Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

V dnešní době si člověk občas říká, že jsou ta auta nějaká bezcharakterní. Tím spíš, pokud se budeme bavit o dieselových čtyřválcích. Ale výjimky naštěstí pořád existují. Důkazem budiž Jaguar XE.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie

Testujeme jedno auto za druhým, v redakci se každoročně otočí mnoho desítek modelů, ale v paměti jich nakonec zůstane jen pár. Důvodem může být buď to, že je auto velmi špatné, což se příliš často nestává, nebo naopak výborné a něčím výjimečné. Druhý případ se stává snad ještě méně než ten první, protože v době, kdy každá automobilka má potřebu vyrábět všechno a chce nabízet to, co ostatní, už je takový ten nejčastěji testovaný „střední proud“ v podstatě stejný. Jen pro upřesnění, bavíme se o relativně normálních autech, ne o speciálech typu 911 4 GTS.

Testy | Sportovní auta | Fascinace | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

A tak vám nakonec pod přívalem dalších a dalších modelů vše splyne v jedno. Naštěstí, a já jsem za to upřímně rád, se občas objeví výjimka. Výjimka, které postačí docela obyčejný naftový čtyřválec, s docela obyčejnou dynamikou a s docela obyčejným výkonem. Přesně to je případ testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Může být auto, které používá dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem pouze 180 koní zajímavé? Ano, může. Jaguar XE je toho jasným důkazem

Tenhle designově povedený britský sedan v naší konkrétní testované verzi vlastně není takto na první pohled v ničem výjimečný. Podobný naftový motor konkurence také umí nabídnout, a to klidně i s vyšším výkonem, auto vás neohromí prostorem, převratně velkým zavazadelníkem, nebo precizním zpracováním uvnitř. Jaguar jako kdyby rezignoval na věci povrchní a marketingově dobře prodejné a místo toho se soustředil na věci zcela obyčejné. Třeba na to, aby XE dobře jezdilo.

Některé jiné značky občas vypadají, že při všech těch skvělých aplikacích, honbou za tisíci bezpečnostními asistenty a tablety místo tlačítek zapomínají, že auto není mobil. Autem se přece jezdí, nekontrolují se v něm primárně facebooky. A tak se stane, že na první pohled úplně obyčejný sedan typu Jaguaru XE je vlastně naprosto výjimečný. Proč? No jednoduše protože skvěle jezdí. Co skvěle, jezdí tak, jak to žádné jiné auto v tomto segmentu neumí. A proto se mi tolik líbí.

Radosti
Tichý interiér
Komfortní, ale velmi jistý podvozek
Zábavné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Vzhled
Starosti
Ve srovnání s konkurencí horší interiér
Méně místa vzadu
Více než 180 koní naftové XE mít nemůže
Pomalý multimediální systém
8  /10
108 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC0020.jpg _DSC0013.jpg _DSC0025.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie
Jaguar S-Type 2.967
Rok výroby: 2001
Stav: 169 733 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků