123
Fotogalerie

Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

Kapitoly článku:


Dynamické vlastnosti

Ačkoli jízdní vlastnosti nebudou u zájemců o tyto vozy prioritou, přesto je třeba se o nich zmínit. A začněme třeba pohonnými jednotkami, přičemž laskavého čtenáře ještě naléhavěji než v individuálních testech odkazujeme na tabulky technických údajů a naměřených hodnot uvedené v závěru tohoto srovnávacího testu.

Ačkoli větší objem a výkon motoru, nižší hmotnost a šestistupňová převodovka do pozice favorita řadí Toyotu Yaris, provozní vlastnosti v praxi až tak rozdílné nejsou. Jistě, výsledky většiny dynamických měření hovoří dle očekávání ve prospěch Toyoty, nicméně rozdíly jsou skutečně marginální.

Tichostí a vyrovnaností chodu motoru překvapivě mírně vítězí Kia. Její malý motor neoslní dynamickými parametry, ale srdnatě a bez váhání se snaží řidiči vyhovět v celém spektru svých otáček. Ale podobně jako u Yarisu o sobě po vytočení přes 4 000 ot./min. dává vědět zvýšenou hlučností. Motor Toyoty dělá z Yarisu hbitou štiku a i přesností řazení a těsně naskládanými převody svádí k dynamické jízdě.

Na silnici

U obou vozů, zvláště pak u Ria, jsme vysoce ocenili kvalitní odhlučnění interiéru, jež účinně brání přenosu ruchů a rázů od závěsů kol a pneumatik. Také stabilita je za všech okolností příkladná, takže se s těmito malými vozy nebudete muset bát vyrazit ani na delší cesty. V otázce stability v přímém směru putují body hlavně ke Kii, se kterou se neztratíte ani na dálnici.

P1080027.JPGP1080065.JPGP1080056.JPG

Řízení obou vozů je v intencích elektrických posilovačů poměrně přesné a lehké, u Ria však jeví přehnanou tendenci k rovnání do přímého směru, takže jakékoli zatáčení vyžaduje od řidiče jistou dávku rozhodnosti. Kotoučové brzdy na všech kolech odvádějí u obou vozů dobrou práci, řazení je přesné a krátké, a to především u Toyoty.

A vystupujeme

Nelze samozřejmě říci, zda je lepší Toyota Yaris, nebo Kia Rio, záleží na požadavcích zákazníka. Ze zkoušených vozů bychom sáhli spíše po Riu, které je větší a nabízí dostatečně rozsáhlou výbavu, ale přesto je o citelných 90 000 Kč levnější. V jeho neprospěch však hovoří předpokládaná rychlá ztráta hodnoty, zatímco Yaris si tradičně svoji cenu na trhu s ojetinami drží.

Kia Rio není v porovnání s Toyotu Yaris žádným chudým příbuzným či „variantou pro nenáročné“, jde ve všech ohledech o rovnocennou konkurenci. Toyota potěší třeba rozsáhlým multimediálním systémem s navigací a projekcí couvací kamery, Kia pak třeba praktickou maličkostí v podobě sklopného klíče.

Kia Rio se nijak výrazně nelišila. Ve městě si sice řekla o 7,2 l/100 km, zato mimo ně jsme se dostali i pod hranici 5,0 l/100 km a na dálnici na 6,3 l/100 km. Průměr za celý test činil 6,2 l/100 km. 

Na úplný závěr bych se rád čtenářům omluvil za nevalnou kvalitu některých snímků, neboť test vznikal v náročných klimatických podmínkách.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud