Test Kia Optima v novém: ještě hezčí, ale na silnici jí to nesvědčí

Vyzkoušeli jsme modernizované provedení největšího sedanu, který značka Kia nabízí na evropských trzích. Je lepší, ale v některých ohledech stále pod průměrem. A to je opravdu škoda…
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Kia Optima je variantou pro ty, kteří chtějí originální a moderní vůz střední třídy, jenž nebudou potkávat na každém kroku. Nabízí dynamický, originální a vyvážený vzhled, jehož přednosti dále podtrhl čerstvý facelift. Nabízí se pouze s tříprostorovou karoserií sedan, s jedním zážehovým (2,0 CVVL) a jedním vznětovým motorem (1,7 CRDi) a ve třech výbavových stupních, přičemž již ten základní je na danou kategorii nečekaně bohatý.

Optima s vznětovým motorem 1,7 CRDi v kombinaci se samočinnou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce a nejvyšším výbavovým stupněm Exclusive zajišťuje mimořádně komfortní cestování na delší vzdálenosti, ale klikaté či hrbolaté silnice jí zkrátka nesvědčí. Řízení je naprosto „hadrové“ (režim Sport jeho chování pouze otupí, nikoli zpřesní) a v rychle projížděných zatáčkách nikdy netušíte, co s vámi a vaším autem udělá další výmol.

Navíc už neplatí, že by jihokorejský vůz oslnil mimořádně nízkou cenou. Ta je již prakticky srovnatelná s evropskou konkurencí. Přesto si nová Kia Optima rozhodně zaslouží náležitou pozornost, pokud ne pro svůj vzhled, tak třeba pro propracovanou panoramatickou střechu a širokou nabídku moderních asistenčních prvků. Pokud obvykle nejezdíte rychle, stane se vám Optima příjemným, komfortním a oddaným společníkem.

Radosti
Originální a vyvážený design
Komfortní cestování
Dobře vybavené pracoviště řidiče
Starosti
Nečitelné limity jízdních vlastností
Odtažité řízení
Se střešním oknem nízký strop
5  /10
166 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie166 fotografií
IMG_3819.JPG IMG_3827.JPG IMG_3828.JPG
   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Optima v kostce
  2. Internacionální luxus, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Na palubě, Prostor pro zavazadla
  4. Za volantem, Motor, ano, motor…, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Rio 1.399
Rok výroby: 2007
Stav: 92 971 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků