Test letních pneumatik 185/65 R15: Vredestein vítězí, Michelin v průměru

Německý autoklub ADAC provedl podrobný test vybraných letních pneumatik o rozměru 185/65 R15.

Naši čtenáři mají jistě rozum a nebudou v létě dojíždět sjeté zimní pneumatiky. Místo toho pravděpodobně hledáte vhodné nové letní pneumatiky, takže by vám s rozhodováním mohl pomoci aktuální test německého autoklubu ADAC, který se podrobně věnoval hojně rozšířenému rozměru 185/65 R15 a rychlostnímu indexu H.

Život řidiče | Byznys | Pneumatiky

Je na obzoru Pneugate? Continental upozorňuje na nesrovnalosti v EU štítcích

ADAC se tentokrát zaměřil především na výrobky označované jako „pneumatiky se sníženým valivým odporem“. Vítězem testu dle metodiky autoklubu ADAC se stala pneumatika Vredestein Sporttrac 5, která porazila jindy suverénní výrobek značky Continental. Jenom jedna pneumatika propadla – GT Radial Champiro VP1. Výsledky testu s jednotlivými známkami najdete v následující tabulce:

ADAC test letních pneumatik 185/65 R15 H
pneumatika známka sucho voda hluk spotřeba opotřebení
Vredestein Sporttrac 5 2,1 1,8 2,0 3,3 2,1 2,0
Continental ContiPremiumContact 5 2,2 1,6 2,3 3,4 2,0 2,0
Dunlop Sport BluResponse 2,2 1,7 2,3 3,6 1,8 2,0
Goodyear EfficientGrip Performance 2,2 2,0 2,1 3,9 2,1 2,0
Hankook Kinergy Eco K425 2,2 1,7 2,2 3,1 2,0 2,5
Nokian Line 2,3 1,7 2,3 3,6 1,8 2,5
Kumho Ecowing ES01 KH27 2,4 1,9 2,4 3,2 2,1 2,5
Sava Intensa HP 2,7 2,7 2,2 3,9 2,2 2,0
Infinity Ecosis 2,8 2,6 2,8 2,5 2,3 2,5
Michelin Energy Saver+ 2,8 2,1 2,8 3,5 1,6 1,0
Barum Brillantis 2 3,0 2,5 3,0 3,2 2,2 1,5
Bridgestone Turanza T001 3,0 1,6 3,0 2,8 1,7 2,0
Nexen N Blue HD Plus 3,1 1,6 3,1 3,8 1,9 2,0
Semperit Comfort-Life 2 3,2 2,1 3,2 3,9 2,1 1,5
Nankang Green-Sport Eco-2+ 3,8 2,4 3,8 3,3 2,4 2,0
GT Radial Champiro VP1 5,5 3,2 5,5 3,3 2,2 1,5

Jindy velmi přesvědčivé pneumatiky Michelin a Bridgestone skončily v průměru tabulky spolu s výrazně levnější pneumatikou Barum Brillantis 2. Michelin nicméní vykázal z celého testu nejnižší opotřebení a také nejnižší spotřebu paliva.

Život řidiče | Bezpečnost | Pneumatiky

Policie měří hloubku dezénu „mozkovým myšlením“

Nízkých hodnot opotřebení dosáhly i pneumatiky Barum, Semperit a propadnuvší GT Radial. Nejnižší spotřebu ADAC naměřil na pneumatikách Michelin, Bridgestone, Dunlop, Nokian a Nexen.

Nejlepších vlastností na suchu dosáhly pneumatiky Continental, Bridgestone a Nexen, na vodě si nejlépe vedly vítězné pneumatiky Vredestein. Právě horší výsledky na vodě stály za horší známkou některých prémiových výrobců, například právě Michelinu a Bridgestonu.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků