123
Fotogalerie

Test: Kia Rio vs. Toyota Yaris - benzínový duel

Kapitoly článku:


Zavazadlové prostory

Ani jeden z vozů v otázce prostoru pro zavazadla nijak nevybočuje z řady kompaktních hatchbacků, na které jsme zvyklí, ale i zde rozdíly najdeme. Yaris nabízí snadnější přístup s nižší nákladovou hranou, zatímco Rio v porovnání s Yarisem zdvihá víko o poznání výše. Ani v jednom z případů se zbytečně netěšte na schránky po stranách.

P1080029.JPGP1080145.JPGP1060813.JPG
Yaris má nižší práh než Rio, takže není třeba zavazadla zvedat příliš vysoko

Kia Rio disponuje i díky větší délce své karoserie o něco větším, ale především podstatně lépe využitelným zavazadlovým prostorem, do kterého na rozdíl od Toyoty Yaris příliš nezasahují podběhy kol. V případě potřeby přepravy rozměrnějších nákladů lze sklápět nestejně dělené opěráky zadních sedadel na sedáky, přičemž zvláště u Toyoty vznikne dosti výrazný přechodový práh.

P1060814.JPGP1060815.JPGP1060816.JPG
V Toyotě Yaris vzniká při sklápění zadních sedadel výrazný práh
P1080146.JPGP1080150.JPGP1080147.JPG
U Ria do zavazadlového prostoru prvky zadní nápravy zasahují pouze minimálně

Hlavové opěrky obou vozů lze v případě neobsazených sedadel zasouvat, takže neomezují výhled řidiče vzad a zároveň usnadňují manipulaci s opěradly při jejich sklápění. Trvalým problémem zůstávají bezpečnostní pásy na krajních sedadlech, jež se pletou pod ruce nejen při sklápění, ale také při stavění opěradel do původní polohy.

Za volanty

Pracoviště řidiče Toyoty Yaris sází na technicistní pojetí s jednoduchými tvary a odolnými materiály, průběžná palubní deska prakticky postrádá středový panel a jejímu středu dominuje rozměrný barevný dotykový displej. V něm a jeho okolí jsou soustředěny prvky ovládání a kontroly veškerých soustav včetně rádia, palubního počítače, projekce signálu couvací kamery a navigace.

P1080070.JPGP1080069.JPGP1080074.JPGP1080075.JPG
Palubní deska Yarisu se nese v technicistním, dokonale přehledném duchu. Ovládání audiosoustavy na volantu se stává samozřejmostí
P1080163.JPGP1080164.JPGP1080170.JPGP1080171.JPG
Pracoviště řidiče ve voze Kia Rio působí dojmem "dospělejšího" vozu

Odkládacích míst je o něco více ve voze Kia Rio, a to zvláště v oblasti středové konzole. Ta citelně postrádá loketní opěru (u Toyoty její úlohu supluje sklopný prvek na vnitřní straně řidičova opěráku). Také objem odkládací schránky před spolujezdcem hovoří jednoznačně ve prospěch jihokorejského produktu.

P1080076.JPGP1080080.JPGP1080078.JPG
Středu palubní desky v Toyotě Yaris dominuje rozměrný dotykový displej soustavy Toyota Touch
P1080112.JPGP1080116.JPGP1080114.JPG
Co do přehlednosti nelze nic vyčíst ani modelu Rio

Palubní deska Ria je v tomto ohledu zcela jiná. Její vzhled se snaží spíše následovat vzory z vyšších tříd, což se tvůrcům do značné míry podařilo. V jejím středu najdeme ovládání audiosoustavy s jednoduchým displejem a veskrze funkčním a logickým rozhraním. Ovládání ventilace, topení a klimatizace je stejně jako u Yarisu soustředěno do trojice dokonale přehledných otočných ovladačů.

Originalita? I dnes!

To však neznamená, že by se Kia Rio nemohla vymykat konkurenci. Tak například: dominantou spodní části středové konzole jsou robustní tlačítka „leteckého typu“ (že by parafráze/parodie na Mini…?) aktivující vnitřní okruh ventilace, klimatizaci a vyhřívání zadního okna.

P1080071.JPGP1080082.JPGP1080083.JPG
Toyota Yaris těží z předností šestistupňové převodovky
P1080165.JPGP1080173.JPGP1080181.JPG
Kia Rio nabízí snadno dostupné připojení externích zvukových nosičů

Svojí koncepcí si jsou přístrojové štíty obou testovaných vozů velmi podobné: středu dominuje rozměrný tachometr s displejem palubního počítače a počítadel ujeté vzdálenosti ve spodní části obklopený otáčkoměrem vlevo a přehnaně velkým palivoměrem vpravo.

Kia Rio i Toyota Yaris jsou opatřeny multifunkčními volanty s přehledně značenými tlačítky pro ovládání rádia (v případě Ria také palubního počítače). 

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud