Test Kia Sportage 1,7 CRDi Exclusive: čerstvé a zdařilé omlazení

Facelift z letošního března úspěšnému SUV značky Kia prospěl. Úpravy se dotkly nejen karoserie, ale také interiéru a podvozku.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Vozy řady Sportage si, na rozdíl od většiny jiných jihokorejských modelů udržují, velmi dobrou pověst pro svoji bytelnou konstrukci a přívětivost k potřebám evropského řidiče. Aktuální generace řady Sportage, vyráběná v Žilině, vzešla z pera týmu Petera Schreyera, jenž jí vtiskl přiměřeně extravagantní vzhled, jímž se vymyká konkurenci. Prezentována byla v Ženevě roku 2010.

Na stejném místě, ovšem o čtyři roky později, slavilo svoji premiéru vylepšené provedení, jež jsme nyní podrobili redakčnímu testu. Decentní změny se dotkly přední i zadní části karoserie, interiér dostal rozšířenou digitální výbavu, volant má vyhřívání a posilovač FlexSteer s trojicí provozních režimů a modifikace podvozku omezily přenos ruchů a vibrací do prostoru pro cestující.

Kia Sportage u nás v současnosti startuje s cenami od 449 980 Kč za benzínovou verzi 1,6 GDi, přičemž za diesel 1,7 CRDi se připlácí jen 50 000 Kč. V našem testu se Sportage projevila jako hospodárný a dobře vybavený vůz pro všestranné využití.

Radosti
Stavitelný účinek posilovače řízení
Zajímavá cena i v lépe vybavených verzích
Nízká spotřeba paliva
Starosti
Zrcadlící se displej na středové konzole
Pro pohyb v terénu pohon 4x2 a světlost jen 172 mm
Moderní výbava pouze ve vyšších verzích, nebo za příplatek
8  /10
129 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie129 fotografií
IMG_3676.JPG IMG_3677.JPG IMG_3678.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportage v kostce
  2. Sportage v roce 2014, Nabídka verzí
  3. Zkoušený vůz, Vůz své doby
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Shrnutí, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Kia Rio 1.399
Rok výroby: 2007
Stav: 92 971 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2012
Stav: 113 740 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků