Test: Kia Cee'd - stylová sázka na rozum

Kia Cee'd přijíždí po šesti letech ve druhé generaci. Stále nabízí hodně muziky za málo peněz, ale navíc přináší sebevědomější vzhled a řadu zajímavých výbavových prvků.
Seznam kapitol
  1. Evropské kořeny, Cee'd podruhé, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Možnosti zde jsou, Našla tvář, Na palubě na úrovni
  3. Zavazadelník neoslní, Za volantem, Snadné ovládání, Méně výkonu, více pružnosti
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Evropské kořeny

První generace modelu Kia Cee'd se představila v roce 2006 a jeho posláním bylo zapůsobit na evropské zákazníky přímo z nitra starého kontinentu. Tento kompaktní model nižší střední třídy byl navržen ve frankfurtském středisku značky Kia týmem Miklóse Kovácse a vyráběl se ve slovenské továrně poblíž Žiliny.

Testy | Kia | Kia Ceed

Test Kia Cee´d SW: dobrá zpráva pro rodinu

Záhy přibyly také závody v Rusku a na Ukrajině pro uspokojení poptávky ve východní části Evropy, přičemž pod jménem Kia Forte jsou tyto vozy známy také na řadě exportních trhů. Kia Cee'd je po technické stránce dvojníkem koncernového modelu Hyundai i30 a první generace byla k mání jako základní pětidveřový hatchback, kombík SW a jako sportovně střižený třídveřový hatchback Kia Pro cee'd.

Kombi | Kia | Kia Ceed

Kia Cee'd facelift: desítky nových foto hatchbacku i kombi SW

V půli roku 2009 do prodejů nastoupil facelift, na jehož ztvárnění se významným způsobem podílel nově najatý designér Peter Schreyer, jenž si do té doby vysloužil respekt zvláště v rámci koncernu VW Group, kde se podepsal třeba pod modely Audi TT nebo Volkswageny Golf IV či Eos.

Cee'd podruhé

Prakticky vše, co bylo výše psáno o Cee'du první generace, platí i nadále v případě generace druhé. Ta slavila svoji výstavní premiéru na letošním jarním autosalonu v Ženevě, známe již také kombiverzi Kia Cee'd SW i podobu připravované sportovní varianty Kia Pro_cee'd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Cee'd II: více stylu

Pohonné jednotky byly vesměs převzaty z předchozí generace, ale prošly důslednou rekonstrukcí mířící zejména ke zlepšení průběhu točivého momentu a redukci spotřeby paliva, resp. emisí CO2. Standardem pro všechny motorizace se stala šestistupňová převodovka s manuálním řazením, silnější varianty lze kombinovat také s šestistupňovými automaty.

Zajímavosti | Premiéry | Design | Kia | Kia Ceed

Kia Cee'd: druhá generace v plné parádě (70x foto)

Nová Kia Cee'd chce na evropské zákazníky zapůsobit mladistvým a dynamicky stylizovaným vzhledem karoserie, bohatou a moderní výbavou a kvalitnějšími obkladovými materiály v interiéru, což má vozu zajistit konkurenceschopnost v prostředí etablovaných matadorů evropské nižší střední třídy.

Nabídka verzí

Model Kia Cee'd je v současnosti k dispozici pouze coby pětidveřový hatchback v kombinaci se dvěmi zážehovými a dvěmi vznětovými motory. Základem je čtyřválec 1,4 CVVT s nepřímým vstřikováním a výkonem 99 koní (73,2 kW) a náročnějším uživatelům je určen přímovstřikový agregát 1,6 GDI/99 kW.

Pro zastánce nafty jsou k dispozici jednotky 1,4 CRDi/66 kW a 1,6 CRDi, která je k mání ve výkonových verzích 81 a 94 kW. Například konkurenční Chevrolet Cruze však v „naftě“ umí více, nemluvě o konkurentech z dílen evropských automobilek. Převodovky jsou ale výhradně šestistupňové, manuální, nejvýkonnější diesel může být kombinován s „automatem“ a 1,6 GDI pak s dvouspojkovou skříní DCT.

Výbavové stupně nesou označení Active, Comfort a Exclusive, přičemž základní verze je v ceníku prakticky jen do počtu a pro sympatickou „plakátovou“ cenu řady Cee'd. Jeho výbava není vysloveně špatná, nicméně klimatizace za příplatek 25 000 Kč dnes zřejmě ohromí málokoho.

Kia Cee'd Comfort 1,4 CVVT
Rok výroby2012
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)343 980 Kč (dlouhodobá akční cena)
Cena základního provedení (vč. DPH)284 980 Kč (dlouhodobá akční cena)
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, stavitelný účinek
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, ESC, TCS, BAS, VSM, HAC
Centrální zamykáníAno, na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, včetně vyhřívání
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, man.
AutorádioAno, s CD, MP3, USB a AUX
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolane
Xenonové světlometyne
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Evropské kořeny, Cee'd podruhé, Nabídka verzí, Zkoušený vůz
  2. Možnosti zde jsou, Našla tvář, Na palubě na úrovni
  3. Zavazadelník neoslní, Za volantem, Snadné ovládání, Méně výkonu, více pružnosti
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 325 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2.497
Rok výroby: 2009
Stav: 161 478 km
Cena: 183 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků