Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Až budete zase jednou s přáteli debatovat na téma, které auto je nejlepší a které byste chtěli mít ve své garáži, rozhodně nezapomeňte na Jaguar XFR-S. Tenhle sedan je totiž neskutečný.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Schválně: Co se vám vybaví, když napíšu zkratku ETO? Nerad bych někoho podcenil, ale troufnu si tvrdit, že se mnoho lidem nevybaví vůbec nic. Není se čemu divit, o ETO se zas tolik nepíše a ani Jaguar, který má tento název na svědomí, jej nijak zvlášť na odiv nedává. Když napíšeme zkratku AMG nebo písmeno M, to je už úplně něco jiného. Každý ví, že jde o nejlepší Mercedesy, každý ví, že pod písmenem M se skrývají ta nejlepší BMW.

Testy | BMW | Sportovní auta

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

ETO je v podstatě totéž. Jedná se o zkratku anglických slov Engineered To Order, což asi říká vše. Jde o divizi značky Jaguar Land Rover, která obsahuje na 400 inženýrů a ti mají na práci čtyři základní úkoly. Starají se o vývoj příplatkových sportovních paketů určených pro běžné modely.

Vytvářejí také další sportovní příslušenství a pokud se najdou ti nejnáročnější zákazníci, pak jim postaví auto na míru. Spadá sem i sekce obrněných automobilů.Není divu, že drtivou většinu podobných objednávek tvoří Range Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jaguar XFR-S je jedním z posledních výtvorů divize ETO. Je to také historicky nejrychlejší sedan značky a po XKR-S druhý britský model schopný pokořit 300 km/h. 

Především se ale divize ETO stará o malosériové takzvané "Halo" produkty. Jsou to špičky modelových řad. Jednou z posledních, která se evropským fanouškům a zákazníkům představila na jaře v Ženevě, je vrcholná verze sedanu XF.

Autosalony | Sportovní auta | Ženeva 2013 | Premiéry | Jaguar

Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Nebudu vám lhát, měl jsem velkou radost, že se před nedávnem objevila také v naší redakci. Bohužel jen na chvilku. Protože ale další možnost svézt se s touto raketou jen tak nepřijde, pokusím se ze sebe dostat maximum, které mi několik desítek ujetých kilometrů nabídlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Čtveřice výfuků, karbonový difuzor či pořádné křídlo: XFR-S dává své schopnosti najevo.

Ostřejší XFR

Jaguar ve svých showroomech už nějakou dobu nabízí XFR. Tahle varianta donedávna hrála roli vrcholu nabídky a pokud zavzpomínám na stručné svezení v zemi rakouské, určitě se neměla za co stydět.

Jde o skvělou kombinaci pětilitrového benzinového motoru naladěného na výkon přesahující 500 koní, výborné převodovky, perfektních jízdních vlastností a nakonec jisté neokoukanosti. XF se zas tak dobře neprodává ani s dieselem pod kapotou. Šance, že na silnici potkáte XFR nebo konce XFR-S, je mírně řečeno dost malá.

U takové M5 se ale toto říci nedá a vedle toho si majitel může být jist tím, že si jej budou kolemjdoucí plést s M550d. Případně že budou považovat obyčejnou pětku s M paketem za podstatně dražší opravdové „emko“. Punc exkluzivity nabídne tohle XFR-S podstatně lepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přepracovaný nárazník dostal větší otvory pro přívod vzduchu. Nová jsou také kola a pneumatiky Pirelli.

XFR-S vychází ze svého o něco slabšího sourozence. Tedy abychom byli přesní, sourozenec je to slabší o 40 koní a 50 Nm. Lidé pracující v ETO přidali výraznější bodykit používající převážně karbon, dodali nárazník s většími nasávacími otvory, dozadu opět karbonový difuzor a samozřejmě nesmí chybět pořádné křídlo.

Britský super-sedan díky tomu výborně vypadá, ale to je ta méně podstatná novinka. Díky všem úpravám se podařilo zvýšit přítlak o 68 %. Vzhledem k tomu, že XFR-S se zastaví až na 300 km/h, určitě mají všechny ty karbony velmi pádný důvod.

XFR-S je historicky vůbec nejrychlejší sedan, jaký kdy Jaguar svým zákazníkům nabídl. Navíc jde o druhého britského člena takzvané "300 km/h family". Asi je už teď více než jasné, že každý z těch několika desítek ujetých kilometrů stál za to.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků