priemerna spotreba 6 litrov ??? najazdil som 20 tisic km a nikdy ale naozaj nikdy som sa k tejto hodnote nedopracoval. okresné cesty 90 - 100 km/h spotreba - 3,8 - 4,2 lmesto - 5,5 ldialnica - 130 - 140 km/h spotreba - 4,8 - 5,3 l (auto je zaťažené 4 ludmi + batožina)
K naftě se vyjadřovat nebudu. Souhlasím s názorem, že je to za ty prachy totální nesmysl, ale když se podíváme na benzínovou 1.4 ve výbavě Edition 1 Pro, což je v 21. století tak nějak základ, tak zjistíme, že to taky žádná výhra není. Jen malý příklad za všechny.Kia Rio 5HB - 1.4 CVVT 80 kW - Edition 1 Pro - 300.000,-Opel Corsa 5HB - 1.6T 110 kW - Sport - 320.000,-Úsudek ať si udělá každý sám.
S motorem 1.6T to urcite nebude za 320 tisic
to Saj: Nejdřív se podívej do ofiko akčního ceníku a potom mudruj. ;-)
mají slevu přes 60.000Kč, takže s motorem 1,6T 110kW za 380.000Kč - 60.000neuvěřitelný....!
to misha: Já jsem na to taky koukal jak péro z gauče. Ještě nedávno byla 1.6T výsadou pouze modelů GSi a OPC. Ale vzhledem k tomu, že GSičko vyřadili z nabídky, tak o tento motor rozšířili základní řadu. Smysl by to dávalo. A ta cena? Ta je neskutečná. Svým způsobem to auto nemá v B segmentu konkurenci.
Ignorujes fakt, ze Corsa je stara vrazda z roku 2006, ktera ceka na nastupce. Az ten nastupce prijde, nebude mit nejspis 1.6T za 320k a je dost mozne, ze tim, kdo "svym zpusobem nebude mit zadnou konkurenci" bude zase nejaky jiny vybehovy model od jine automobilky. Cena neni neskutecna, Opel proste jen kompenzuje fakt, ze jde o stare auto a ze je novy model za rohem, coz se s velkou pravdepodobnosti odrazi na prodeji ojetiny (staci se podivat na tipcars na jakekoliv auto pri vymene generaci).
to Skyline: Nic neignoruju, jsem si toho naprosto vědom. Jen poukazuju na fakt, jakou alternativu trh momentálně nabízí. Nic víc a nic míň. A s tou "starou vraždou" si mě docela rozesmál. Ta "stará vražda" je i v roce 2012 plně konkurenceschopná a směle se "novince" od Kie může postavit. Nebo máš snad domnění, že nové Rio je "úplně někde jinde" oproti pofaceliftované Corse? Já teda rozhodně ne, ba naopak. Ale klidně mě vyveď z omylu.P.S.: Mimochodem by mě teda docela zajímalo, který další výběhový model od jiné automobilky by se mohl stát "bezkonkurenčním"? Samozřejmě v kontextu B třídy, 110 kW a +/- 300.000,-
Kdyz pises o "neskutecne cene" a "nema konkurenci", tak to nevypada, ze jsi si toho vedom. Treba takova i30 je tusim za 260k a to je o tridu vetsi, takze v tomto kontextu zase corsa nijak "neskutecne" nevypada. Ale tak urcite je nekde nejaky Shimi s i30, ktery by z toho ted byl tak na vetvi jako ty z corsy :-D Stejne na tom byl i Renault, kde minula generace kombiku sla koupit za asi 210k.Ze je to plne konkurenceschopne zase rozesmalo me. Proti Cliu ani 207 jsem zadny kladny rozdil nezaznamenal ani v dobe, kdy to stara vrazda nebyla, proste plecka jako plecka. Jestli se muze "smele postavit" asi teda znamena, ze novy model nebude? Na co, kdyz je ten 6 let stary takovy zazrak :-D Uz jsi jak wolff s jeho fiatem, jeste rekni, ze stavajici corsa bude zazrak i za deset let s dvouvalcem a budu si myslet, ze tady pouzivas dva nicky ;-)V kontextu tridy to muze byt treba nejake punto t-jet, tezko rict, co bude vybehovy model ve chvili, kdy prijde nova corsa.
to Skyline: :-D co ti na to mám napsat? Uvědomuješ si vůbec, že motáš jablka a hrušky? Co sem najednou taháš C třídu?Abych to nějak zakončil, protože zase postrádám jakýkoliv smysl s tebou v této debatě pokračovat. Dnes, tj. 3.2.2012, má potenciální kupec možnost si v B třídě koupit za 320.000,- auto, které má 150 koní, opakuji 150 koní, výborný podvozek, je kvalitně zpracované a designově vydařené. Žádná jiná automobilka momentálně nenabízí stejnětřídní a stejněkomplexní alternativu, takže v tomto kontextu je Corsa 1.6T bezkonkurenční nabídka.To, jestli bude mít nový model pod kapotou 1.6T a za kolik se bude prodávat, nás v tuto chvíli vůbec nezajímá.To, jaký názor má na celou tuto problematiku Skyline, zase nezajímá mě.
Jo, ale ty rozumnější se u "laciného" auta na turbo vys... . Proč snad asi nemusím rozepisovat že;-) Když ropa, tak na 2litry a když benzín, tak atmosféru:-D
Jsi vazne tak tupej, nebo to jen hrajes?Ano, dnes, tj. 3.2. si potencialni kupec muze klidne vzit za 320k 6 let stary model v zastaralem designu se slevou 60k. Husty, fakt, to by chtelo nobelovku pro vedeni opelu :-DZe te nezajima kontext jsem si vsiml, ale moje chyba to neni.Ze te nezajima muj nazor je mi jedno uz uplne. Kazdopadne ten nezajem projevujes zvlastnim zpusobem ;-)
si tady někdo myslí, že v piditřídě je zásadní rozdíl mezi kiou 2012 a opelem 2006...?nebuďte naivní!
Tak ľudí, čo by túžili po 1,6 za 320tis s uvedeným výkono, si myslí je vľmi málo,
Tak maly turbodiesel je nezmysel sam o sebe a este vacsi nezmysel v takomto aute. Tu jednoznacne treba benzinaka no a samozrejme clovek nesmie byt uplny mantinel a treba to vediet s pravou rukou a lavou nohou, potom bohate staci 1400 atmo. Inak za design davam 1 a to sa u mna naozaj casto nestava. Mozno trojdverak by bol este krajsi.
dôvod prečo turbodiesel v tomto voze nemá zmysel? podľa mňa v pohode.
Strucne:a/ tazky na hlavub/ spolahlivost a spotreba (drvivu vacsinu dnesnych dieselov za spolahlivu rozhodne oznacit nejde), rozumej zbytocne neskorsie problemy. Dvojnasobne to plati dnes v casoch, ked sa vsetko lepi doslova z blata (paneboze len nijaky poctivy material), co uz mozno smelo oznacit ako o.eb zakaznika v zelenom ekologickom baleni previazanom stuzkou s blabolmi o super spotrebe (ako je potom mozne se rovnaku ak nie mensiu spotrebu ma nas prastary sluzobny golf, ktory jazdi a jazdi a jazdi a bude jazdit dovtedy, kym ho niekto nerozmlati alebo kym ta banda v Bruseli nepride zase s nejakymi blbymi napadmi...).c/ prehnana cena (prvotna investicia)d/ kratke trasy su problem e/ treba to stale nahanat na turbo, nakolko motor ma malo kubikov. Diesel toto manko nema ako dohnat (benzinak si pomoze otackami). f/ cena a 'kvalita' naftyg/ problem s predajom (ktory blbec si to kupi ojazdene len na to aby jeho prva zastavka bola komplet repas motora, ze...). ...atdDiesel je motor ktory 'od prirody' kubiky skratka potrebuje, je to dane tym ako funguje.Za spodnu hranicu pouzitelnosti povazujem objem 1600 kubikov. No a hlavne musi byt postaveny z poctiveho materialu a nie z toho h.vna, co sa do toho dava dnes. A o pa-vytvoroch typu 1.1 diesel, pripadne nechvalne znamy 1.4 trojvalec, sa uz asi rozpisovat netreba :-)
A/ to je pravda, ale to nie je chyba krásyB/benzín na tom nie je o moc lepšie, tiež sa vyrába z blata, (1,2TSI....)C/to nie je celkom pravda, iba ak porovnávaš Skodovky, inac je to nie tak hrozneD/to uz davno neplatí, asi si zaspal dobuE/Nie každy túži jazdiť ako "fitipaldy" niekto ocení pohodovú a lacnú prevádzkuF/ ako keby benzín bol zadarmo, a kvalita, o tej pomlčím, netreba kupovať kôly par centov na družstvách a pri rôznych obchodákoch a problé nie je.G/ hlavna vec že jazdených aut sa viac ako polovica predáva v nafte.Skús si porovnať aj iný motor ako 1,4 trojvalec od škody. Talianske a francúzske dizle , pokiaľ sa k ním nesprávaš ako prasa, nie je problém. (suzuki, GM, Volvo, Ford, práve používa tieto motory, a pohoda ,
D) Ony ty ropaky nemaji DPF ? Proto jsou nevhodne na kratke trasy
s tým PDF je čiastočne pravda, ale tento problém nastáva, keď fakt chodíš len po meste, ale pri štandardnej prevádzke, keď to raz za čas trocha "prevetráš" nie je problém. Ja mam bez PDF, takže sa mi to ťažko posudzuje.
preto nema zmysel, lebo je to auto s nim prilis tazke (1350kg vazia auta o triedu vyssie) a s lacnejsou 1,4cvvt taha auto lepsie a trufam si tvrdit, ze s velmi podobnou spotrebou vzhladom na to, ze diesel treba dusit aby to auto tahalo.
korejci (a po nich číńani?) dopadnou s prodejema stejně jako japonci - kvalita a výbava prostě nemůže být levná a cena byla vždy jediný argument proč si koupit asijské auto
Ono je to trochu jinak. Sedmiletou záruku si může dovolit jen ten, kdo věří své kvalitě. Ostatně déle než sedm let se u mě žádné auto neohřálo, tak proč to řešit.Korejci udělali obrovský skok ke kvalitě podobně, jako naše škodovka. To ostatní už jsou jenom předsudky. Bohužel, už to nejsou zase tak moc levná auta, jako kdysi. A co se týká té ceny, tak si zjistěte cenu práce v naší škodovce, v německých automobilkách a jiných. Ono to není jenom v použitých materiálech. A to, že spoustu dílů WV nakupuje v číně, to už taky není žádné tajemství, ostatně dělají to tak skoro všichni. Nějak musí kompenzovat drahou montáž v Evropě. Vždyť průměrná cena montážního dělníka začíná na 250 Kč a u THP se blíží k osmi stovkám za hodinu (v nákladech). Tedy v těch našich automobilkách s relativně levnou pracovní silou. V Německu a ve Francii by za tak žebráckou mzdu nikdo nepracoval. Když je ale v dněšním globalizovaném světě někdo ochoten pracovat i za desetkrát nižší mzdu a když navíc zákazníci žádají levná auta, tak se výroba dílů musí přemístit do levnějších končin. Možná se budete divit, když v těch evropských autech najdete víc dílů čínského původu, než v těch korejských. A možná se nebudete pak tolik divit statistikám, které objevily, že ta korejská auta jsou méně poruchová než ta evropská.
podle mne rio v této kombinaci (výbava, motor) za cenu 430 tKč nedává smysl, 1.4CVVT taky není ideál pro podle autora "usedlé" zájemce, jelikož výkon i krouťák má posazený vysoko. I tak mi ale rio po osobním vyzkoušení přišlo jako velmi solidně udělané auto, které bych si koupil spíše než fabii, fiestu. Ze stylu tohoto článku mi přišlo, jako by byla recenze tohoto auta pro autora skoro jako za trest...
Fabia 1.2 tsi je mnohem lepsi volba, hlavne co se motoru tyce...
1.2 TSI je pruser, to uz verejne priznava i VW. Tak si nelzi do kapsy.
Když je 1.2 TSI tak skvělý motor, tak proč jej VW předělal (alespoň dle informací na konkurenčním webu) ? Nový 1.2 TSI má mít dvojnásobek ventilů (16V místo současných 8V) a taky se u něj prý vrátí k řemenu (po průseru s řetězem se není co divit).
Zdá se že těm motorům příliš nerozumíš a už vůbec není jasné o jakých "průserech" tady píšeš. Vůbec to tu vypadá, že je to tady samej rádoby odborník a chytrolín.Řetězy, tedy alespoň u wv nikdy nebyly žádný "průser". Problematické bývaly naopak dříve řemeny, které měly omezenou životnost a jejich přetržení, resp. už pouhé vylomení zubu obvykle znamenalo zničení motoru. Proto se obvykle měnily preventivně po určitých najetých km. U auta koupeného v bazaru jste ovšem nikdy nevěděl, kolik ten řemen má za sebou. Tyhle trable vyřešily až řetězy, které normálně vydrží celou životnost motoru. Jejich nevýhodou je jejich hlučnost. Jelikož zákazníci žádají tiché motory, tak se zájem obrací znovu k řemenům. Jenže to nejsou ty samé řemeny jako dříve. Jejich životnost by měla být podstatně lepší. Prodloužení životnosti bude mimo jiné dosaženo olejovým chlazením, tedy částečným ponořením do oleje. Není to tedy kvůli nějakým průserům, ale prostě proto, že materiály a technologie se zdokonalují a tak se občas vrací věci, které přestaly vyhovovat. Dnes už totiž 100 000 km není žádná extra životnost. Kdysi jsme to na autě najezdili tak za 10 let. Dnes to najezdím za tři roky. Motory musí vydržet mnohem víc.Já mám na TSI skoro 250 000 a žádným průseru zatím nevím. Klidně se ale nechám poučit od těch, co nějaké průsery zažili. Tuším, že ty s nimi nemáš osobní zkušenost žádnou, tak pokud to tak je, tak tu laskavě nepoužívej tak silná slova.
Peter Schrayer je špičkový designér. U korejců je ale jeho chleba dosti tvrdý....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.