let auty se spotrebou 3 litry benzinu, tak to celosvetove nebude znamenat vubec nic, pokud Cina, Indie ale i USA nezacnou razantne snizovat produkci CO2 vznikajiciho v elektrarnach, prumyslu apod. A toho, obavam se, bude velmi tezke dosahnout. A pak je tu samozrejme stale jeste ta zakladni otazka: skutecne a NAKOLIK prispiva lidska cinnost ke sklenikovemu efektu?

Honza K.
3. listopadu • 22:54

No já dneska jel z Liberce do Prahy za Audinou A6 kombi a ta smradlavá mlha, co se za ní tvořila, se nedala udýchat ani když jsem měl přepnutou ventilaci na vnitřní okruh. Málem jsem si musel rozsvítit mlhovky. Motor měl asi slušně dost, nevím jak jsou diesely spolehlivé, mám Toyotu 2 litr benzíňák a kromě výměny oleje, řemenů a jednou svíček si za víc jak 200k km nepamatuju, že by něco potřeboval opravit, vyměnit. Ten jeden dieselák musel za cestu vyrobit víc zplodin než celej ostatní provoz na cestě.

xjohny
3. listopadu • 10:39

Jak někdo může spojovat diesel a limuzínu...

mikes
4. listopadu • 11:41

Co se ti na tom nedari pochopit? :-))

Pavel F.
3. listopadu • 8:30

Protože chci! Máme doma Priuse i RX400h a jsme s volbou velmi spokojeni. Spolehlivé, na údržbu nenáročné, benzínové motory, s mnohem menšími emisemi než diesel a nádherná dynamika. Zvláště u toho Lexusu je hybridní systém orientován na výkon a menší spotřeba je jaksi jen vedlejší (příjemný) efekt.
Takže kdo nemusí diesel kvůli zvuku (ať už hlasitost nebo typ projevu), tak hybrid je pro něj varianta užívat si tiché vrčení 6-válce, při sešlápnutí motor krásně "vyje" (neduní) a přitom nemusíte znát všechny pumpy po cestě k vašemu cíli.

Ficus
3. listopadu • 8:43

Ano. Hybrid bych bral, ale přiklonil bych se k méně výkonné, zato však k úspornější variantě k jízdě do práce, po městě, na nákup.

Pavel F.
3. listopadu • 9:03

Pak si poridte hybrida od Toyoty (nemusi to byt jen Prius) nebo hybrida od Hondy. Lexus neni znacka pro ty, co primarne chteji setrit.

RedBaron
3. listopadu • 8:27

Ten Lexus má spotřebu 3.0d od BMW ale má k dispozici dvojnásobek koňských sil, což je úplně jiná třída. V takovém kontextu je na to třeba nahlížet.

Bob
3. listopadu • 11:38

Lexus v Evropě umírá na to, že nemá kombi typu BMW 5 nebo M-B E
Samozřejmě, ten kufr je velmi limitující a případné zájemce řádně proseje. Také já - Lexus bych bral, hybrid je zajímavá hračka, ale 280 litrů ...? Absurdní

Q
3. listopadu • 20:02

hodlas si snad koupit lexuse pro vikendove stehovani lednicky na chalupu na sumavu? tohle je limuzina, ne tranzit.. lyze do toho nalozis az pojedes na hory a na prestehovani do noveho bytu mas stehovaci sluzby.
jestlize nekdo ma dva mice na takovou limuzinu, tak klidne muze mit jako druhy auto oktavku kombi.

Pavel F.
3. listopadu • 11:43

Proč absurdní? Se domníváte, že velikost kufru je pro každého motoristu alfou a omegou při výběru auta?
To by tady jezdily jen Oktávky a Transportery. Naštěstí potřeby každého jsou jiné a proto i automobilový trh je tak krásně pestrý. Od Mini až po Hummery...

Bob
4. listopadu • 22:02

Alfou a omegou ne, ale BMW 5 nebo M-B E často slouží jako rodinná auta střední třídy (v CZ zatím moc ne) nebo jako služebák pro lepšího živnostníka - a pro všechny tyto zájemce je 280 l "poněkud" málo.¨
A zájemců, které popisuju, je jistě více než bezdětných právníků, kteří vozí kufřík dokumentů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
5. listopadu • 8:54

No tak si toho bawora nebo mercedesa kupte! Dyť Vám Lexuse nikdo nevnucuje nebo snad ano? Já jen prostě nechápu, že někteří lidé (zvláště ti, co nemají lexuse, ani toho bawora nebo mercedesa) tak nepochopí, že velikost kufru nemusí být priorita č. 1, že tyto vozy dokážou uspokojit majitele i v jiných oblastech než je velikost kufru...

mikes
4. listopadu • 17:55

Ony existuji i auta stejne tridy do kterych se neco nalozit da, tak proc kupovat druhe auto?! Jen kvuli tomu ze jedno uz je z tohoto duvodu nepouzitelne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
5. listopadu • 8:51

Jak jsem již psal, pro někoho nemusí být velikost kufr alfou a omegou, takže v seznamu priorit může být někde vzadu. Pro mě je třeba jedna z priorit hybridní pohon (je to docela návykové :-) ), který mi konkurence v této třídě nenabídne. Kufr je mi fakt šumafuk, buď si vystačím jednou za čas s manželčino SUV nebo mi kolega z práce půjčí Transportera na pořádný náklad.
A druhé auto se kupuje třeba manželce, aby nebyla na Vás závislá... Nebo Vy si vozíte zadek v autě a ženu posíláte na nákupy v MHD?
A to považte, že třeba známý má auta v rodině hned čtyři! Octavii, Superb, Landcruiser a S 63 AMG... Prostě buďte tolerantní k tomu, že co se nelíbí Vám, může se líbit někomu jinému.

Bob
3. listopadu • 11:37

Lexus v Evropě umírá na to, že nemá kombi typu BMW 5 nebo M-B E
Samozřejmě, ten kufr je velmi limitující a případné zájemce řádně proseje. Také já - Lexus bych bral, hybrid je zajímavá hračka, ale 280 litrů ...? Absurdní

olin.007
3. listopadu • 6:19

nechápu jak můžeš být tak debilní,přečti si to do konce hnupe a ne jen titulek. Kam se serou německý "rádoby premiovky".

Doporučujeme

Články odjinud