Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

I v testu letních pneumatik o rozměru 175/65 R14 některé prémiové značky neuspěly. Tři typy pneumatik pak doslova propadly, mezi nimi i Kléber.

Německý ADAC provedl další test letních pneumatik, tentokrát u oblíbeného rozměru 175/65 R14 s rychlostním indexem T (do 190 km/h). Některé značky dokázaly překvapit, jiné naopak velmi zklamaly (Michelin a Goodyear) nebo rovnou naprosto propadly (Kléber).

ADAC opět přišel s vlastní metodikou, která dává pneumatikám známku od 0,5 (nejlepší) po 5,5 (nejhorší). Hodnotí ovladatelnost na suchu (20 %) a mokru (40%), dále hluk a komfort (10 %), spotřebu paliva (10 %) a opotřebení pneumatiky (20 %).

Bezpečnost | Byznys | Pneumatiky | Názory

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Výsledná známka se počítá váženým průměrem z kategorií. Pokud pneumatika dostane známku 2,6 a horší v ovladatelnosti na mokru nebo suchu, nemůže už být výsledná známka lepší než známka z testu na mokru nebo suchu, i kdyby v ostatních bodech získala nejlepší hodnocení.

Právě hodnocení ovladatelnosti na mokru bylo některým pneumatikám osudné, i když si v ostatních disciplínách vedly dobře. Třeba právě Michelin byl nejlepší ve spotřebě paliva a opotřebení, ale nebylo mu to nic platné.

Život řidiče | Pneumatiky

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Vítězem testu se stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, následovaná typem Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin se s modelem Energy Saver+ umístil až osmý těsně přes pneumatikou Barum Brillantis 2.

V testu propadly pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, které selhaly při testu ovladatelnosti a brzdění na vodě.

Výsledky testu letních pneumatik 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotřebaopotřebení
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků