Kapitoly článku:
- Evropské kořeny, Cee'd podruhé, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
- Možnosti zde jsou, Našla tvář, Na palubě na úrovni
- Zavazadelník neoslní, Za volantem, Snadné ovládání, Méně výkonu, více pružnosti
- Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Možnosti zde jsou
Střední Comfort je ideální kombinací přijatelné ceny a výbavy, v níž najdeme kromě zmíněné klimatizace také denní svícení, centrál s dálkovým ovládáním, rádio s CD, MP3 a vstupy USB a AUX a ovládáním na volantu nebo palubní počítač, vyhřívaná, elektricky stavitelná zrcátka. Špičkové provedení Exclusive přidává třeba nesvětlování zatáček, zadní svítilny LED, dvouzónovou klimatizaci, tempomat nebo kožený volant.
Již střední výbava Comfort nabídne vše podstatné
Za příplatek je pro model Kia Cee'd Exclusive k mání také široká škála různých paketů a sad umožňující lépe přizpůsobit vůz požadavkům majitele, nicméně cena takového auta se šplhá do závratných výšin.
Pokud ale trváte na koženém čalounění, elektricky stavitelné tuhost bederní opěry, adaptivních xenonových světlometech, panoramatické střeše či barevném dotykovém monitoru vestavěné navigace, můžete je mít.
Našla tvář
Ačkoli byla předchozí Kia Cee'd vozem postaveným do značné míry podle vkusu evropských zákazníků, stále to byl v porovnání s Focusem, Golfem nebo Astrou „asiat“. Se skromně a nevýrazně působící slupkou ukrýval slušný prostor a dobrou výbavu, ale to bylo vlastně všechno.
Druhá generace znamená citelný posun k většímu sebevědomí a rozmáchlejším gestům
Druhou generaci Cee'du však reprezentují odvážné, ostře řezané křivky nesoucí prvky aktuálního stylistického jazyka značky Kia (včetně sedanu Kia Optima), jež se ale týkají především přední části karoserie, zatímco ta zadní působí poněkud bezpohlavním a rozpačitým dojmem.
Silueta vyniká dlouhou kapotou, na níž v prakticky stejném sklonu navazuje vysoké čelní sklo, které ve své horní hraně nese typické prolomení opakující motiv použitý ve specificky tvarované masce chladiče. Přídi dominují dlouhé a do blatníků citelně zasahující sdružené svítilny s projektorovými zdroji pro potkávací světla a konvenčními parabolami pro dálkovky, přičemž oba režimy svícení se vyznačují slušným účinkem a rozvržením světelného toku.
Dominantní příď se specifickou maskou chladiče a naopak poněkud fádní tvarování zádě
Záď karoserie naopak i přes svoji členitost působí dosti unylým dojmem, vysoko uložená spodní hrana zadního okna navíc citelně znesnadňuje výhled řidiče směrem vzad.
Na palubě na úrovni
Dveře působí bytelným dojmem a v dostatečném úhlu otevírají pohodlný přístup k předním i zadním sedadlům. Oba páry dveří nesou odkládací kapsy a v místech loktů jsou potaženy příjemným textilem. Kvalita použitých obkladových a čalounických materiálů rozhodně neurazí a ani na jejich dílenském zpracování jsme nenašli výraznějších vad.
Přístup k sedadlům je pohodlný, obkladové a čalounické materiály budí celkově dobrý dojem
Přední sedadla mají překvapivě dlouhé sedáky i opěráky a nabízejí slušnou oporu při průjezdu zatáčkami. Místa je zde ve všech ohledech dostatek, výtku si však zaslouží absence regulace tuhosti bederní opěry a příliš nízká úroveň středové loketní opěrky, s níž řidič na dlouhých cestách v tomto ohledu nemůže počítat.
Na všech sedadlech je dostatek místa ve všech směrech, ta přední navíc nabízejí slušnou oporu při průjezdu zatáčkami
Ani na zadních sedadlech dospělí cestující nikterak strádat nebudou. Ačkoli ve středním výbavovém stupni Comfort nemají k dispozici kapsy na zadní straně předních opěráků, zdířku na 12V ani středovou loketní opěrku, jistě ocení prakticky rovnou podlahu. Výplně sedadel jsou však dostatečně tuhé a nabízejí posádce pohodlnou oporu i při cestách na delší vzdálenosti.