Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

26 komentářů

Jakub
24. června • 16:49

Hezký den, děkuji za článek. Já jsem na letní R15 koukal tady: http://www.pneu-kvalitne.cz/pneumatiky/letni-pneu/195... ... Mají tam vcelku velký výběr. Co myslíte?

Marex
11. března • 1:41

Nedám dopustit na Dunlop Sport BluResponse. Mám je na letní sezónu na svém Subu a max. spokojenost. Předtím Pirelli a proti Dunlop se to nedá vůbec srovnávat. Samozřejmě to ale neznamená, když je pneu perfektní v jednom rozměru, musí být automaticky výborné i v jiném rozměru. Ale u těch Dunlop vidím, že i v rozměru 185/65 R15 jsou v první trojici. Mohu potvrdit, že i v rozměru 205/55 R16 jsou skvělé a navíc jsou za slušnou cenu. Na zimu pak Nokian WRD3. Na další dvě nákupní tašky zase celoročně zimní Sava Eskimo, protože se mi osvědčili jako dobrý kompromis mezi cenou a výkonem.

Atreus
11. března • 7:08

Myslím, že záleží i na ročním nájezdu, asi nemá smysl mít gumy, které vydrží někomu 6 a více sezón, pak jsou ty gumy vlastnostmi už jinde. 2. věc jsou jízdní vlastnosti po částečném sjetí gumy, myslím, že tam by to pořadí pak bylo taky zajímavé :-) Já jezdím na Conti a jsem s nimi spokojen, gumy měním po 4 letech bez ohledu na vzorek, na Mondeu Sport Contact 5 205/50 R17, mladá na Kie Premium Contact 5 185/55 R15. Subjektivně max. spokojenost, i když na Mondeu Sport Contact 3 mi přišly lepší, lépe držely v zatáčkách, ty nové se prakticky nesjíždějí a brzdí to na nich čertovsky, aquaplanink jsem nepoznal, pravda je, že se nesnažím jezdit jako hovado za každou cenu. Ročně najedu cca 15-16t km na letních, tudíž s ohledem na to, jak měním gumy, nepotřebuji pneu, které vydrží 100000km. Testy jsou jistě zmanipulované, to bylo vidět krásně loni či předloni, kdy vyhrály nějaký Nexenky nebo něco takového, stačilo se podívat na podrobné výsledky, kde Conti, Dunlop i GY měli daleko lepší hodnoty prakticky ve všem. Někdo vám řekne že se mu skvěle jezdí na Kormoránech, každý má pzkrátka jiné potřeby, někomu je ukradené, že mu to občas klouže nebo nebrzdí, hlavně že nemusí dát víc jak 650 za gumu, tak to prostě je :-D

Pate
15. března • 8:36

Přesně tak, záleží na nájezdu. Kdo najezdí hodně, měl by si koupit kvalitní gumy, aby s nimi zvládnul 2 nebo 3 sezony do úplného sjetí.
Kdo má malý roční nájezd, řekněme do 12 tisíc km ročně, ten si může vybrat něco o 30-50% levnějšího, a po třech sezonách (18 tisíc km) je vyhodit, i když nejsou zcela sjeté. Protože žádná guma si nepodrží vlastnosti déle. A může si takový luxus dovolit, když bere levné gumy. Lepší čerstvá Nexen, než 4 nebo 5 let let stará Continental SuperDuperExtra.

Pavel
11. března • 0:05

Michelinky se mi osvědčili skutečně životností, ale nejlépe na cestě dle mého subjektivního názoru seděly vždy Continetalky, mám odzkoušeno na Suzuki SX4, Fabie, Octavie i Subaru Outback. Uspora opotřebením Michelinek se mi navíc nevyplatí, protože stejně vydrží jen o něco málo víc než dvě sezony a kdybych měl v půlce sezony přezouvat, tak to co ušetřím na dojezdu dám za přezutí +-, takže stejně musím měnit. A mají trošku problémy s bržděním. Tím je ovšem nechci hanit.

Jarda
11. března • 0:38

Micheliny vydrží o sezonu víc než Contíky!
Vyzkoušeno.

Roman
10. března • 18:00

Hmm. Spíše by mě zajímalo kolik zaplatili ti žiďáci za takto kladný test,protože když platíte tak jste první. Vrede-Stein.

Zelí
11. března • 9:02

Vredestein patří indům.

mar-tin
12. března • 8:08

Pokud se nepletu, tak značka patří Holanďanům a tam se také vyrábí.

Marek
10. března • 18:24

No sorry, ale zminovaná značka patří mezi velice dobré pneu... Hlavně jejích vzorky na vodu.

Radek
10. března • 17:54

Michelin Energy Saver+ je obyčejná pneu pro řidiče "spotřeba-opotřebení". Aby ADAC neměl problémy s vítězstvím německých pneu, proto do testů volí právě tento typ pneumatiky. Proto věta "Jindy velmi přesvědčivé pneumatiky Michelin" není na místě
a svědčí o neznalosti problematiky. Pamatujte si: na 1.místě je Michelin, na druhém a třetím místě není nikdo a pak je zbytek světa... Jenom zvolit tu správnou pneu a mít zkušenosti 2.500.000 km.

runner42
11. března • 7:14

Ano, je to tak. Nejlepší pneumatika vůbec je Michelin Pilot Super Sport. Pak dlouho nic, až následují nejlepší Yokohamy (ne ty z Ruska), Pirelli, zimní Nokiany a terénní BFGoodrichy.Continental je zajímavý pouze tím, že se umisťuje v " nezávislých testech".

Toper
10. března • 23:57

Jen jsem se podíval do tabulky a bylo mi to jasné. Energy Saver...Sám jsem je kupoval na SUV proto, že jsem po něm nechtěl sportovní vlastnosti, ale nižší spotřebu a opotřebení.
Nákupem těchto pneu mi šla spotřeba o nezanedbatelný skoro jeden litr dolů a výrazně se zvýšila i životnost. Skvělé pneu. Splnily to, co slibovaly. Jsem spokojen.

Jane Roe
10. března • 22:43

Pravdu mas.Nuz ano, sportove pneumatiky maju navrh oproti ekopneumatikam. ADAC ma blby zvyk volit metodiku testovania a metodiku hodnotenia prakticky cohokolvek velmi svojsky... Napr. v kategorii budget a ekopneumatik dat spotrebu a opotrebenia na posledne miesta dolezitosti.No a druha vec je auto. Na jednom rozmere jednej znacky sa mozu dve auta spravat diametralne odlisne. Priklad.... Auto s poctivym mechanickym podvozkom, kde asistencne systemy zasahuju az ked musia, bude k pneu vyrazne citlivejsie (pneu budu objektivne lepsie), ako auto, ktore na dosiahnutie podobnych jazdnych vlastnosti nevyhnutne potrebuje elekroniku.Odskusane.Vo svojom okoli nepoznam cloveka, ktory by dal prednost Continentalu, Vredsteinu atd. pred Michelinom.

Jarda
11. března • 0:36

Souhlas..vyzkoušeny Micheliny , Contíky i Dunlop.Michelin jasně nejdelší životnost cca +25-30%Jízdně jsou velmi podobné.Kupujeme na auta už jen Michelin..a v zimě i občas Goodyear U+08 :-D

Marex
11. března • 1:54

Michelin jsem kdysi dávno měl a ty pneu jsem měl tak na dvě sezóny, jak rychle ten vzorek miznul. Zato auto na nich sedělo skvěle. Asi na tom za tu dobu výrobce zapracoval, ale dle souseda, co na nich už druhou sezónu jezdí je tomu nyní zase opačně, hodně sice vydrží, ale s přilnavosti není u nich moc spokojený.

Tycoon
10. března • 18:29

V rozměru 185/65 R15 nabízí Michelin, Energy Saver+, dále doprodává starší typ Energy Saver a to je vše, když nebereme v potaz celoroční Crosslimate nebo Latitude cross pro SUV a terénní auta. Jakou pneumatiku dle Vás měl ADAC vybrat?

neodhalitelny
10. března • 18:18

:-D:-D:-D:-D na jednu stranu souhlasím, že výběr pneu může být ovlivněn tím, jaké chce ADAC dostat výsledky a také trošku pochybuji o pravdivosti výsledků, tak druhé části příspěvku se musím od srdce smát. Já ze své zkušenosti můžu říct, Michelin Pilot Road - klouzající sračka - s Brigestone Battlax se nedá srovnat. Dále nejnovější řada Michelin X line žádná hitparáda, časy dezénu XDE2 dávno odvál čas...

Neurotic
10. března • 15:53

Tohle ještě někdo používá?:-D A ikdyby jo tak vzhledem k tomu na jaký se to dává auta si stejně koupí to nejlevnější:-)) Radši otestujte něco co má smysl... R16, R17, R18...

Tycoon
10. března • 18:22

Mám ráfek R15 a před pár týdny jsem kupoval ty Dunlopy, co jsou v testu na třetím místě.

Marex
11. března • 1:46

Blahopřeji k dobré koupi, mám je v jiném větším rozměru a mohu potvrdit, že jsou výborné a jen tak se nedají v zatáčce urvat a taky jsou krásně tiché.

Quebe
10. března • 17:15

Vždyť R16 i R17 je dnes už taky sockoidní rozměry, na kterém jezdí kdejaká Fábka, tak nevím proti čemu se tu vymezuješ :-D

Aladin
10. března • 20:13

Může být. Vymezuji se proti tomu, že je zbytečné testovat 15", protože se vybírají výhradně kvůli ceně. Mazda 2, Fiesta, I20, apod... mají v základu 15". Přece neznamená, že ten, kdo má malé auto, nechce a nemůže si připlatit třeba 2tis (75euro) za kvalitní gumy. Ono trefit nějaké "šmejdy" jako např. Kormorány apod. není to pravé ořechové pro nikoho.

Quebe
10. března • 20:54

To nebylo na tebe.

Aladin
10. března • 21:17

Pardon, špatně koukám. Jdu raději sledovat fotbal, i když to nedopadne dobře. :-)

Aladin
10. března • 16:17

Nikdy jsi neviděl značkové 15" na voze? Na nových vozech to je celkem standart.

Doporučujeme

Články odjinud