Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské

Až budete zase jednou s přáteli debatovat na téma, které auto je nejlepší a které byste chtěli mít ve své garáži, rozhodně nezapomeňte na Jaguar XFR-S. Tenhle sedan je totiž neskutečný.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ostřejší XFR
  2. XF jako ho známe, Osm válců a Roots
  3. Druhá strana mince, Vyladěný podvozek
  4. Skvělá práce, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Schválně: Co se vám vybaví, když napíšu zkratku ETO? Nerad bych někoho podcenil, ale troufnu si tvrdit, že se mnoho lidem nevybaví vůbec nic. Není se čemu divit, o ETO se zas tolik nepíše a ani Jaguar, který má tento název na svědomí, jej nijak zvlášť na odiv nedává. Když napíšeme zkratku AMG nebo písmeno M, to je už úplně něco jiného. Každý ví, že jde o nejlepší Mercedesy, každý ví, že pod písmenem M se skrývají ta nejlepší BMW.

Testy | BMW | Sportovní auta

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

ETO je v podstatě totéž. Jedná se o zkratku anglických slov Engineered To Order, což asi říká vše. Jde o divizi značky Jaguar Land Rover, která obsahuje na 400 inženýrů a ti mají na práci čtyři základní úkoly. Starají se o vývoj příplatkových sportovních paketů určených pro běžné modely.

Vytvářejí také další sportovní příslušenství a pokud se najdou ti nejnáročnější zákazníci, pak jim postaví auto na míru. Spadá sem i sekce obrněných automobilů.Není divu, že drtivou většinu podobných objednávek tvoří Range Rover.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Jaguar XFR-S je jedním z posledních výtvorů divize ETO. Je to také historicky nejrychlejší sedan značky a po XKR-S druhý britský model schopný pokořit 300 km/h. 

Především se ale divize ETO stará o malosériové takzvané "Halo" produkty. Jsou to špičky modelových řad. Jednou z posledních, která se evropským fanouškům a zákazníkům představila na jaře v Ženevě, je vrcholná verze sedanu XF.

Premiéry | Sportovní auta | Autosalony | Jaguar | Ženeva 2013

Jaguar XFR-S: tohle auto nepotřebuje komentář

Nebudu vám lhát, měl jsem velkou radost, že se před nedávnem objevila také v naší redakci. Bohužel jen na chvilku. Protože ale další možnost svézt se s touto raketou jen tak nepřijde, pokusím se ze sebe dostat maximum, které mi několik desítek ujetých kilometrů nabídlo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Čtveřice výfuků, karbonový difuzor či pořádné křídlo: XFR-S dává své schopnosti najevo.

Ostřejší XFR

Jaguar ve svých showroomech už nějakou dobu nabízí XFR. Tahle varianta donedávna hrála roli vrcholu nabídky a pokud zavzpomínám na stručné svezení v zemi rakouské, určitě se neměla za co stydět.

Jde o skvělou kombinaci pětilitrového benzinového motoru naladěného na výkon přesahující 500 koní, výborné převodovky, perfektních jízdních vlastností a nakonec jisté neokoukanosti. XF se zas tak dobře neprodává ani s dieselem pod kapotou. Šance, že na silnici potkáte XFR nebo konce XFR-S, je mírně řečeno dost malá.

U takové M5 se ale toto říci nedá a vedle toho si majitel může být jist tím, že si jej budou kolemjdoucí plést s M550d. Případně že budou považovat obyčejnou pětku s M paketem za podstatně dražší opravdové „emko“. Punc exkluzivity nabídne tohle XFR-S podstatně lepší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přepracovaný nárazník dostal větší otvory pro přívod vzduchu. Nová jsou také kola a pneumatiky Pirelli.

XFR-S vychází ze svého o něco slabšího sourozence. Tedy abychom byli přesní, sourozenec je to slabší o 40 koní a 50 Nm. Lidé pracující v ETO přidali výraznější bodykit používající převážně karbon, dodali nárazník s většími nasávacími otvory, dozadu opět karbonový difuzor a samozřejmě nesmí chybět pořádné křídlo.

Britský super-sedan díky tomu výborně vypadá, ale to je ta méně podstatná novinka. Díky všem úpravám se podařilo zvýšit přítlak o 68 %. Vzhledem k tomu, že XFR-S se zastaví až na 300 km/h, určitě mají všechny ty karbony velmi pádný důvod.

XFR-S je historicky vůbec nejrychlejší sedan, jaký kdy Jaguar svým zákazníkům nabídl. Navíc jde o druhého britského člena takzvané "300 km/h family". Asi je už teď více než jasné, že každý z těch několika desítek ujetých kilometrů stál za to.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků