Test: Kia Rio 1,4 CRDi - Korejec s nezvyklým šmrncem

Zapomenuty jsou doby minulé, doby šedivé, doby nudné. Kia má dnes na to, aby soupeřila s těmi nejlepšími evropskými hráči.
Seznam kapitol
  1. Čitelný design; Malý velký vůz; Posez přímo obývákový
  2. Jízda přímo sametová; Motor lehce ospalý; Sebevědomá cena
  3. Silná konkurence; Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Proměnu značky započal před lety rodinný hatchback Cee’d. Rio třetí generace, které jsme dostali na testování, bylo poslední v řadě.

Čitelný design

Představitelé rychle rostoucí korejské automobilky si asi oddychli, když ho loni  představovali. Už jen tento model jim totiž chyběl v portfoliu aut pokropených živou vodou. Ten předcházející byl hodně démodé, byla to poslední připomínka „staré Kie“.

Design nového vozu, který se začal prodávat u nás loni v srpnu, stvořil bývalý designér Audi, jeden z nejuznávanějších tvůrců současnosti, Němec Petr Schreyer.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Moderní tvář vozu: nepřehlédnutelná jsou zrcátka upevněná na stopce a poměrně velká světla a otvory v náraznících. 
Klepněte pro větší obrázek
Nové Rio uveze bez problémů čtyři dospělé osoby. Trumfem vozu je jeho dlouhý rozvor. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rukopis designéra Schreyera se projevuje nejvýrazněji na přídi: nepřehlédnutelný je "tygří nos". Chladicí vzduch proudí do karoserie hlavně otvorem pod nárazníkem.  

Celkově nové Rio působí poklidně, rozvážně a hlavně sebevědomě – moderní střih opravdu nemá nic společného s tím, čím se automobilka Kia prezentovala před lety. 

Malý velký vůz

Také design interiéru je  dobře „čitelný“. Přesto jsem v něm ale několik „kudrlinek“ a detailů, které vůz povyšují nad běžný průměr, našel. 

Tak třeba ovládací prvky, jejich tvar vybočuje. Také středový panel je nezvykle roztažený do šířky.

Klepněte pro větší obrázek
"Evropskému" interiéru dominuje dobře tvarovaný volant s koženým potahem. Škodí mu však manýra posledních let - množství tlačítek. Ta na horních ramenech ovládají palubní počítač a audiosoustavu.

Přestože Rio patří k největším vozům ve své třídě, svým rozvorem 2570 milimetrů zaostává za Škodou Octavií jen o 8 mm, tak má jen průměrný zavazadlový prostor. Sice dobře tvarovaný, ale jeho velikost neoslňuje. Co se týká objemu, tak za Fabií zaostává skoro o 30 litrů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do jen průměrně velkého zavazadlového prostoru se vejdou dva cestovní kufry a několik sportovních kabel.

Posez přímo obývákový

Z vozu byl špatný výhled dozadu přes široké C-sloupky, ale to bylo dáno tvarem karoserie. Něco za něco. V podstatě lze říci, že zadní okno bylo ve voze spíše pro ozdobu. 

Sedadla byla dobře tvarovaná, s měkčím čalouněním (opěradla těch předních však mohou být pro někoho úzká). Nepříliš přesvědčivé bylo i boční vedení. Ale znovu musím opakovat, v tomhle autě trhat rychlostní rekordy nikdo nebude. A na pohodovou jízdu to stačilo.

Klepněte pro větší obrázek 
Vzadu vůz nabízel dost místa i pro lidi vysoké 190 centimetrů. Jen s výhledem ven budou mít asi problém. Tvar karoserie jim nepřeje.  

 

 

 

Následující kapitola
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 180 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek