Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

55 komentářů

Stanley
30. září • 9:19

"Když si vzpomenu na některá BMW vybavená sportovním podvozkem a podobně velkými disky, musím říci staré známé „no vidíte, a pak že to nejde“."Kludne nech sa pride autor clanku povozit na mojej F31 s adaptivnym podvozkom, 19 palcovymi diskami a runflat(!) prenumatikami. Ten komfort je uplne v poriadku.

WP
30. září • 9:42

No tak tohle jezdí, jako by jsi tam měl 19" nonRFT:-)Je to znát;-)

Jan
29. září • 20:56

Ja mam Jaguar rad, XF je nadherny voz, ale nemozem si pomoct, toto XE mi pripada ako nejaka jeho cinska kopia. Interier ani nie, ale exterier a hlavne tie zadne svetla ...

Bujak
28. září • 16:48

Je sice pekne ze k testom pridavate aj realne meranie dynamiky a brzdenia, ale neviem co si mam mysliet o tom, ze grafy, popis ku grafom a text sa vobec nezhoduju. Ktore hodnoty su teraz spravne?

škarohlíd
28. září • 14:32

škoda že tu nikde neuvedli, že je to postavený na technologii ford mondeo, takže si vlastně za tu cenu kupujete 2x mondeo..je to s tou spoluprácí stejný, jako když mondeo montuje do některých svých modelů zase motory od jaguáru, jen se to komerčně moc nevyzdihuje.

Bouce
4. ledna • 22:47

a proč by to uváděli? jen proto, že vymýšlíš fantasmagorie a proto sis jednou přečetl před mnoha a mnoha lety článek o zcela jiném modelu

WP
28. září • 17:25

...no ty jsi odborník :-D:-D:-D

Stepan
29. září • 11:01

Hlavně, že ty jsi odborník
trvdit,že má nové XE motory od Fordu, když kvůli XE a dalším vyvinuli nové jednotky řady Ingenium :-D ...raději si jdetě naleštit ty vaše nadupané nafťáky :-d

WP
29. září • 11:44

Stepane, benzínový Ingenium se ještě nezačaly vyrábět...ty leštěnko;-)

Clanek
29. září • 11:25

Nove motory rady ingenium jsou zatim jen diesly. Benziny jsou docasne, nez prijde novy vytvor ingenium i v benzinu, skutecne brane jeste od fordu protoze jinak by meli v benzinu jen nejvyssi kompresorovy 6 valec a nic pod tim.

Karel.
28. září • 15:04

Byl jsi posledních 20 let na pustém ostrově a právě ses vrátil do civilizace?
Mondeo má typickou levnou mainstreamovou koncepci, motor vpředu napříč, přední náprava toho nejjednoduššího typu co existuje - McPherson.
Jag má typickou prémiovou konstrukci, motor vpředu podél a k tomu náročná přední náprava s dvojitými lichoběžníky plus pomocný rám. Koncepčně se Mondeo a Jag XE nemohou lišit víc. A s těmi motory jsi také úplně vedle.

WP
29. září • 9:52

Mondeo nemá samosebou žádnej motor z Jaguaru, ale XE má stále obstarožní benzíny R4 od Fordu. Tedy žádná sláva.

Clanek
29. září • 10:59

I ten 25t? Vime kdy prijdou nove benziny uz z dilny Jaguaru?

WP
29. září • 11:43

Měli by do konce tohoto roku, ale problém vidím s objemem výroby. 25t je zklamáním...byl to první motor se kterým jsem v XE jel a po zkoušce Ingenium nafty bych si jej ani nevzal. Nemá sílu, nemá špičku, jediný co se mu kluci v Coventry nadělili je ozvučení pomocí výfuků.
Ta pravá motorizace je V6 kompresor, vzal bych velmi rád i šestiválcovou naftu, ale ta minimálně ještě rok nebude a je otázka, zda-li nepřijde až s FL jako řadová.
Z hlediska spotřeby na tom není o nic hůř než 25t a umí už pěkně pobavit:-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Clanek
29. září • 13:41

Tak verze S je ta jedina prava pro kazdeho se srdcem na svem miste. Problem ale je cena, velky problem. Zacinat na 1,5mil a ikdyz se podivam na 2mesice stare vybavene ojetiny aby stali 70tis euro? Skladovky / stejne lehce jete Audi S5 zacinaji o 15tis euro niz. I vedle takove 340i bude mit jaguar XE S cenovy problem. Vykonovy rozdil po FL u 3er uz neni takovy, pocitovy diky nizsi hmotnosti u BMW uz nebude nijaky, ale v cenikovce to bude 300tis Kc rozdilu jako nic.
Bohuzel, cenova politika a taky politika toho, ze benziny 20t a 25t jak pises zatim stoji za nic (krom V6) dela jedinou pouzitelnou a relativne dostupnou prave 20d. :-/
Doufam ze ingenium benziny fakt prijdou jeste letos.

WP
30. září • 7:28

Souhlasím, cena je velmi ambiciozní. Bezesporu bude tlak na šikovnost dealerů při porcování jejich marže.

Clanek
28. září • 14:48

paneboze :-D

JA-NE
28. září • 13:45

nebude passat lepsiii?? :-D:-D

Antiautomat
28. září • 13:44

Musim povedat, ze sa mi paci. Konecne niekto pochopil, ze do auta nejdem preto aby som sa flakal po internete, nejdem tam preto, aby som niekomu chcel volat, nejdem tam preto, aby som tapal po dotykacoch. Nie je to moj typ auta /mam radsej take, ktore vedia jazdit aj inde ako po letisku, viz svetla vyska a prahy, ktore su priam na odstrel/, ale za predpokladu akceptovania vsetkych obmedzeni krok spravnym smerom :-) Aky to ma automat? /vyrobca, typ/

Martin B.
29. září • 17:01

ZF myslim, ako cely koncern JLR, 8 stupnov.

xe
28. září • 12:50

mne sa to auto paci, 180k bohate staci, ked si niekto potrebuje honit ego ze ma +200k octavku tak nech, aj ta je dobre auto, ale jaguar je jaguar a skoda je skoda

Martin.D
28. září • 16:54

180 koní nie je málo , 1550 kg hmotnosti nie je veľa , z 0 - 100 za 9,13 s je tragické....
A to sa meralo pravdepodobne prázdne auto , z neakými 2,3 statnými mužmi by som sa obával Fabie 1.2 tsi :-D
Kúpiť prémiové auto , a mať dynamiku s ktorou je problém predbehnúť nazúreného 22 ročného obchodného zástupcu , by ma prinajmenšom mrzelo a toto nie je o EGU ale o určitej " bezpečnosti ". Preto do A8 nemontujú 1.6 tdi a do S-kového mercedesu nepasuje oturbená 1.2 ( aj ked aj toho sa iste dočkáme) Prémiové auto si zaslúži prémiový motor a adekvátnu dynamiku

Perkins
29. září • 17:35

To Marti.D:
To nemůžeš myslet vážně?! Tímhle trollingem výkon své Škodapeněz Fóbie 1.2 vážně neobhájíš. Takové perly se tady člověk dočte. Takové sra*koidní výroky by měly být jasnou detekcí šílenství a tím pádem volnou vstupenkou do Bohnic.:-)):-)):-)) NEUVĚŘITELNÉ !!B-]

mpolan
28. září • 19:30

Jestli s takovými parametry neumíš předjet pomalu (ne pomaleji) jedoucí auto, vrať papíry. Jestli za každou cenu potřebuješ předjíždět všechny Fabie a Octavie na cestách, vrať papíry. Suma: chyba není v autě, ale v tobě.

Xenob
28. září • 13:41

Takhle hloupě ta auta proti sobě staví jen redaktoři. Octavie je výborné auto pro někoho, kdo chce především prostor a praktičnost, s tím dostane i slušné jízdní vlastnosti, ale nic řidičsky zaněřeného. Ten kdo si koupí XE naopak vůbec nejde po praktičnosti, dozadu se vejde jen beznohý a do kufru dvě tašky, je to malá zadokolka preferující řidiče, perfektní řidičský daily car, který i s dýzlem umí dát pocit sportovního auta. Tahle auta jsou úplně jinak zaměřená, jejich srovnání láká díky podobnosti vnějších rozměrů, ale nedává smysl.

Paegas
28. září • 12:45

"dekory imitující dřevo" - co to má jako znamenat? Samozřejmě, že nejde o imitaci ale skutečné dřevo!

Paegas
4. října • 17:16

Lidi zjistete si fakta. Ze nevite o tom, ze to je skutecne drevo bych jeste mohl nejak omluvit, ale redaktor by to vedet mel..

Ef
30. září • 8:02

Samozřejmě, že se jedná o pravé dřevo. Toto není hyundai..

Antiautomat
28. září • 13:40

...v 80-tych rokoch mozno...;-)

Paegas
4. října • 17:15

Kde to berete? BMW a Jaguar nikdy nepouzivali imitaci. Audi v minule generaci zacalo pouzivat prave drevo, do te doby (tedy v 80. letech) mely imitace.

Sir CHerokee
28. září • 11:20

Za jednu z největších slabin nových jaguarů považuju právě volant. Neláká. Zbytečně velký, zbytečně úzký, nesedí do ruky. Tlačítka se po stisknutí jednoho hýbou všechny a působí plastově lacině a nepřehledně. Prakticky kterýkoliv volant od Mercedesu je o 2 třídy jinde. A přitom volant je právě důležitá věc a je třeba, aby do ruky padl. Škoda, jinak to bude asi povedené auto....ale je třeba, aby se člověk cítil dobře i uvnitř.

WP
29. září • 6:40

Víš Cherokee, tvou lež jsem ti už mnohokrát vyvrátil, ale ty se k ní neustále vracíš. Jag má dva druhy volantů (dnes asi jako každý výrobce), kdy jeden je tenčí a druhý silnější. Ten v R-Sport výbavě je právě tím silnějším. Tvé vědomě lživé tvrzení ti tak vyvrátí každý, kdo oba volanty zkusil. Dalším faktem je, že díky unikátním tvarům tlačítek na něm můžeš všechny funkce narozdíl od M-B (kde jsou tlačítka zapuštěná), ale třeba stejně jako v BMW nebo Audi ovládat zcela poslepu.
Kde JLR zřejmě chybuje jsou investiční celky. Utratil hromadu peněz za nejlepší podvozek, který umí být na jednu stranu pohodlnější než C-Klasse na vzduchu a na stranu druhou ostrý a pevný. Na to konkurence stejně jako na výtečně naladěný řízení nemá odpověď. Problém je, že lidi (jak se potvrzuje i tady na diskuzi) chtějí spíš konektivitu a svůj laptop v autě. Takto časem přijdeme i o posledního mohykána snažícího se dělat auta vyrobená pro radost z jízdy.

Clanek
29. září • 8:40

Ad chybne investicni celky. Podle me Jaguar neudelal nic spatne. Ano, jeho infotainment je jen stinem toho v BMW treba, ale taky za nej momentalne nechce ve srovnani s Nemci temer zadne penize takze je to neco za neco. A udelat poradny podvozek a spolehlive / vykone / sporive motory je spis kumst nez si najat firmu na to aby ti napsala soft. Ted maji, zda se, skvele podvozky, skvele rizeni a vse z hliniku... na tom muzou stavet pristich 15 let. Naproti tomu MB a A4 se snazi BMW dohnat jak dlouho a bez uspechu? A prijde jaguar a preslapujici BMW rovnou preskoci. Za me na potlesk, soft se doladi s FL, nebo v LR a do jaguaru prijde pozdeji. Ikdyz tim pro ted zustane potencial XE plne nevyuzity, furt to beru jako spravnou cestu: nejdriv HW a pak SW.

WP
29. září • 9:50

Ačkoliv s tebou souhlasím, ptám se, zda-li to není chybou. Chce dnes ještě vůbec někdo skvěle jezdící sedan? Nebo se spokojí s průměrem, ale dostane nádavkem všemožný serepetičky nesouvisející s jízdou, ale spíš životní filozofií a stylem.

Clanek
29. září • 10:57

Sam tuhle otazku budu za nedlouho resit a v duchu jiz nejaky cas resim. A ikdyz nechci predbihat, tak jednoduse i dnes se najde clovek co si do auta sedne a nejdriv si nastavi volant a sedadlo a resi rozhled, volant a umistneni pedalu driv nez ho vubec napadne sahat na nejaky infotainment. Auto je pro me auto, ne obyvak. Chapu kam miris, kolik dnes takovych lidi je. Urcite mensina, ale ta mensina postupne nemela kam sahnout kdyz uz i BMW v mnohem zaspalo. Necekam ze bude XE drtit A4 nebo 3er v prodejich, ale podle me se urcite neztrati, minimalne v to doufam.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
29. září • 11:48

Vypadá to, že díky XE netratí na celkovým objemu výroby kvůli obecnýmu snížení prodejů v Číně. Je to povedený auto a z řidičskýho hlediska jediný konkurent 3er.
Stejně jako u něj, však musíš dát pozor při konfiguraci interiéru. Citlivou volbou se dá hodně získat, jen si bohužel zatím nepřiplatíš za nový infotainment.

Clanek
29. září • 13:34

Co by me zajimalo je jak jsou na tom zakladni sedadla. Zatim jsem sedel v XE ktery mel sedadla elektricky nastavitelna v 14 smerech (vcetne prodlouzeni, coz je moc fajn). A docela se bojim jaka jsou ta manualni (nastavitelna v 8 smerech) a ty zakladni elektricka (v 10 smerech). Precijen tohle je to na cem velezalezi a kde BMW vsechny valcuje, moznosti nastaveni sedadel (tech sportovnich), a klidne i v manualu. Jinak jeden XE byl bez priplatkove kuzi na palubce a bylo to znat ze clovek nesedi v Audi, bylo dokonce znat ze clovek nesedi ani v BMW, ale furt nic co by nejak zasadne urazelo (pokud jaguar XE skutecne jezdi jak slibuji recenze, nebo i tvuj blog ;-) ).

WP
29. září • 17:23

Kromě toho, že jsem klient nemám žádnou vazbu na prodejce nebo výrobce. Jestli stojíš o podrobnosti nebo moje dojmy hoď mi SZ;-)Btw.: jel jsem jen dvě lepší verze sedadel a obojí jsou vynikající.

Clanek
29. září • 20:06

a tipuju spravne ze kdyz hodim sz webpajovi u konkurence trefim se do tebe? :-)

WP
29. září • 20:21

Javor :-)

Xenob
29. září • 10:38

Podivej se na prodeje BMW3, porazi i mnohem levnejsi auta ve tride. Ted ma konecne v XE realnou alternativu, ridicsky v nekterych verzích i lepsi... XE se bude dobre prodavat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WP
29. září • 11:45

U nas zatím nejde. Čeká se na fenomén s názvem AWD...

Ne321
29. září • 9:34

Software nepoladi nikdy. Jsou urcite automobilky, ktere nikdy nedokazi vyrobit dobre vypadajici a pohodlny infotainment. Nevim jestli to je nejakou firemni kolektivni slepotou nebo pokrivenymi prioritami, ale jsou firmy ktere v kazde dalsi generaci dodaji opet mizerne fungujici infotainment a nejsou schopny se z toho poucit. Netyka se to jenom Jaguaru, ale treba i Lexusu, ktery se snazi dodavat technicky nejkvalitnejsi auta a investuje do tohoto cile miliardy USD, ale jeho infotainment je stejne v kazde dalsi generaci stale stejne zoufaly jako v predchozi.

WP
29. září • 9:49

JLR nový software a výrazně lepší už nabízí pro F-Pace a XF. Nadále ale setrvává u dotykových displayů. Nicméně diskuze je o tom, zda si ještě zákazníci chtějí kupovat auta nebo multimediální prostory na kolech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
martin
29. září • 10:35

Ja som rozhodne za auto.

Xenob
28. září • 13:27

Hm, volant, to je nejspíš to jediné, v čem C-Klasse (220cdi) snese s XE 20d srovnání. V tom podstatném, podvozek, motor, převodovka, řízení je XE o level výše.

Sir CHerokee
28. září • 15:13

Bylo by fajn, kdyby tomu tak bylo. Nemám přímé srovnání.

Clanek
28. září • 11:26

Ergonomicke preslapy si neodpusti ani MB. Viz dole zplostele volanty u AMG paketu. Razeni automatu umistnene pod volantem taky nesedne kazdemu a dalo by se pokracovat.
Naproti tomu s volantem jaguaru jsem problem nemel, s chodem tlacitek souhlas, to umi vsichni z D3 lepe.

Sir CHerokee
28. září • 15:16

Se zploštělými volanty mám dobrou zkušenost. Opticky neberou tolik místa a jsou pohodlné. Jejich varianty potažené alcantarou u AMG verzí nemají chybu. Je to sportovní prvek odvozený od závodních speciálů. Volba režimu (spíše než řazení) páčkou pod volantem je o zvyku.

Yard
28. září • 11:08

K testu Porscháku jsem psal, že mi tam chybí video a už je to tady, mám radost ;)

Xenob
28. září • 10:14

Octavie, Peugeot jako konkurence? Wtf? Tenhle jaguarek (XE 20d) je reálným konkurentem jednoho jediného auta, 320d!

fan_Tomas
28. září • 9:56

Po přečtení pochvalných recenzí a testů jsem se byl s testovaným XE 2.0 D svézt. Těšil jsem se hlavně na vychvalovaný tichý interiér. Porovnávám s CC 2.0 TDI 125 kW.
Interiér rozhodně není tišší. Motor je stále slyšet a zvuk kolem 2000 ot rozhodně není příjemný, klasické dieselové klepání, v tom je CC příjemnější. Při 150 km/h na dálnici běžný aerodynamický hluk, zase o nic lepší než CC. Navíc na nerovnostech něco povrzávalo od zdadních sedaček.
Podvozek je opravdu proti CC výrazně lepší. Plavněji přejíždí hlavně menší nerovnosti, větší nerovnosti se přenáší do karoserie zhruba stejně, což je jak cítit tak slyšet.
Za mě je XE dobré auto, ale rozhodně není nijak zásadně lepší než konkurence.

Abaqus
28. září • 13:46

Nejel jsem v tom, takže jídu hodnotit nebudu. Spíše mě zaráží to, že někdo chce tiché auto a zároveň kouká po dieselu. To se přece z principu vylučuje. Naftový R4 bude vždy hlučnější než benzínový R4 (v totéž modelu,...). Totéž by šlo říci o R6, V6 a pod. Není právě ticho ve voze tím nejcennějším? Stojím 3/4hodiny v zácpě ve městě a celou dobu poslouchám naftové kadlání nebo ho neposlouchám a každou chvíli se mi auto zatřese díky Start/stop systému. Myslím, že je sakra rozdíl poslouchat naftové kadlání nebo slyšet to ticho v případě benzínové verze.
Pokud koukám po dieselu a ročně najedu 50000km, musím se smířit s tím, že nebudu mít tiché auto. Pokud koukám po dieselu a ročně najedu méně než 15.000km, jsem idiot který buď neví co umí moderní benzíny (protože žiju v době před 20 lety) nebo mám klapky na očích.
Pro mě je jen škoda, že Jaguar neumí nabídnout benzín a manuál zároveň.

Clanek
28. září • 9:09

Skvely test, zda se, skveleho auta. Diky.
Chci se zeptat redakce na odhlucneni, jak je na tom XE vedle konkurence? Je BMW 3 nebo MB C hlucnejsi / na stejno / tichsi?
Ad motor, zrychleni je docela zklamani, ale nebylo to nezajetosti motoru? Mozna teprve ceka na to nez nejake ze svych 180k teprve objevi... ?

Karel.
28. září • 9:00

http://ar.v.mfstatic.cz/GetThumbNail.aspx...
Auto za 1,2 mega a na barvu už nezbylo a provedení táhel jak na Trabantu. Navíc celé s čtyřválcovým chrochtákem (kde je šestiválec?), který poseká tuctová P308 nebo Octa. A to má jako zachránit perfektní řízení? Myslím, že prodeje nebudou nic moc.

Doporučujeme

Články odjinud