Kapitoly článku:
Skvělá práce
Naše svezení s Jaguarem XFR-S bylo krátké, ale velmi intenzivní. XFR-S je výborný automobil, který na rozdíl od takových těch Audi RS nebo BMW M stále není tolik sterilní. Možná najdete rychlejší auto, ale tohle rozdává větší dávky emocí. K tomu přidejme jistou exkluzivitu a neokoukanost. Lidé z divize ETO odvedli skvělou práci.
Kdybych chtěl kritizovat, tak mám zřejmě smůlu. Co mě štve, to je start/stop systém, který mi minimálně u podobných strojů přijde jako holý nesmysl. Když jsem vůz vracel, ukazoval displej s hodnotou průměrné spotřeby číslo 32. Mimochodem, při přebírání byla nádrž ze tří čtvrtin plná a palubní počítač signalizoval dojezd 270 kilometrů. Inu, každá legrace něco stojí.
Technické údaje: Jaguar XFR-S
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 5 000 cm3
Vrtání • zdvih
92,5 mm • 93,0 mm
Nejvyšší výkon
405 kW (550 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
680 Nm při 2 500 až 5 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,6 s
Nejvyšší rychlost
300 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
500 l • 963 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 891 kg • 2 370 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
18,7 • 8,7 • 12,5 l/100 km
Rozměr pneumatik
265/35 vpředu, 295/30 vzadu
Rozměry: délka × šířka × výška
4 961 × 1 920 × 1 460 mm