Kapitoly článku:
- Závan starých časů, Zkoušený vůz, Nabídka verzí
- Motory výhradně čtyřválcové, Na první pohled, Krátké sedáky
- Zavazadelník malý, ale šikovný, Za volantem, Ovládání bez zádrhelů
- Vynikající multimediální systém, Než vyjedeme, Startujeme
- Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Zavazadelník malý, ale šikovný
Prostor pro zavazadla má v Jeepu Compass základní objem pouhých 328 l, přesto je však nečekaně dobře využitelný. Jeho šířku nijak výrazně neomezují podběhy kol a podlaha je ve stejné úrovni jako nákladový práh. K dispozici jsou čtyři kotevní oka pro upevnění menších předmětů jisticí sítí.
Podlaha kufru leží dosti vysoko, ale sahá do roviny s nákladovou hranou, což usnadňuje nakládání zavazadel
Krycí roleta nebo plato chybí, nicméně díky vysokému stupni zatmavení zasklení v zadní části karoserie není do zavazadelníku zvenčí prakticky vidět. Pod podlahou najdeme dojezdové rezervní kolo a hever a vmáčknete tam i některé drobnosti, na něž jinak v prostoru pro zavazadla nijak pamatováno nebylo.
Audiosoustava Boston Acoustic nabízí skvělý zvuk a výklopnou rampu s reproduktory ve víku zavazadlového prostoru
V případě potřeby přepravy rozměrnějších či početnějších předmětů lze sklápět opěradla na sedáky, čímž vznikne zcela rovná plocha. Výklopná stěna se zdvihá dostatečně vysoko a ve svém vnitřním obkladu skrývá do svislé polohy výklopnou konzoli s párem reproduktorů, které snadno připraví diskotéku i na lesním palouku.
Pro zvětšní prostoru pro zavazadla lze sklápět zadní opěradla na sedáky
Je to řešení vtipné, jednoduché a jen málokdy využitelné, ale ruku na srdce: takovéto „blbiny“ dnes na moderních autech nacházíme stále hůř, takže v nás i něco takového dokáže vzbudit vlnu dětinského nadšení…
Za volantem
Volant sám má přiměřeně tlustý věnec a dobře padne do ruky, nicméně je ale seřiditelný pouze svisle a řidičova kolena navíc obtěžuje nepochopitelně mohutný obklad spodní části sloupku volantu. Přístrojový štít s konvenčními čtyřmi analogovými stupnicemi je snadno čitelný, ovšem číslice tachometru by ale mohly být větší.
Pracoviště řidiče je přehledné, ale zachovává si originální ztvárnění
Ve spodní části tachometru a otáčkoměru se nacházejí zelené displeje připomínající Jeepy a Chryslery z posledních dvaceti let. Vpravo jsou údaje počítadel ujeté vzdálenosti, vlevo se zobrazují údaje palubního počítače včetně pro americké vozy typického kompasu a sledování tlaku v pneumatikách. Přes „palubák“ zároveň můžete nastavovat řadu komfortních funkcí včetně samočinného zamykání/odemykání či vnějšího osvětlení.
Přístrojový štít je poměrně snadno čitelný a nese displeje počítadel ujeté vzdálenosti i palubního počítače
Ergonomie rozmístění ovládacích a kontrolních prvků je velmi dobrá, ale přesto si na některé principy musíte zvyknout. Jde například o na první pohled zbytečně komplikované přepínání a resetování palubního počítače tlačítky vlevo na volantu nebo regulaci stěračů výhradně otočnými pohyby páčky vpravo pod volantem.
K celkově příjemnému dojmu přispívají kromě různých druhů plastů také doplňky s matově či leskle stříbřitým povrchem.
Odkládacích míst je v interiéru Jeepu Compass ve všech ohledech dostatek
Ovládání bez zádrhelů
Vše ostatní je ale přesně tam, kde to čekáte. Většina nejčastěji používaných funkcí spočívá v páčkách pod volantem, dveřní okna, zámky a zrcátka ovládáte na dveřní loketní opěře a regulace ventilace, topení a klimatizace je soustředěna do dokonale přehledné trojice otočných ovladačů na středové konzoli, jež lze nastavit také do plně automatické konfigurace.
Pod nimi najdeme řadu velkých tlačítek dvoustupňového vyhřívání předních sedadel, deaktivace ESP, varovného osvětlení a poněkud nezvykle také korekce sklonu světlometů. Páka ruční brzdy je poněkud nepochopitelně vedena podél spolujezdcova, nikoli řidičova sedáku.
Všechny ovládací prvky jsou přesně tam, kde je čekáte
Prostor pro odkládání drobností najdeme v interiéru celou řadu, jsou především ve všech bočních dveřích, v okolí středové konzole i před spolujezdcem, který má před sebou kromě menší výklopné schránky k dispozici také otevřenou polici.
Také středová konzole vyniká příkladnou přehledností
Jeep, založený v roce 1941, zvítězil v soutěži vyhlášené americkou armádou. Od roku 1945 začal vyrábět i civilní terénní automobily.
Je to tradiční výrobce off-roadů a jeho název je často synonymem pro tento typ automobilů. Patří do skupiny Stellantis.
Jeep Renegade • Jeep Compass • Jeep Cherokee • Jeep Wrangler