Před rokem jsme si poridili Jaguara S -type ve stejne kombinaci motoru a prevodovky jako je ve vasem testu. Rozhodujici pri vyberu byl prave pomer cena x vybava a vykon. S vozem nemam najeto mnoho, ridim ho jen prilezitostne, ale moje postrehy jsou temer totozne s obsahem vaseho testu. Motor opravdu svou dynamikou dostacuje, neni to sice zadna raketa, srovnatelni nemecti konkurenti dokazi nyni z tohoto objemu vydolovat vetsi vykon, ale u jaguaru je prisun vykonu prijemne plynuly - zadne kopance a hlavne neobtezuje svym zvukovym projevem. Pri klidne jizde o motoru nevite, pri prudke akceleraci se dokonce snazi imitovat zvuk benzinoveho sestivalce. Podvozek je pomerne dobre naladen, na 18 - ti palcovych kolech zustava dostatek komfortu a, je dobre odhlucnen. Pri dynamicke jizde se vuz subjektivne dosti naklani, zrejme je to dan za komfortni naladeni. Komfort zalezi pomerne hodne na volbe pneumatik, zatimco na tuzsich letnich Pirelli P - zero jsou citelne na pricnych nerovnostech razy, na zimnich Pirelli sottozero stejneho rozmeru razy nahle mizi. Co mi osobne na vozu vadi jsou nektere detaily v interieru, na pristrojove desce vydechy a tlacitka z koncernu Fordu, take kvalita zpracovani detailu neni nejlepsi - spatne slicovane tesneni okolo oken a jine drobnosti. Jelikoz jsem mel pred mesicem moznost zkusebni jizdy s nastupcem S-typeu XFkem dovolim si strucne porovnani. Pocit pri presednuti do XF uplne chybi jakakoliv navaznost na predchozi generaci. Interier pusobi moderneji a take kvalita zpracovani je na lepsi urovni, v konkretnim aute byla dokonce cela horni cast palubni desky obsita kuzi. Auto se snazi pusobit sportovnim dojmem. Za volantem mate mnohem nizsi posaz nez ve stare generaci, rizeni ma strmejsi prevod a vice progresivni ucinek posilovace, s presnosti rizeni je na tom vsak stejne jako predchozi generace. Motor je identicky, je jeste o trochu lepe odhlucnen, dynamika je na stejne urovni. Automaticka prevodovka v XF radi o neco rychleji, vyhodou je moznost manualni volby prevodoveho stupne padly na volantu , to mi u S- type chybi nejvice. Co me pri jizde na aute zaujalo nejvice bylo naladeni podvozku na 20 - ti palcovych kolech mel vuz stejny komfort odpruzeni jako S- type na 18 -ti palcovych, zmizely subjektivne vnimane naklony, mel jsem vetsi pocit jistoty v zatackach. Charakterem podvozku se XF priblizilo kupe XK, z konkurentu se mi podobne dobre naladene zda jen Audi A5. Brzdy jsou bez vyhrad, rychly nastup, dostatecny ucinek, vyborny cit v pedalu, zda vadnou jsem nemel moznost proverit. Jedinou vadou na krase se mi zdal vyrazny aerodynamicky hluk obtekajiciho vzduchu v okolo sloupku preniho skla a zrcatek pri rychlostech od 180 vyse. Nova generace je opravdu lepsi, ale cena je dovozcem hodne nadsazena, pokud chce dovozce uspet v souboji se silnou zejmena nemeckou konkurenci bude muset s cenou dolu.
Díky za uvedený komentář hlavně k XF. Osobně řeším situaci, kdy na jaře budu muset kupovat nový vůz a osobně jsem mile překvapen modelem od Jagu v podobě XFka. V porovnání s Audi A6 resp. BMW 5 mě tento model přesně nastavil zrcadlo co chci jako nástroj pro práci i rodinu a ukázal, že premiový vůz nemusí být pouze z Německa. Ve své třídě mě opravdu nadchnul a jediné co mě trápí je cenové rozpětí dovozce.Máte nějaké informace ohledně cenové politiky a plánu Jagu s modelem XF na rok 2009 ?Máte aktuálně nějaké zásadní přípomínky k modelu XF po Vaší zkušenosti s tímto vozem ?Díky za odpověď.
K cenové politice dovozce bohužel bližší informace nemám, momentálně však už importér snížil ceny skladových vozů řadově o 100 000, většinou se jedná o vozy téměř plně vybavené a ceny jou i po slevě opravdu vysoké. Výhrady jsem měl jen k aerodynamickému hluku okolo 200ky, ale zřejmě je to dané dobrým odhlučněním motoru, překvapilo mě to protože podobný aerodynamický hluk v S -typeu nepozoruji. XFko je po stránce jizdních vlastností ve své třidě vyjímečné a osobně si myslím , že momentalně nemá konkurenci a to nemluvim o designu. V XF jsem měl poci jako bych jel ve 4 dverovem kupe, auto s vámi výborně komunikuje, vůbec nevnimate jeho hmotnost, ten pocit Audi, BMW ani Mercedes nenabídne. Auto mi sedlo jako ulité už po 5 minutách jízdy a opravdu nerad jsem jej ke konci dne vracel. Nevím jaké jsou vaše nároky na dynamiku v přimce, 6 - ti válcové diesely od Audi a BMW jsou na tom dynamicky v přímce lépe, za stejnou cenu dostanete výkonnější a úspornější motor. Při jízdě v XK se však přiliš na akceleraci nesoustředíte, spiše vnímáte skvěle kominukující podvozek, subjektivně nedostatek výkonu nepociťujete, Jaguar je na tom lépe s kultivovaností, v reálu ale u XFka počítejte při běžné jízdě se spotřebou okolo 10ti litrů nafty na 100 km. Ještě je tu alternativa v podobě šestiválcového benzínového třílitru, ten jsem možnost řídit neměl, nebo osmiválce 4,2 litru, ale pak už stoupá pořizovací cena. Osmiválec je zase o něčem jiném, nádherný zvuk a o kapku lepší dynamika než u dieselu, ale za cenu 14 litrů na 100 km.
Osobně nejsem žádný závodník, takže cca 200koní a k tomu velmi dobře odhlučněný motor, který v obsazenosti řidič resp. řidič + manželka nabídne dostatečný výkon, bohatě postačuje.Spotřebu jsem čekal nižší, ale myslím, že i svižná jízda kolem 10l/100km je přijatelná.Hlavně od tohoto auta očekávám maximální komfort a partnerství na cestách po celé ČR (tzn. D1,D2,D5, Praha, Brno, hodně Vysočina) , navíc úžasný - ne Audinovský resp. ne BMW interiér, prostě to je pro mě "jiné" kafe a to si myslím, člověk ocení.Aktuální neoficiální info mám, že by se mělo na jaře dát sehnat u dovozce XFko s P.C. kolem 1.750.000 Kc za cenu cca 1,1-1,2 s 15-20tis na tachometru nebo zcela nové se slevou na cca 1,3-1,4mio, a to už mi přijde velmi zajímavé, takže se nechám překvapit.XF hodnotím jako velmi zdařilé auto s charismatickým otiskem Jagu pro 21.století a pokudsi ho pořídím, tak právě z důvodu chladného z mého pohledu téměř "tuctového" designu německých značek (nic proti jejich kvalitě), které prostě skvěle jezdí, skvěle se řídí, ale nemájí dostatek chemie pro sloučení s řidičem, a toto právě od XFka zcela očekávám.Díky za Váš čas i za komentáře.
Ted jsem koukal, ze v Dansku vyjde zaklad vcetne DPH neco malo pres 1.080.000 Kc. Coze je bomba.
Já dostal nabídku na XF ve V8 verzi bez jakýchkoli požadavků na cenu cca 13% dolů + jeden paket v ceně cca 120tis. Jelikož je to vcelku nový model a je ve světě velmi žádán, je nyní cena kapku vyšší. Na jaře bude situace zcela jiná, navíc současná krize ve světě je výborným prostředkem jak ušetřit opravdu zajímavé sumy i v segmentu, kde se výrazné slevy jednoduše nenosí. A6, 5er, E-klasse, Lexus GS a další jsou nyní k mání za slevy, které jsou dvoj, troj násobné proti tomu, co šlo získat ještě tak před třemi-čtyřmi měsící.Osobně budu měnit svou E-klasse za nový model a XF je také ve výběru. Trochu mi ale vadí hlučnost při rychlostech nad 180 kmh, ale na druhou stranu, proti konkurenci ze segmentu je to o poznání lepší.Nemám s vozem příiš velké zkušenosti, měl jsem ho na tuším 4 dny, ale velmi se mi líbilo. Hlavně jsem přestal mít pocit, že sedím pouze v designersky odlišeném Fordu, což cítím jak u S-Type, tak X-Type a svým způsobem i v modelu XK. XF je opravdu povedené auto, ale pro ty, kteří nevyžadují vyšší střední se sportovním duchem, tak je BMW určitě lepší.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.