Test: Kia Sorento 2.2 CRDi - dobře maskovaná novinka

Kiu Sorento, coby velmi oblíbené korejské SUV, postihl zvláštní osud. V roce 2009 byla představena nová generace, aby se letos v Paříži ukázal facelift. Nebylo by to nic neobvyklého, kdyby ovšem onen facelift nebyl pouze zástěrkou pro zcela nový automobil.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Velmi dobře!
  2. Prémiově evropský, Stejný, ale prostornější
  3. Solidní vrchol, Hlavní novinka: jízda
  4. Dospěl, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Moc dobře si pamatuji na moment, kdy mi v emailové schránce přistála tisková zpráva o modernizované Kie Sorento. Podle fotek to vypadalo na naprosto klasickou záležitost. Designéři lehce upravili světla, interiér působí hodnotnějším dojmem, trochu se snížila spotřeba a produkce emisí. Na konci pak byla ještě jedna taková decentní poznámka o nové platformě, kterou jsem si vyložil jako v tiskových zprávách tradiční zveličování faktů, kdy se například lehce upraví podvozek a najednou je na světě úplně jiné auto. Velmi brzy jsem zjistil, že Kia tentokrát nic nepřeháněla.

SUV | První svezení | Kia

Kia Sorento 2013: první jízdní dojmy

Slovo facelift je totiž v kontextu modelu Sorento mírně řečeno nesprávné. Korejské SUV dostalo novou platformu, má jinak naladěný podvozek, více místa pro zadní cestující a především jde v praxi o úplně jiný automobil. Vlastně to jediné, co v podstatě zůstalo nezměněné, je design. Sečteno a podtrženo udělala Kia jakýsi facelift naruby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Stačilo upravit pár detailů a ze Sorenta je rázem velmi dobře vypadají automobil.

Proč k této situaci došlo, o tom můžeme s chutí spekulovat. Pravdou je, že brzy po Sorentu vstoupil na trh (konečně) nový Hyundai Santa Fe, který používá mnoho společné techniky, takže se Kia musela přizpůsobit. Představovat novou generaci po třech letech by asi bylo zvláštní a dalším faktem také je to, že facelift v případě Sorenta nezní tak efektně jako nová generace u Santa Fe. A jak známo, v koncernu Hyundai-Kia hraje první housle právě Hyundai.

SUV | Hyundai | První svezení

Hyundai Santa Fe: první jízdní dojmy

Ať už za podivným faceliftem Sorenta stálo cokoliv, nás může zajímat pouze výsledek. Jak jsem napsal, výsledkem je nové auto s trochu upraveným designem. A pokud jste se s předfaceliftovým Sorentem svezli nebo jej dokonce vlastníte, pak na něj rovnou zapomeňte. To modernizované jezdí a vůbec chová se hodně odlišně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Další z celé řady novinek jsou detaily například v podobě světel, kde nesmí chybět technologie LED.

Velmi dobře!

Kia Sorento dříve určitě nebylo ošklivé SUV, na druhou stranou na první pohled zaujalo více svou velikostí než designem (mimochodem pozornost přitahovaly také obří zadní svítilny). Facelift toho po stránce vzhledu zas až tolik nezměnil, pracovalo se na maličkostech, určitě si ale nemyslete, že si modernizované provedení s tím starým spletete. Korejské SUV dostalo novou masku, jiné víko zavazadelníku, obecně na autě ubylo nelakovaných ploch a pro vyšší výbavy si můžete pořídit také devatenáctipalcová litá kola.

Stačilo poměrně málo a Sorento podstatně prokouklo. A co víc, z původního tak trochu nijakého SUV se rázem stalo regulérně pěkné auto, tedy alespoň podle mého názoru. Designéři včele s panem Schreyerem si zaslouží minimálně hodnocení velmi dobře. Sorento vypadá na první pohled podstatně hodnotněji. Čeho si ale také můžeme už na první pohled všimnout, to jsou terénní ambice. Pokud se starší provedení alespoň částečně a dobrovolně hlásilo pro jízdu terénem, pak to modernizované na terén rezignuje úplně. Kromě designu se tento trend projevuje také na dalších vlastnostech, ke kterým se ještě dostaneme. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Velmi dobře!
  2. Prémiově evropský, Stejný, ale prostornější
  3. Solidní vrchol, Hlavní novinka: jízda
  4. Dospěl, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků