Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Nový Land Rover Discovery Sport je SUV, které má hodně velký potenciál. Nabízí v podstatě vše, co by zájemce o něco z této kategorie mohl chtít. Škoda, že automobilka tento potenciál zatím ještě nevyužila na sto procent. Drobné chyby se totiž najdou.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Bude se líbit, Z pohledu řidiče, Video
  2. Z pohledu rodiny, Starý motor poznáte...
  3. Podvozek: Absolutně akorát, Je to Land Rover
  4. Vezměte ho k pediatrovi, I pod milion ho koupíte
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogalerie

Range Rover Evoque byl (a stále je) pro automobilku Land Rover obrovský úspěch. Perfektní design, dynamicky střižená karoserie, povedený interiér a více než solidní jízdní vlastnosti. Nelze se divit tomu, že i v našich končinách není problém toto auto potkat v reálném provozu. Nicméně Evoque má jednu pro některé zákazníky zásadní nevýhodu. Je malý. Takže kdo chtěl používat i druhou řadu sedadel, ten musel k Audi, Mercedesu nebo třeba pro Volvo. Jenže Land Rover tento problém vyřešil.

Testy | SUV | Luxusní auta | Land Rover

Test Range Rover Sport SDV8: Nádherná zbytečnost

Přesně pro zájemce o prostornější Evoque připravil model Discovery Sport, což je z poloviny Evoque a z poloviny nové auto. Platí to o designu, platí to také o technice. Britská novinka má totiž padesát procent shodných dílů, ale na rozdíl od svého staršího sourozence nabídne delší rozvor a zcela jinou zadní nápravu.

Discovery Sport jsme si podrobně představili už dvakrát v rámci statické i dynamické prezentace, takže nechme úvody stranou a pojďme se věnovat klasickému testu. Do redakce nám zavítalo pětimístné provedení SD4 s manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Discovery Sport je trochu Evoque a trochu Range Rover Sport. Především je to ale designově zajímavé auto, které se bude líbit

Bude se líbit

O tom, že se Discovery Sport bude líbit, jsem nikdy nepochyboval. Land Rover nasadil typické prvky, které před lety přinesl Evoque, doplnil je o několik odkazů směrem k velké Discovery a okořenil několika dalšími drobnostmi. V praxi vůz vypadá více než dobře a když si uvědomíme, že se vlastně jedná o nástupce Freelanderu, je nutné podotknout, že jde o obrovský posun kupředu.

Kdyby Discovery Sport mělo na přední kapotě nápis Range Rover a Land Rover ho tím pádem zařadil do své prémiovější řady, asi by se nikdo nezlobil. Oficiálně levnější původ na britské novince nepoznáte a důvodem bude i interiér. Ten je převzatý z Evoque, minimálně co se použitých materiálů a designu palubní desky týká. 

Testy | Zajímavosti | Design | SUV | Land Rover

Test: Land Rover Freelander II - má stále co nabídnout?  

Oficiálně levnější zařazení ovšem nakonec nepoznáte ani podle ceny, která je celkově vyšší. Testované provedení s výbavou HSE znamená cenu od 1 355 563 Kč. Když připočteme sadu příplatků, rázem se dostaneme na 1,7 milionu. Takže: Co vám za tuto sumu malé Disco nabídne?

Z pohledu řidiče

Jak už bylo řečeno, řidič dostane pracoviště ne nepodobné tomu z Range Roveru Evoque. A to je dobrá zpráva, protože v praxi to znamená především přehledně rozmístěné ovládací prvky a jednoduchý přístrojový štít.

Sympatická je také skutečnost, že v době dotykových displejů instalovaných podle hesla „čím větší, tím lepší“ a vymazávání tlačítek, zůstalo Discovery Sport u klasických řešení. Sice ledasco můžete ovládat přes dotykový displej, ale dělat to také nemusíte, protože na vše zůstala tlačítka. Možná to na fotkách nevypadá tak „cool“, ale v praxi je to významně lepší.

Testy | SUV | Land Rover

Test Range Rover Evoque SD4 Sicilian Yellow: britská limitka  

Coby řidič (nebo řidička) oceníte určitě také dobře tvarovaná sedadla s ideálně tuhou výplní (není ani moc měkká, ani moc tvrdá). Kdo by ale náhodou chtěl jezdit rychleji v zatáčkách, ten brzy objeví limity pramenící z ne úplně výrazného bočního vedení. Řidiče pak potěší také dobrý výhled z vozu nebo řadicí páka umístěná tak, že je ideálně po ruce. 

Radosti
Výborný podvozek
Prostorný interiér
Dobře využitelný zavazadelník
Variabilita
Komfort jízdy
Design
Starosti
Na dnešní dobu trochu vyšší spotřeba
Řada drobných nedostatků
Pomalý multimediální systém
Motor (vzhledem k pořizovací ceně)
7  /10
123 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie123 fotografií
disco_sport3.jpg disco_sport-26.jpg _DSC0656.jpg
Následující kapitola
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2008
Stav: 156 935 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2007
Stav: 171 232 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 125 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků