78
Fotogalerie

Test Jaguar F-Type S Coupé: Díky za něj!

Kapitoly článku:


Bílá barva Polaris White nelichotí křivkám F-Type Coupé tolik jako některé sofistikovanější odstíny, které dávají lépe vyniknout světlohře hran a oblin. Zejména v ostrém slunci letního poledne působí takto lakovaný F-Type ploše, jakoby bez detailů. Ani bílá barva ale nedokáže zakrýt svůdnost siluety a kyprost proporcí. Na tohle auto je radost se dívat z kterékoliv strany a nejvíc z tříčtvrtečního zadního pohledu, ve kterém F-Type Coupé vystavuje na odiv všechny svoje přednosti: dlouhou kapotu, široké boky a zvolna klesající linii střechy, zakončenou kratičkým převisem. Prostě ho chcete, aniž byste zatím jen tušili, jak se s ním jezdí.

Jaguar F-Type S coupé 40.jpgJaguar F-Type S coupé 39.jpgJaguar F-Type S coupé 37.jpgJaguar F-Type S coupé 48.jpgJaguar F-Type S coupé 52.jpgJaguar F-Type S coupé 50.jpg
Testovaná specifikace S tvoří střed nabídky; kromě výkonnějšího motoru má také větší brzdy, adaptivní tlumiče a mechanický samosvorný diferenciál

Při nastupování si možná budete chvilku lámat hlavu, jak na kliky zapuštěné celou plochou do dveří. Stačí ale stisknout tlačítko dálkového ovladače centrálního zamykání, popřípadě lehce zatlačit na samotnou kliku, aby vyskočila a ukázala vám nápis Jaguar na stříbrném podkladu své horní plochy.

Opětovným zamáčknutím kliky se dveře zamknou. A to nelze udělat, pokud je spuštěný motor. Nenapadá nás reálný scénář, kdy by to mělo vadit v běžném životě, ale počítejte s tím, že pokud budete svůj F-Type fotografovat, budete mít na půlce fotek auto s vysunutými klikami.

V šedočerné trochu nuda

Po otevření dveří najdete dvoumístný kokpit, jehož celkové vyznění dramaticky závisí na zvolené kombinaci barev čalounění, vzorů dekoračních lišt a další příplatkové výbavy. Už jsme viděli exempláře F-Type, jejichž kabiny neměly daleko k hýřivé opulentnosti Maserati. Testovaný kus laděný do černošedých tónů a bez „ušatých“ skořepinových sedadel nicméně působil střízlivým, pro někoho snad až nudným dojmem. Z tmavých ploch svítí jen bronzové tlačítko pro spouštění motoru a „pádla“ řazení na sloupku volantu.

Při hledání pozice za volantem vás čeká drobná zrada. Na dveřích je sice ovladač posouvání sedáku i sklonu opěradla, funguje však pouze ten druhý z nich. Sedačku si musíte posunout ručně, po nalezení táhla při pravém předním okraji. Volant se přitom seřizuje elektricky jako v nějaké limuzíně.

Jaguar F-Type S coupé 31.jpgJaguar F-Type S coupé 46.jpgJaguar F-Type S coupé 47.jpg
Zadní spoiler snižuje vztlak až o 120 kg; zapuštěné kliky se vysunou po lehkém stisknutí, které zároveň uvolní zámky (pokud u sebe máte klíč)

K samotnému sezení naštěstí nelze mít výhrady. Nohy před tělem, zadek nízko, pevnost vycházející z pevného zapření lopatek i levého chodidla a volant „nakrátko“ by sice měl být naprostý základ nejen rychlé jízdy, ale překvapivě hodně aut vás nutí dělat dílčí kompromisy. Ne tak F-Type.

Přestože jde o sportovní auto, nabídka odkládacích prostor nevylučuje „Grand Tourismo“ používání. Kromě poměrně prostorné schránky před spolujezdcem můžete počítat se dvěma držáky nápojů, krytou přihrádkou pod středovou loketní opěrkou i bonusovou otevřenou schránou uprostřed zadní stěny. Mimochodem, prostor přímo za sedadly konstruktéři využili k instalaci velkoplošných reproduktorů audiosystému.

Jaguar F-Type S coupé 23.jpgJaguar F-Type S coupé 25.jpgJaguar F-Type S coupé 16.jpg
Drobnosti můžete odložit na obvyklá místa, ale také do hluboké schránky v zadní výplni

A dokud jsme u toho cestování, řekněme si, že kufr není to pravé ořechové pro přepravu horských kol nebo nákup naplocho baleného nábytku, ale tašek Louis Vuitton s oblečením Hermes se do něj vejde větší než malé množství. V pohodě na víkend, při troše skromnosti i na týdenní dovolenou. Pochopitelně jen za předpokladu, že budete nocovat každou noc na jiném místě. Praní a žehlení vám pětihvězdičkový hotel zajistí, ale bylo by faux pax být viděn(a) dvakrát ve stejném oděvu, že ano.

Každá cesta ale začíná nastartováním, takže hezky stiskněte startovací tlačítko.  

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud