Test Land Rover Defender Rough - jeho revírem je Pařížská?

Příběh legendárního off-roadu značky Land Rover je dlouhý už více než šedesát let, ale pomalu se chýlí ke konci. Automobilka v poslední době dopřává zákazníkům v souvislosti s Defenderem dříve absolutně nemyslitelné příplatkové prvky nebo rovnou celé výbavy. Ukázkovým příkladem je edice Rough.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Drsný už na pohled
  2. Luxusní SUV, Od roku 2012 Euro 5
  3. Překvapení ve stylu SUV, Defender do divadla, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Land Rover Defender je jedna z vůbec největších legend automobilového průmyslu jako takového. Začalo to v roce 1948 sérií I, následovala dvojka, trojka… V roce 1990 se poprvé objevuje jméno Defender a v roce 2007 přichází současné provedení. Bez ohledu na to, o které konkrétní verzi se bavíme, jde stále o ryzí off-road ze staré školy se všemi jeho výhodami i nevýhodami.

Jméno Defender bylo hlasitě skloňováno v roce 2011, kdy Land Rover představil koncepty, které by jej v budoucnu měly nahradit. A ty podle očekávání vyvolaly velký ohlas. Na jedné straně kladný, u skalních příznivců záporný. I když se osobně řadím spíše ke druhé skupině, je jasné, že stávající Defender zas tak slibnou budoucnost i přes své veškeré schopnosti nemá. Když nic jiného, chce se Land Rover vrátit zpět na prodejní čísla z minulosti. Asi nikoho nepřekvapí, že ta byla u Defenderu podstatně vyšší, než ta dnešní. Jedinou cestou, jak toho dosáhnout, je oslovit širší skupinu zákazníků a to speciálně v tomto případě vyžaduje od základu úplně jiné auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jak se vám líbí? Defender na sklonku svého velmi dlouhého života dostává dříve nemyslitelné prvky, jakými jsou například LED světla nebo exkluzivní bronzový lak karoserie.

Land Rover si je ale moc dobře vědom toho, jak slavné jméno tahle legenda má, takže postupuje hodně opatrně a Defender ještě pár let v prodeji bude. Zatím se tedy snaha o oslovení širší skupiny zájemců skládá především z bohatší výbavy, ze zavádění prvků, ze kterých skalní fanoušky jednou velmi pravděpodobně trefí a z představování limitovaných edicí. Jednou takovou je edice Rough.

Testy | Land Rover

Test Land Rover Defender: obránce tradic

Drsný už na pohled

Pamatuji si na tiskovou zprávu, která mi kdysi přistála v emailu. Psalo se tam něco ve stylu, že Defender Rough je tak drsný, až by skoro mohl vyrazit do nějaké menší války. Samozřejmě ryze marketingové povídání. Jestli chcete koupit Defender pro bojové podmínky, budete muset navštívit naší armádu, která pár takových používá. Připravte si ale sumu v řádu několika milionů Kč. Defender Rough má logicky k válečné vřavě hodně daleko, co se mu ale upřít nedá, to je jeho drsný vzhled.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Vlevo klasický Defender, vpravo Defender Rough. Zábavná hra „Najdi pět rozdílů“ může začít.

Edice Rough zahrnuje exkluzívní bronzovou metalízu, černou střechu, černé disky, terénní pneumatiky, masku chladiče v barvě karoserie, leskle černé čtverce kolem předních světel (omlouvám se, ale lépe to popsat nedovedu), černý je také nápis Land Rover na přední kapotě, pod prahy najdete efektní nášlapy a vzadu (POZOR, POZOR) jsou dokonce světla složená z diod. U Defenderu!

Myslet si o podobných vylepšeních v kontextu automobilu, který dává smysl všude jinde, jenom ne na silnici, můžete, co chcete. Faktem ale zůstává, že v reálu bronzový Defender s černými koly obutými do obrovských pneumatik vypadá skvěle a budí neskutečnou pozornost. Třeba takový nedávno testovaný Cadillac ATS s opravdu neokoukaným designem mu může pouze závidět. Příhod dokazujících tento fakt by se našlo hned několik. Jedna za všechny. Zaparkuji před nákupním střediskem a najednou přijde mladý pán a už z dálky volá „Ty „Milko“, to je ale kára…“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kolem světel najdete leskle černý plast, vzadu se dokonce objevily diody. U Defenderu!!!

Když budete mít cestu do okolí Staroměstské náměstí (kdo tam bydlí, ten mi snad dá za pravdu), schválně se zaměřte na to, kolik Defenderů uvidíte. Já jsem potkal čtyři a určitě byste se divili, kolik jich v širším centru Prahy, kde vlastně nemají co dělat, stojí. Vypadá to, že už i Defender považuje určitá skupina zákazníků za druh velmi stylového automobilu a přesně takoví budou z edice Rough nadšení.

Dovedu si klidně představit, že s touto edicí zaparkuji vedle běžných luxusních aut v Pařížské ulici a jsem si stoprocentně jistý tím, že jejich majitelé budou valit oči a přijdou si to vaše prohlédnout. Za vzhled si Defender Rough, přestože jde bez pardonu o klasickou krabici, zaslouží deset bodů z deseti nebo řečeno terminologií jedné komerční televize „palec nahoru“.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Drsný už na pohled
  2. Luxusní SUV, Od roku 2012 Euro 5
  3. Překvapení ve stylu SUV, Defender do divadla, Technické údaje
  4. Fotogalerie
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 93 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2002
Stav: 221 106 km
Cena: 63 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2003
Stav: 177 959 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků