98
Fotogalerie

Test: Jeep Compass CRD 70th Anniversary - cestou necestou

Kapitoly článku:


Na silnici

Celkově si ale Jeep Compass na silnici vede velmi předvídatelně, takže si na jeho chování a reakce záhy zvyknete. Stabilita v přímém směru je příkladná a celkově bychom v daném segmentu zřejmě jen obtížně hledali konkurenta, který by mohl s takovým přehledem posloužit i na delších cestách.

Prostor pro cestující je zároveň velmi dobře akusticky izolován od nerovností vozovky i hluku vznikajícího odvalováním pneumatik. Motor vozu poskytuje velmi slušnou dynamiku a podvozek snadno „dostanete do ruky“, ale žádné sportovní náčiní to není, na což vás upozorní také brzdy, jež při intenzivním využívání snadno vadnou.

P1080970.JPGP1080992.JPGP1090019.JPG
Compass se hodí i na delší cesty, ale jízdní vlastnosti běžného iosobního auta od tohot SUV nečekejte
 

V terénu jsme Compass příliš netrápili, ale požadavkům na praktické SUV nejnovější generace rozhodně vyhoví. Trvale jsou hnána kola přední nápravy, v případě jejich prokluzu se ale v rámci soustavy Freedom Drive I skrze elektromechanicky ovládanou mezinápravovou spojku připínají kola nápravy zadní.

Při pomalé jízdě v náročném terénu lze distribuci mezi nápravy rozdělit napevno do poměru 50:50 skrze nenápadnou páčku, která je nešikovně zapuštěna do hloubi středové konzole za páku ruční brzdy. To by vám ve středním terénu mělo postačit, světlá výška navíc činí velmi slušných 205 mm, nicméně žádné uzávěry diferenciálů či redukci od Compassu nečekejte.
 

A vystupujeme

Jeep Compass je kvalitní a svérázný model SUV, který je zároveň schopen po všech stránkách držet krok s dobou. Nabízí prostorný a komfortně a přehledně vybavený interiér a velmi slušné jízdní výkony na silnici i mimo ni. Testované provedení 70th Anniversary se již nyní neprodává, přesto si díky škále doplňkové výbavy můžete standardní Compass dovybavit takřka na jeho úroveň.

P1080967.JPGP1080993.JPG
Jeep Compass patří k nejzajímavějším SUV, jaké se dnes na našich silnicích pohybují

Zkoušený vůz, s nímž jsme v rámci celého testu tentokrát najeli bezmála 1 800 km, nás, a to se jen málokdy stává, potěšil v konfrontaci se svými pasivními odpory, hmotností a výkonem motoru příznivou spotřebou paliva. Ve městě jsme se pohybovali okolo hranice 7,7 l/100 km, na dálnici jsme dosáhli 6,5 l/100 km, v klidném meziměstském provozu jsme nakrátko klesli i pod 6,0 l/100 km a v celkovém úhrnu testu jsme průměrnou spotřebu vypočetli na 7,1 l/100 km.

A to jsou s ohledem na danou kategorii hodnoty nejen objektivně skvělé, ale zcela výjimečně také prakticky kopírující údaje výrobce!!!
 

Technické údaje: Jeep Compass

Rok • stupeň výbavy
2011 • Limited 70th Anniversary
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 143 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 99,0 mm
Stupeň komprese
16,2:1
Nejvyšší výkon
120 kW (160 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 600 až 4 200 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
320 Nm při 1 400 až 3 600 ot/min
Nejvyšší rychlost
180 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
328 l • 1 357 l
Objem palivové nádrže
51 l
Hmotnost: provozní • celková
1 605 kg • 2 075 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,9 • 5,9 • 6,6 l/100 km
Rozvor náprav
2 635 mm
Rozměr pneumatik
215/60 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 448 × 1 812 × 1 718 mm

Naměřené hodnoty

Orientační měření hlučnosti
Volnoběh71 db
50 km/h (4. st.)76 db
130 km/h (5. st.)84 db
  
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
111,36 s
211,25 s
311,12 s
Průměr11,243 s
60 – 100 km/h
3. stupeň5,83 s
4. stupeň8,10 s
80 – 120 km/h
4. stupeň8,56 s
5. stupeň10,71 s

Jeep

Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.

Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.

Jeep Renegade • Jeep Compass •​ Jeep Cherokee •​ Jeep Wrangler

Doporučujeme

Články odjinud