Test letních pneumatik 175/65 R14: Ostuda pro Michelin i Kléber

I v testu letních pneumatik o rozměru 175/65 R14 některé prémiové značky neuspěly. Tři typy pneumatik pak doslova propadly, mezi nimi i Kléber.

Německý ADAC provedl další test letních pneumatik, tentokrát u oblíbeného rozměru 175/65 R14 s rychlostním indexem T (do 190 km/h). Některé značky dokázaly překvapit, jiné naopak velmi zklamaly (Michelin a Goodyear) nebo rovnou naprosto propadly (Kléber).

ADAC opět přišel s vlastní metodikou, která dává pneumatikám známku od 0,5 (nejlepší) po 5,5 (nejhorší). Hodnotí ovladatelnost na suchu (20 %) a mokru (40%), dále hluk a komfort (10 %), spotřebu paliva (10 %) a opotřebení pneumatiky (20 %).

Bezpečnost | Byznys | Pneumatiky | Názory

Na letní pneumatiky pravidelně přezouvá jen polovina řidičů. Co vy?

Výsledná známka se počítá váženým průměrem z kategorií. Pokud pneumatika dostane známku 2,6 a horší v ovladatelnosti na mokru nebo suchu, nemůže už být výsledná známka lepší než známka z testu na mokru nebo suchu, i kdyby v ostatních bodech získala nejlepší hodnocení.

Právě hodnocení ovladatelnosti na mokru bylo některým pneumatikám osudné, i když si v ostatních disciplínách vedly dobře. Třeba právě Michelin byl nejlepší ve spotřebě paliva a opotřebení, ale nebylo mu to nic platné.

Život řidiče | Pneumatiky

Emissions Analytics: Pneu s nízkým valivým odporem jsou (téměř) na nic

Vítězem testu se stala pneumatika Continental ContiEcoContact 5, následovaná typem Hankook Kinergy Eco K425 a Pirelli Cinturato P1 Verde. Naopak Michelin se s modelem Energy Saver+ umístil až osmý těsně přes pneumatikou Barum Brillantis 2.

V testu propadly pneumatiky Debica Passio 2, Kormoran Impulser b2 a Kléber Dynaxer HP3, které selhaly při testu ovladatelnosti a brzdění na vodě.

Výsledky testu letních pneumatik 175/65 R14 T

značkaznámkasuchomokrohluk/komfortspotřebaopotřebení
Continental ContiEcoContact 52,11,62,43,51,71,3
Hankook Kinergy Eco K4252,22,01,92,92,02,5
Pirelli Cinturato P1 Verde2,21,72,33,12,32,0
Bridgestone Ecopia EP 1502,31,62,23,52,32,5
Falken Sincera SN832 Ecorun2,32,12,23,41,82,3
Nokian Line2,41,92,53,52,32,0
Firestone Multihawk2,62,22,63,82,32,0
Michelin Energy Saver+2,72,12,73,31,61,0
Barum Brillantis 22,82,82,63,12,12,5
Vredestein T-Trac 22,81,82,83,51,81,8
Goodyear Efficient Grip Compact3,12,03,13,62,12,3
Semperit Comfort-Life 23,12,13,13,51,82,5
Avon ZT53,93,33,94,22,32,5
Debica Passion 25,02,35,04,22,11,3
Kormoran Impulser b25,02,55,03,32,32,5
Kléber Dynaxer HP35,22,85,23,41,91,3

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků