Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

V dnešní době si člověk občas říká, že jsou ta auta nějaká bezcharakterní. Tím spíš, pokud se budeme bavit o dieselových čtyřválcích. Ale výjimky naštěstí pořád existují. Důkazem budiž Jaguar XE.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Není pomalý?
  3. Umí to rozbalit, Měření: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radost skončila, Design a pár vychytávek navíc
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogalerie

Testujeme jedno auto za druhým, v redakci se každoročně otočí mnoho desítek modelů, ale v paměti jich nakonec zůstane jen pár. Důvodem může být buď to, že je auto velmi špatné, což se příliš často nestává, nebo naopak výborné a něčím výjimečné. Druhý případ se stává snad ještě méně než ten první, protože v době, kdy každá automobilka má potřebu vyrábět všechno a chce nabízet to, co ostatní, už je takový ten nejčastěji testovaný „střední proud“ v podstatě stejný. Jen pro upřesnění, bavíme se o relativně normálních autech, ne o speciálech typu 911 4 GTS.

Testy | Fascinace | Sportovní auta | Jaguar

Test Jaguar XFR-S: Světle modré nebe řidičské  

A tak vám nakonec pod přívalem dalších a dalších modelů vše splyne v jedno. Naštěstí, a já jsem za to upřímně rád, se občas objeví výjimka. Výjimka, které postačí docela obyčejný naftový čtyřválec, s docela obyčejnou dynamikou a s docela obyčejným výkonem. Přesně to je případ testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm). 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Může být auto, které používá dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem pouze 180 koní zajímavé? Ano, může. Jaguar XE je toho jasným důkazem

Tenhle designově povedený britský sedan v naší konkrétní testované verzi vlastně není takto na první pohled v ničem výjimečný. Podobný naftový motor konkurence také umí nabídnout, a to klidně i s vyšším výkonem, auto vás neohromí prostorem, převratně velkým zavazadelníkem, nebo precizním zpracováním uvnitř. Jaguar jako kdyby rezignoval na věci povrchní a marketingově dobře prodejné a místo toho se soustředil na věci zcela obyčejné. Třeba na to, aby XE dobře jezdilo.

Některé jiné značky občas vypadají, že při všech těch skvělých aplikacích, honbou za tisíci bezpečnostními asistenty a tablety místo tlačítek zapomínají, že auto není mobil. Autem se přece jezdí, nekontrolují se v něm primárně facebooky. A tak se stane, že na první pohled úplně obyčejný sedan typu Jaguaru XE je vlastně naprosto výjimečný. Proč? No jednoduše protože skvěle jezdí. Co skvěle, jezdí tak, jak to žádné jiné auto v tomto segmentu neumí. A proto se mi tolik líbí.

Radosti
Tichý interiér
Komfortní, ale velmi jistý podvozek
Zábavné jízdní vlastnosti
Nízká spotřeba
Vzhled
Starosti
Ve srovnání s konkurencí horší interiér
Méně místa vzadu
Více než 180 koní naftové XE mít nemůže
Pomalý multimediální systém
8  /10
108 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC0020.jpg _DSC0013.jpg _DSC0025.jpg
Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků