Test: Jeep Grand Cherokee 3.0L V6 CRD – s naftou málem králem

35 komentářů

Václav
25. listopadu • 18:20

Dobrý den potřeboval bych poradit. Mám Jeep grand Cherokee dnes sem jel v lese docela velké stoupání a stalo to tam asi pár hodin čumákem na horu. Po asi 6 hod sem couval dolů a od té doby to šílené kouří a pomalu nejede nemá to tu sílu jako by to bylo nějak při dušené děkuji za rada je to rok 1998 Jeep 2.5litr

Václav
25. listopadu • 18:21

Pište...na e-mail....hudecvaclav@seznam.cz dekuji

Ján
15. srpna • 13:36

Ahojte,zvažujem nad kúpou jeep commander 3.0 crd 2007 ,máte niekto skúsenosti S tímto autom ? Zaujímali by ma hlavne servisné intervaly,údržby A poruchy.
Vopred ďakujem za rady.

milan
9. ledna • 15:43

mam jeep 3.1,a při startovani ma dlouhe startovani nevi zda to je čerpadlem,normalně chytne ale musim dluho startovat a přidavat plyn což nechci potřebuji poradit co mam udělat aby to startovalo na cvaknuti,jinak vše tam mam nove ,žhaviče,střiky,,ale jak řikam když to už chytne tak moc huly,asi tak 2min.pak jde čistej kouř normalně ale jen po startu.děkuji za radu do emailu repas.milan@seznam.cz

milan
9. ledna • 15:43

mam jeep 3.1,a při startovani ma dlouhe startovani nevi zda to je čerpadlem,normalně chytne ale musim dluho startovat a přidavat plyn což nechci potřebuji poradit co mam udělat aby to startovalo na cvaknuti,jinak vše tam mam nove ,žhaviče,střiky,,ale jak řikam když to už chytne tak moc huly,asi tak 2min.pak jde čistej kouř normalně ale jen po startu.děkuji za radu do emailu repas.milan@seznam.cz

Filip
8. listopadu • 9:18

Nevi nekdo jestli jeep opravil kritickou chybu ve stabilizaci tohoto vozu? Jedna se o moose test- vyhybani prekazce pri rychlosti 65km/h. Jeep se prevraci na 2 kola a praska pbeumatika. Ostatni suv tento problem nemely. Video i test najdete na youtube. Do hledani staci napsat jeep grand cherokee moose test.

Martin M.
5. února • 12:52

Ahoj, práve uvažujem nad lúpou, tak som pozeral čo sa dá, na youtube už je ivdeo aj s opravou nestability pri moose test. od modelu 2014 je to odladené cez soft a asistenčné systémy, ktoré však musi byť aktívne: https://www.youtube.com/watch...

Martin M.
5. února • 12:50

Ahoj, práve uvažujem nad lúpou, tak som pozeral čo sa dá, na youtube už je ivdeo aj s opravou nestability pri moose test. od modelu 2014 je to odladené cez soft a asistenčné systémy, ktoré však musi byť aktívne: https://www.youtube.com/watch...

Monika
13. října • 13:19

Dobry den nevíte někdo jak se nastavuje jas obrazovky v Jeep Grand Cherokee? Nemyslím jen kdyz mam zaplou navigaci ale jen pri pustěném rádiu. Kdyz jedu v noci hrozně to ozařuje do obličeje a je to hodně nepříjemné. Děkuji za odpověd

Ivan
16. října • 10:55

na palubovke vedľa nastavenia svetiel je nastavenie jasu.v hornej aretovanej je max jas.ak sa ovládač otočí smerom dole,mení sa jas(v nastaveniach na obrazovke zapnúť automatickú zmenu režimu deň noc a je to )

Dan
17. června • 0:10

dobrý den, chci se zeptat zda někdo máte zkušenosti s motorem 5.7 v kombinaci s plynem?
zajímají vaše zkušenosti jestli nejsou poblémy, popřípadě kde umějí plyn dobře namontovat

Láďa
6. ledna • 16:24

Ahoj nevíte někdo náhodou na kolik výjde oprava systému kick-down?? Nečekaně se mi rozsvítila červená kontrolka s bleskem a rapidně se snížil výkon vozidla :-( Všem děkuji za jakoukoliv radu

Jaroslav Novak
8. června • 23:49

Zdravim, s touto zavadou u Jeep motoru 3,0L GRD jsem se setkal. Byl to vadny servomotor na prepousteni spalin do turba. Jde to osalit pomoci rezistoru 4,5 Kilo ohmu do svorkovnice motorku a prepousteci klapku dat do polohy otevreno. Ahoj from Canada.

Stonston
7. ledna • 13:12

Zdravím a chci přispět troškou ze zkušeností...
Stalo se mi to samé, ale u mně to nebyla porucha kick-down, ale při rychlejší akceleraci
(plný kotel - předjíždění kamionu na okresce) v režimu Sport začalo vyhazovat přívodovou hadici do turba, nesneslo to ty tlaky, je to nepříjemné, poprvé jsem se lekl, byl jsem v zahraničí a při 140 km se to rozsvítilo, ale opatrně jsme dojely do cíle 90-100 km/hod..., sám jsem u hotelu si všiml povolenou přívodovou hadici, dotáhl a až pak jsem jel do značkového servisu, pořád to svítilo..., jelikož bylo vše ok, nanic nepřišli, prohráli pouze softvér a řekli, ať mi to v ČR vymnění, pak jsem zjistil, že kdybych auto 3-4x nastartoval, nemusel jsem nikam jezdit 150 km tam a 150 km zpátky...
Doma nic nechtěli, nevědeli dělat, diagnostika byla resetována, vše fungovalo, cca dalšího 1/2 roku a pak to začalo padat téměř v při každé pořádnější akceleraci, pak se to muselo stejně všechno vyměnit a odvtedy již plný kotel nejezdím...

Lukas
10. července • 16:25

2,7 CRD (120 kW)
Přeplňovaný vznětový pětiválec, čtyřventilová technika, přímé vstřikování paliva Common Rail.
Důvod: Přiměřeně úsporný, výkonově zcela dostatečný diesel s plochou křivkou točivého momentu pochází od Mercedesu-Benz i s automatickou převodovkou. Ta je také daleko lepší než americké ústrojí ostatních modelů.
http://www.aaaauto.cz/cz/recenze/jeep-grand-che... ...

Jirka
4. března • 8:54

Vážení, děkuji za recenze Vás co s Jeepem opravdu jezdíte. Dnes jsem ho objednal a již se nemohu dočkat-:)

Ladislav
10. června • 15:14

ake sú skúsenosti s motorom 3.0 talianskej výroby ?za rok 15 krát v servise únik chlad. Kvapaliny klepot jedného valca vykusane zadné kotúče rozpadnuty rozvod a to všetko do 25000km

Petr
16. března • 13:47

Mám ho v Summiitu 3roky najeto 45000 a ani jedna závada,které tu uvádíte mě nepotkala

Michal
3. prosince • 20:48

Také zvažuji ho koupit, můžeš mi napsat jaká je skutečná spotřeba. Na různých serverech se uvádí odlišné spotřeby.

Petr
27. srpna • 22:06

Nic ve zlém, ale možná by autorovi prospělo, aby s autem jezdil déle než odpoledne.(A prolistoval si návod)
Vystřídal jsem už dost aut (BTW- AUDI Q7,WV Touareg, AUDI Allroad)
Granda v Overlandu jsem koupil po velkém vybírání a proti němu stál Rover a Toyota v adekvátní výbavě.
Jeepa si skutečně užívám, velmi precizní provedení, skutečné pohodlí, neuvěřitelná spotřeba 9,7l /100 km , pokud se držím na dálnici do 150. Pokud to člověk osolí a jede dlouho okolo 200 (německé dálnice) drží se spotřeba okolo 10,5. Velmi kultivovaný chod.
Díky skvělému podvozku vydrží v zatáčkách to, co bych od takové krávy nečekal, stabilní a jak na kolejích. (prodejce mne varoval, že bude stále držet, a pak se urve, pokud to budu přehánět). Fantastický v terénu, tam (zkušební polygon bývalé stavební firmy) kde Touareg okamžitě zapadl jeep jen zapřede a jede dál .
Zatím jsem nenašel až na jedinou maličkost Žádný nedostatek. (Co mi jediné vadí, že zašlápnutá parkovací brzda nevaruje zvukově, jen signálkou).
Q7 je proti jeepu i v lehkém terénu odpad.
Nejsem fanatik značky, jen mi Overland po dlouhé době udělal jako pěkné, kvalitní auto skutečně radost, bez ztráty květinky (najeto 45000 km) Pro kamarády, kteří si kupují adekvátně drahé a dražší vozy velké překvapení naprosto nekompromisní a kvalitní výbavou a jízdními vlastnostmi, dva si po vyzkoušení overlanda objednali...:_))

Jaroslav Marel
30. června • 16:53

Touareg okamžitě zapadl Jeep jen zapřede a jede dál ? :-D Mám rád Jeep, ale tady přeháníš. Touareg je jeden z nejlepších v terénu. Jsi fanda Jeepu, chápu. Před lety jsem měl Granda, nebyl špatný, ale ...... Vývoj jde dále a VW je uz někde jinde, víš ono také trochu záleží na mezičlánku mezi volantem a plynem. Zapadnout můžeš se vším. Jeep je na pohodu, nelze srovnávat s Q7, X5, VW!!!

Tomáš
7. září • 0:10

Zkusím přispět svou zkušeností do diskuze, snad pomůže potenciálním zájemcům o toto auto si udělat další úsudek.
Jeep jsem kupoval v březnu t.r. a zvolil jsem nejvyšší možnou výbavu. Před tímto vozem jsem jezdil 4 roky v Land Cruiseru 120, 3,0l diesel, tedy klasickým offroadem.
Motor: V6 šlape dobře, má zátah, jako každý diesel je za studena slyšitelný, po zahřátí mě vůbec neruší. 4-válec v LC120 je proti tomuto úplný lakatoš!
Převodovka: ano, souhlasím, je pomalá, líná, ale sblížili jsme se a dnes vím, co od ní mohu očekávat. Navíc skvěle funguje sekvenční řazení, takže není nic jednoduššího než si v případě potřeby rychlé reakce klikem páky podřadit a zátah se dostaví okamžitě.
Interier: kůže nádherná, pohodlnost, praktičnost nemá chybu. Sedačky pohodlné, po 1400 km jsem ani necítil, že jsem jel autem. Večerní podsvětlení interieru do zelené barvy působí uklidnujícím dojmem a velice útulně. Budíky a všechny ovládací prvky jsou dle mých zkušeností výborně a prakticky řešeny. Zvykal jsme si dlouho na ovládání stěračů na páčce směrovek, ale je to opravdu síla zvyku, dnes s tím nemám sebemenší problém. Souhlasím s názorem, že by nožní parkovací brzdě slušelo i zvukové varování při její aktivaci.
Zavazadlový prostor: jezdím s rodinou každý rok na Sardinii, obával jsem se, že oproti LC120 budu muset polovinu zavazadel nechat doma. Omyl, vše se zde naskládalo (samozřejmě bez roletky).
Spotřeba: sám jsem tomu nevěřil, ale cesta z Beskyd na Sardinii mě ve finále stála 8,3 l /100km. Nepokládám se vůbec za "klidného" řidiče, na italských dálnicích se ani nedá jet pomaleji než 130 km, ta kvalita povrchu přímo svádí k rychlé jízdě.
Zpáteční jízda vykázala spotřebu 8,6 l/100 km, zvýšení přičítám téměř 120 km dlouhé trase v šílené bouřce a lijáku.
Doma jezdím v průměru 9,1 - 9,80 l, podle toho, jak moc spěchám ;-)
Závěr: jsem s autem velice spokojen a , kdybych se měl dnes rozhodovat znovu, ani sekundu bych neváhal Snad jen bych si ho pořídil v jiné než černé barvě (bílá tomuto velkému vozu taky sluší), ta údržba černého laku je děsná :-))

Petr Smilek
7. ledna • 11:11

Nad barvou nezoufejte. Bila barva se udrzuje daleko hur, nez cerna. Asfalt, mouchy, poletava koroze. Vybeal jste si skvele. Zkuste zmenit, , lazebnika" vaseho vozu. Rucni myti na Unicornu Vsetin a Otrokovice u Makra, sjezd z dalnice na Zl. Ja nebo muj spolecnik mu vratime krasu.volejte cestou! Objednani maji u nas prednost.731 155 629

Forest
2. března • 21:51

Pár řádek pro ty, kteří uvažují o tomhle autě a chtějí objektivní informace, (po asi 50000 km zkušenosti s JEEP 3.0L V.6).
Spotřebu mám dlouhodobě kolem 9,6 l/100km (při opravdu hodně svižné jizdě, včetně dálnic) Bez stresu a bez nutnosti nepřekračovat všechny předepsané rychlostní limity je dosažitelná nečekaně i "papírová" průměrná 8,3 l/100 km. Tohle ve skutečnosti neumí většina německých SUV, a už vůbec ne pravé offroady.
Zrychlení je ve skutečnosti i na papíře 0-100 km za 8,2 s (někde na netu je i důkaz).
Grafika navigace není opravdu úpně současná, ale je přehledná, rozlišení řekněme dostačující, ale mapy jsou opravdu hodně podrobné (až po lesní cesty) a čerstvé, včetně zemí typu Ukrajina. Navigace má i příjemný noční režim.
Při daném kroutícím momentu a jeho disponibilitě je pětistupňová převodovka zcela dostačující a při zohlednění skutečně dosahované spotřeby není více stupňů potřeba.
Jízdní vlastnosti už na asfaltu způsobí, že Vám X5, ML ani Q7 opravdu neujedou (spolehněte se, že nejsou jiná generace), ale v terénu už nebudou mít šanci vůbec (Recenze opsané z německých časopisů nenahradí duely z reálného provozu).
Při zařazené redukci auto jede i v metr vysoké vrstvě čerstvého sněhu (s občas ještě vyššími závěji), aniž by mělo jakýkoliv problém s trakcí nebo stabilitou.
S autem se dá jet dlouhodobě, bez stresu i kolem 200 km/hod, a to i po našich rozbitých dálnicích, ale každému, kdo si koupí tohoto jeepa je jasné, že to není jeho účel. Komfortněji se samozřejmě cítíte Vy i auto někdo kolem 150-160 km/hod, takže ta dvoustovka je jen pro velký spěch nebo v Německu :-).
Auto je při těchto rychlostech stabilní i při silném bočním větru a i díky velkému rozvoru drží i ve velkých rychlostech skvěle "stopu" aniž by potřebovalo opakované korekce volantem.
Doufám, že tohle nebude číst mnoho lidí, protože jeepa jsem si vybral i díky snaze trochu se odlišit a nemám tudíž úplně zájem, aby si ho moc lidí pořídilo i když se tohle auto hodně povedlo.

forest
2. března • 22:06

... nastavování jasu displeje navigace, přepínání mezi nočním a dením režimem a intenzita podsvícení budíků i dalšího led osvětlení interieru se nastavuje potenciometrem (ovladačem) vlevo vedle volantu.
Na 30GB harddisku je po načtení všech map, kontaktů z mobilu atp. jen necelých 20GB místa na mp3, takže zbytek mp3 písniček musíte spustit z DVD nebo USB. Přepínání mezi zdroji dat je snadné.
U verze Overland není třeba řešit ani kvalitu plastů na palubní desce, ta je totiž celá obšitá kůží. Kožený interiér s částečně dřevěným (mimochodem vyhřívaným) volantem je na offroad luxusní dostatečně, ale je hlavně účelný :-).

Sleeper
2. března • 2:55

Recenze je jaka je. Neni ani super, ani spatna. Jeep muzete milovat a nebo nenavidet, nic jineho mezi tim neni. :-) U pana redaktora nedoslo k tomu prvnimu, ale v ramci objektivity a subjektivnich pocitu napsal recenzi tak, jak ji napsal. Objektivne a v ramci vlastniho pohledu na vec. V poradku ... Ad navigace: mapove podklady se aktualizuji pri kazde navsteve servisu a to zdarma v ramci servisky. Tusim ze u A8 jsem daval kazdy rok za nove mapy okolo 5.000,- Kc. Aktualni jsou do te miry, ze obsahuji polni cesty mezi "Horni a Dolni Lhotou" stejne jako kruhove objezdy, ktere nejsou na svete dele jak pul roku. Pravdepodobne mel recenzent starsi verzi mapovych podkladu. Grafika je skutecne naprosto priserna a srovnatelna se ZX Spectrum. Nicmene absolutne pouzitelna a prehledna. Prepinani denni/nocni rezim funguje naprosto bez problemu. Jde jen o to, umet si to spravne nastavit. :-) Ad spotreba a prevodovka: prumerne se na pocitadle ustalilo 9.5 litru. Podil mesto/mimo/dalnice/teren je v mem pripade 30/30/20/20%. S ohledem na to vidim spotrebu jako naprosto prijatelnou a adekvatni. 5 rychlostni prevodovku nevidim jako uplny handicap. Jedna se o prevodovku od Mercedesu, kterou, svete div se, Mercedes i v soucasnosti osazuje do novych S Klasse pro motory s nejvyssim krouticim momentem. Prevodovka je lety proverena a absolutne funkcni. Fakt je ten, ze se necha oznacit jako "vyslovene rozvazna". Zadna divocina se nekona, ale pro beznou jizdu dostacujici.Ad rizeni a podovozek: souhlasim s autorem. Nicmene Grand neni zadna dalnicni stihacka a v ramci rychlostnich limitu (ktere mam v hlave nastavene na 100, respektive 150 km/h) se na to necha zvyknout. Platforma podvozku sdili se zminovanym Mercedesem ML pomerne velke procento dilu. Komfort jizdy na vzduchovem podvozku neni az takovy, jaky bych si predstavoval, ale ve srovnani s MLem nevidim nejaky zasadni rozdil. Pravda je ta, ze Q7, nove ML a nebo treba X5 jsou na silnici jaksi o tridu dal. Ale jak prijde na prvni cestu mimo asfalt, jsou razem o 2 tridy pozadu.Ad cena: zakladni verze ML, Q7 a nebo X5 zacinaji tam, kde JEEP konci s nejvyssi vybavou Overland Summit. Kdyz se uvedena "premie" doplni vybavou na uroven Jeepu, budeme se pohybovat radove o 600.000,- a vice plus. Asi tady jde o to, ze JEEP si nehraje na zadnou "premii". Jeep je proste Jeep a plati pravidlo zminene na zacatku prispevku. :-)Cele je to o kompromisu, ktery je clovek ochotny udelat. Pokud budu chtit auto teto tridy a budu vedet, ze asfalt opustim zcela vyjimecne a to maximalne do miry trosku zablacene polni cesty k kamosovi na chatu, urcite bych zvolil neco z trojice Q7, X5, ML. Nicmene ja tady mam tech 20% off road a s ohledem na to jsem zvolil Jeep. Proc ? Protoze proste funguje. Je to proste neco za neco. A to neco je v pripade Grandu za relativne prijatelne penize a v akceptovatelne kvalite.Howgh ... :-)

Kačenka
15. března • 20:14

Díky za názor někoho, kdo v Jeepu fakt jezdí. Chci si ho koupit a pročítám recenze, no každý auto má něco... prostě po tom komentáři mám pocit, že mi to s jeepem bude fajn jezdit i cestou necestou...

Das auto
1. března • 21:42

Super napisana recenzia. Potvrdzujem redaktorovu skusenost na zaklade vlastnej skusenosti s akcie ranajky s hviezdov. Je to auto vhodne pre primitivnych obeznych americanov

Kamil
29. června • 17:13

já myslím že tady píšeš přesně o sobě.Akorát nejsi amík ale slovák

Zelí
27. února • 20:00

SUv jakožto městské vozítka jsou mimo moje zorné pole, zastavím se k názoru redaktora ke kritice "hyperaktivního řízení, které citlivě reaguje na jakýkoli malý pohyb volantem změnou směru". Tady si musí pan redaktor vybrat, buď si nestěžovat na mrtvé řízení kolem nulové polohy, nebo na hyperaktivní řízení kolem nulové polohy.

hthtrht
27. února • 20:15

To že je SUV mimo tvoje "zorné pole" je jistě zajímavé. Asi stejěn zajímavé jako že já SUV mám ... no a co?

pota
27. února • 21:52

Ty jo další zajímavost. Taky mám SUV (nebo off road?) a do města s ním vklidu jezdím :D. Já nevím, proč by nemělo být jakékoli auto nevhodné do města, teda krom kamionu.

Zelí
28. února • 9:21

Ano děláš přesně to k čemu je suv určeno - pro jízdu po městě. OK. Koupil sis přesně to cos potřeboval. Nemám s tím žádný problém. Kromě jednoho - přes ty SUV - obrovské bedny není vidět, zavazí ve výhledu v křižovatkách. :-D

risimas
27. února • 23:43

a kde je hranica ktore auto je kamion a ktore nie? pre kazdeho to je nieco ine.

Pota
28. února • 6:32

Pro mě je kamion tahač s návěsem.

Doporučujeme

Články odjinud