Test letních pneumatik 205/55 R16: Vítězí Michelin, propadl Nankang

Německý autoklub ADAC provedl rozsáhlý test nových letních pneumatik pro rok 2015. Zde jsou výsledky.

Plno motoristů bude již brzy řešit nákup nových letních pneumatik a aktuální test publikovaný německým autoklubem ADAC by jim v rozhodování mohl pomoci. Nejprve přinášíme výsledky rozměru 205/55 R16. Z devatenácti testovaných pneumatik propadla jen jedna jediná, Nankang Econex Eco-2 GreenSport.

Tuning | Bezpečnost | Technika | Život řidiče | Volkswagen | Příslušenství | Pneumatiky | Volkswagen Golf

Vyzkoušeno: Velká kola a pneumatiky kazí zrychlení, spotřebu i komfort

Test vyhrála pneumatika Michelin Primacy 3, druhá skončila pneumatika Goodyear Efficient Grip Performance a třetí Continental ContiPremium Contact 5. Všechny ostatní dostaly poměrně dobré známky, ADAC sám tvrdí, že se celkově zlepšilo chování na vodě, i když výrobci by mohli ještě zapracovat na hlučnosti a spotřebě.

Jak ADAC testuje

Metodika ADACu je poměrě složitá. Hodnotí se ovladatelnost na suchu, mokru, měří se hluk a komfort pneumatiky, spotřeba paliva a také samotné opotřebení pneumatiky. Každý test má pak ještě dílčí kritéria. Pokud pneumatika v testu ovladatelnosti na suchu, mokru nebo v opotřebení dostane známku horší než 2,6, nemůže být výsledná známka testu lepší než tato známka, na což doplatilo v testu několik pneumatik. Takové v přiložené tabulce označujeme hvězdičkou.

Ovladatelnosti na suchu se klade 20% váha. V ní se hodnotí z 35 % ovladatelnost a odezva pneumatiky na pokyny řidiče. Stejnou měrou se hodnotí i přilnavost při extrémních situacích, jako je třeba vyhýbací manévr. Třicetiprocentní váha se dává brzdným schopnostem na suchu a především brzdění ze 100 km/h na 1 km/h.

Bezpečnost | Pneumatiky | Byznys | Názory

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Komplikovaný je test na mokru, také se mu přikládá v hodnocení 40% váha. Z dílčích testů na mokru pak ADAC hodnotí brzdění z 80 km/h na 20 km/h (30% váha), schopnost odolávat akvaplaningu ve vodě o hloubce 7 mm v podélném směru (20% váha), přilnavost na kruhové dráze o průměru 200 m s postupným zvyšováním rychlosti z 65 na 95 km/h (10% váha), ovladatelnost na dráze (20% váha za měřitelná kritéria a 10% váha za subjektivní dojmy testovacích jezdců) a 10% váha se přikládá ještě ovladatelnosti na kruhové dráze.

Hlučnosti se v testu přidává 10% váha a ADAC hodnotí jak měřitelné a subjektivní dojmy posádky z auta (50% podíl na hodnocení) při rychlostech 30 km/h a 80 km/h na různých površích, tak měří hluk i vně auta.

Život řidiče | Pneumatiky

Češi přezouvají na zimní včas, mnohdy doma a za pneu dají do 10 000 Kč

Spotřebě paliva se dává rovněž 10% váha a ADAC ji měří při konstantní rychlosti 100 km/h. Dvacetiprocentní váha se udává opotřebení pneumatiky. To se měří pomocí laserů během simulace 15 000 km dlouhých jízd.

  Známka Sucho Mokro Komfort Spotřeba Opotřebení
Michelin Primacy 3 1,9 1,5 2,5 2,9 2,0 0,5
Goodyear Efficient Grip Performance 2,1 1,7 2,1 2,9 2,0 2,3
Continental ContiPremium Contact 5 2,2 1,5 2,3 3,0 2,1 2,3
Dunlop Sport BluResponse 2,2 1,7 2,3 2,7 2,0 2,5
Pirelli Cinturato P7 Blue 2,2 1,8 2,1 3,6 2,2 2,0
Bridgestone Turanza T001 2,3 1,6 2,2 3,0 2,3 2,5
Fulda EcoControl HP 2,7 2,2 2,7* 2,9 2,1 1,8
Hankook Ventus Prime2 K115 2,7 1,9 2,7* 2,8 2,5 2,3
Semperit Speed-Life 2,7 2,7* 2,7* 3,0 1,9 2,5
Vredestein Sportrac 5 2,7 1,7 2,7* 2,9 1,9 2,3
Falken Ziex ZE-914 2,8 1,6 2,6 2,6 2,4 2,8*
Nokian Line 2,8 1,8 2,4 2,9 2,3 2,8*
Bridgestone Ecopia EP001S 3,0 1,9 3,0* 2,5 1,6 2,8
Continental ContiEco Contanct 5 3,2 1,8 3,2* 2,4 1,9 1,8
Michelin Energy Saver+ 3,2 1,7 3,2* 2,8 1,9 0,5
Hankook Kinergy Eco K425 3,3 2,6 3,3* 2,4 1,6 2,8
Kumho HS51 3,3 2,3 2,1 2,8 2,3 3,3*
Kleber Dynaxer HP 3 3,5 2,5 3,5* 3,3 2,0 1,5
Nankang Econex Eco-2 GreenSport 5,5 3,2 5,5* 2,8 2,1 2,0

Vítězný Michelin dosáhl nejlepších výsledků na suchu spolu s pneumatikou Continental ContiPremiumContact, měl také nejlepší výsledky v testu opotřebení. Nenadchl ale v ovladatelnosti na vodě, kde byly nejlepší pneumatiky Goodyear, Pirelli a Kumho, které se právě vlivem velkého opotřebení propadlo v tabulce dolů.

Nejnižší hluk vydávaly pneumatiky Continental ContiEcoContact 5 a Hankook Kinergy, nejlepší spotřeby paliva zas dosáhly pneumatiky Bridgestone Ecopia a Hankook Kinergy. Nejnižší opotřebení pak vykázaly obě testované pneumatiky Michelin.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků