Zdravím, děkuji za článek. Co se týče letních pneumatik, koukal jsem na tento web: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/letni-pneu/195... ... Mají tam dost na výběr, takže tam každý najde to své :).
Článek je to zajímavý, s něčím souhlasím s něčím ne. Ráda bych si ale zde přišla pro radu. Objedáváte si pneumatiky pře eshopy případně přes které? Nemá náhodou tady někdo zkušenosti s eshopem axa-pneu.cz? Ráda bych si tam objednala teď letní pneumatiky, příjde mi, že mají dost pěkné ceny, levné a vypadá to dot kvalitně ale ráda bych znala názor někoho kdo je odtud má. díky moc
Výsledky nelze číst absolutně. Pokud někoho skutečně zajímají výsledky, a chce srovnávat, tak se musí podívat na německé ztránky, kde najdete váhy, jak jsou nastavené jednotlivé kategorie. Například opotřebení a sucho má 20 %, mokro pak 40 %, kdežto komfort 10 %. Takže potom napřiklad zjistíte Michelin Energy Saver+ má horší známku na mokru, a přestože má asi nejlepší výsledky (dle rychlého pohledu), tak skončil tak vzadu. Stačí abyste hejbli s váhama hodnocení a výsledky budou zcela jiné.
Nejlepší guma na mokru i suchu skončí skoro nejhorší... MASAKR... MASAKR... MASAKR...
A co kdybych vám řekl že test ADACu, OAMTC a dTestu je jeden a ten samy test s jinak nastavenými parametry.
Z knihy vykoupeni ADACu: "Galaxie pohasly, sam casoprostor se otrasl, peklo zamrzlo. Vsemocny Continental dokraloval. Svet se zmenil. Nic nebude jako driv."
Vůbec bych si nedělal iluze o korektnosti jakývkoliv testů od ADAC, Stiftung Warentest, dTest a jim podobných.Pokaždé to funguje stejně. Výrobci, či prodejci jsou osloveni a ten, který nejvíc zaplatí, vyhrává.Tentokrát zřejmě přeplatil koncern Dunlop-GoodYear firmu Continental.Sám jezdím na obou - zimní GoodYear Ultrgrip 2, letní Dunlop Sport Maxx. Oboje OK. Velmi tichý chod, nízká zpotřeba, dobré jízdní vlastnosti, nízké opotřebení i přijatelná cena. Conti jsem měl dvakrát, za tu cenu už nikdy.Určitě bych si je ale nekoupil na základě testu. A už vůbec ne na základě testu u ADAC.
Každý odborník se může na testy vykašlat a koupit si ty federály a testovat na sobě. Brzdná dráha +10m..žádný problém, dokud do někoho nenapálíš. Je dobře, že se tím aspoň někdo zabývá. Je to jediný metr na výrobce.Když si vzpomenu na časy před barierovými testy NCAP, tak např. bavorský frgál oblboval veřejnost svou nepřekonatelnou bezpečností a ejhle, hned v prvním bariérovém testu udělal dvě hvězdy a byl horší než číňan.
chacha, dnes už se tomu musím jenom smát, testy pneumatik byly, jsou a budou zmanipulované vždy, protože na základě testů se nejvíc uživatelů rozhoduje, a vzhledem k faktu, že průmerný uživatel najíždí okolo 15tkm/rok, nikdy nemá šanci porovnat rozdíly protože si to prostě nepamatuje jaká byla současná sada jako nová, a další, jiná, nová sada pneu přijde za hodně dlouho...skutečnou pravdu znají jen ti, kteří mají možnost současně jezdit víc stejných aut na různých pneu, nebo pneu sjedou co tři měsíce nebo pneu-blázni, co v procesu hledání toho nejlepšího vyzkouší postupně všechno.
Používám sice rozměr 215x55x16, loňské ContinentálContact2 se vzorkem 5mm jsem letos vyměnil za nové Continentál ContiPremium Contact5 a dlouhodobá spotřeba se mi zvýšila o 0,5l!
COnti jsem mel na S klasse jezdil sem hodne zahranici vydrzely cca 78 tis.km.super guma na vode! Na suchu No.1
Další test, který je celkem k ničemu. Když neotestují gumy v průběhu celé životnosti (řekněme alespoň např.: jednou nový vzorek, jednou poloviční a jednou na hranici max. opotřebení), pak víme pouze to, jak se chovají nevé gumy...
Další hrůzou by mohlo být test gum koupených různě po Evropě, stejná značka i typ.
To je zkrátka statistika - výsledky se dají interpretovat podle potřebného - zaplaceného - hodnocení. Když se kouknete na zásadní vlastnosti - na suchu a mokru, tak to pořadí vypadá úplně jinak. Zajímavé je to opotřebení, předtím jsem jezdil na Conti SportContact 3, které měly mít podle podobného testu životnost asi 22000km než budou na 1,6mm, já na nich za 3,5 roku najel cca 40000a měnil je při 4-5mm. ADAC pro mě osobně není spolehlivou značkou. Ale je to i v jiných testech, kolikrát se člověk diví, jak ty výsledky dělají, že "lepší" pneumatika má o 2 metry delší brzdnou dráhu, delší čas na kruhové trati atd...
Je to podobně vypovídající jako ty nálepky co na ně teď lepí. Každý kouká na něco trochu jiného, co on považuje za důležité. Já třeba koukám na chování na mokru a suchu, plus výdrž. Ty pneumatiky mají většinou průměrné hodnocení od "D" výš. Přitom ty pneumatiky mají lepší přilnavosti, kratší brzdnou dráhu a lepší stabilitu ve vyšších rychlostech než gumy s "A" nebo "B". Tohle hodnocení je prostě jednosměrné a nechápu kdo rozhodl vybrat jen dva údaje na tu nálepku. Tady u ADACu aspoň má člověk porovnat jednotlivé údaje a rozhodnout se podle sebe.
Já mám na autě Michelin Premacy a příští rok zase koupím Michelin bez ohledu na výsledek testu. Jsem s nimi maximálně spokojený. V testu jsou zařazeny Saver+ což je pneumatika s nízkým valivým odporem tzn. v úspoře paliva a kilometrové výdrži nemá mezi ostatními účastníky testu konkurenci. To je také potřeba brát v potaz.
Micheliny jsem měl taky, jízdní vlastnosti nic moc, hlučnost vysoká (vysoké tóny při vyšších rychlostech a hlavně na mokru pískaly), ale co mě dostalo, bylo opotřebení. Po 2 sezónách a necelých 40 tkm sjeté do hladka a to nejsem žádný divočák. Na GoodYear ale nemají, ty se po jedné sezóně začaly rozpadat.Za mě Dunlop, Bridgestone, případně Continental ;-).
Naprosty souhlas, Michelin po dvou pulrocnich sezonach totalne bez vzorku. Jednalo se o nizkoprofilove Pilot Sport. Dlouhodobe nedam dopustit na Dunlopy. Hlavne zimaky, slusne drzi a po dvou sezonach bych si troufnul i na treti, nemit skoro dvoutunove auto.
Též nedám dopustit na DUNLOP. B-] Když jsem před 4 lety vybíral DUNLOP SP Sport FastResponse, taky byl v testech do 3. místa a přitom za cenu "noname".
To je potřeba brát v potaz pokud najedeš hodně km a ty gumy odjezdíš za pár sezon. Nemá smysl takovou gumu provozovat na autě, když po 5 letech vytvrdne jako kámen.Taky ty ecosaver gumy těchto vlastností dosahují zhoršenými jízdními vlastnostmi. Vždy je to něco za něco...Buť sportovní chování nebo nájezd 100 000km. Obojí nelze.
Po ujetí 20t km budeš mít více vzorku než ostatní a na vodě budeš najednou na tom nejlépe.
Koľko percent dáva ADAC za úplatky? Nemecké pneu majú plus koľko percent? Určite majú svoje postupy dôkladne overené na prevrátenom Logane, mnohonásobnom víťazovi Golf a podobne ..
Prave v tejto dobe by som bral testy ADACu za najlepsie pre spotrebitela. Snazia sa ziskat nastrbenu doveru spat a to dosiahnu jedine objektivnostou. Hocijaky - co i len malicky skandal by ich uz uplne dorazil.
To je jako věřit bývalému zloději s argumentem, že už se poučil a určitě už krást nebude. Ne kamaráde, kdo jednou zklame, zklame i podruhé.
Vzhledem k tomu, že POPRVÉ!!!! nevyhrál Continental..., tak na tom něco pravdy být může...Dtto poslední test autosedaček..., najednou nejsou Německé produkty jediné TOP TEN...Takže možná tenhle rok... můžeme nazvat férovým rokem testů ADAC...Ale.. nevěřím tomu, že to zase časem nesklouzne pouze k propagaci německého zboží...
Mě příjde, že se prostě nepoučili.... Koukni se do tabulky na Continental a Nexen, jsou hned pod sebou... Jak mi vysvětlíš, že mají obě celkové hodnocení 3,0 a jednotlivé známky (Conti/Nexen) jsou 1,3 vs 2,4 1,9 vs 3,0 3,4 vs 3,6 2,2 vs 1,9 3,0 vs 3,0.... že by rozdíl ve spotřebě byl tak obrovský ? Rozdíl ve známkách 0,3 ? To samý když porovnáš Pirelli, Bridgestone - problém není v pneumatikách, ale v tom, jak jejich výsledky okatě ojebávají :)
no teraz dost davaju doraz na spotrebu a opotrebeniekazdy ma ine kriterianie je problem si danu tabulku vykopirovat a podla vlastnych kriterii nanovo prehodnotitnapr. pridat este o cenu pneualebo len riesit sucho a mokro a potom zvysok
jj přesně tak, když se podívám na continental a vítěze goodyer, tak continental je v jízdních vlastnostech stejný nebo lepší, horší je pouze ve spotřebě a opotřebení. když se podívám na Nexgen, který má také známku 3, tak je ve všech parametrech horší, jen spotřeba je o fous lepší a ta asi vyvážila všechny ostatní parametry takže výsledná známka je stejná.Pokud vezmu v úvahu pouze podstatné parametry, tzn sucho a mokro (ostatním parametrům bych dal do 10%), tak tabulka bude úplně jiná.....Dříve jsem bral ADAC za bernou minci, ale dělají jednu botu za druhou.....
Absolutny suhlas:-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.