Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Povedený vstup mezi SUV

Po restartu automobilky Jaguar byl příchod britského SUV pouze otázkou času. Myslet si o tom můžeme, co chceme, ale dnes už má i tahle značka v prodeji svůj vůbec první crossover. A ten je hodně povedený.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Je to Jaguar už na pohled
  2. Prostorná náhrada za kombi, Má pouze 180 koní, Spotřeba?
  3. Spotřeba?, I jízdně je to Jaguar
  4. Kolik za to?, Verdikt, Technické údaje
  5. Test Jaguar F-Pace 20d AWD: Fotogalerie

Příběh tohoto auta se začal psát už před několika lety. Vlastně tomu budou brzy na den přesně tři roky od doby, kdy Jaguar představil koncept C-X17. Možná si na něj vzpomínáte, ukázal se těsně před zahájením autosalonu ve Frankfurtu v roce 2013. Ačkoliv šlo o koncept, vůz vypadal velmi sériově a zdálo se, že jeho realizace je otázkou několika měsíců, jenže to nebyla pravda. 

Video | SUV | Premiéry | Autosalony | Jaguar | Frankfurt 2013

Jaguar C-X17 naživo: Krok správným směrem

Jaguar tenkrát představoval novou modulární platformu a nový koncept měl pouze ukázat její možnosti. Všem ale stejně bylo jasné, že takové auto jednou přijde, protože segment SUV je prodejně velice silný a Jaguar tam svého zástupce neměl. Jen bylo potřeba dát pozor na to, aby moc nekradl zákazníky sesterskému Land Roveru

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od představení konceptu, který mimochodem vypadal v podstatě stejně, to už brzy budou přesně tři roky. Jaguar s modelem F-Pace nespěchal, ale nakonec jsme se dočkali. Teď už ho koupíte i na českém trhu 

Po třech letech jsme se tedy dočkali. Mezi tím Jaguar ještě na stejném technickém základu představil malé XE a novou generaci XF. Teď dorazil crossover označený jako F-Pace. Nikoho určitě nepřekvapí, že vypadá prakticky stejně jako dříve představené C-X17.

Je to Jaguar už na pohled 

Výsledek působí velmi dobře, ale nebudu vám vnucovat vlastní vkus a raději vás odkážu na fotogalerii. Nicméně testovaný exemplář byl dost nenápadný, ačkoliv šlo o nejvyšší výbavu Portfolio postavenou na dvacetipalcových kolech. Za to ale Jaguar kritizovat nemůžeme, protože jde pouze o věc specifikace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaný exemplář byl hodně nenápadný, i když šlo o vrcholnou výbavu postavenou na dvacítkách. Kritika ovšem není na místě, jde pouze o věc specifikace

Pokud vám tohle přijde jako nuda, není problém pořídit pár exteriérových paketů nebo rovnou sportovně střiženou verzi R-Sport v jasně červené a hned to bude docela o něčem jiném. Jinak také F-Pace dostal dnes typickou tvář, která spojuje všechny současné modely Jaguar, a vizuální dojem vylepšovala ještě příplatková diodová světla. 

Testy | Video | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Jaguar | Cestování

Test Jaguar Project 7: Průlet Evropou

Stejně jako exteriér bychom mohli vzít stručně rovněž interiér, respektive pracoviště řidiče a ergonomii. Když nahlédnete na palubní desku, těžko se ubráníte dojmu, že jste něco takového už viděli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Otázka za deset bodů: Je na fotce palubní deska z F-Pace, nebo se koukáte na XF? Také Jaguar aplikuje jedno řešení na všechny své modely, stejně jako třeba BMW

Ano, stejně jako to dělá třeba BMW nebo Mercedes, také Jaguar praktikuje jedno řešení napříč všemi modely, takže identické uspořádání ovladačů a displejů už známe z většího XF a menšího XE. Výraznější prohřešky proti jednoduchosti a přehlednosti zde nenajdete a oproti dřívějšku už Jaguar konečně používá i multimediální systém odpovídající ceně automobilu. 

První podstatné rozdíly oproti XE a XF se začnou objevovat v momentě, kdy budete řešit praktickou stránku věci a prostor. O něm více v následující kapitole. 

Radosti
Velmi slušný komfort i na 20" kolech
Skvělé jízdní vlastnosti
Dost prostoru uvnitř
Relativně svižný i s dieselovým čtyřválcem
Starosti
Pouze dva naftové motory v nabídce
Zpracování a materiály uvnitř by mohly být lepší
Hůře fungující adaptivní tempomat
8  /10
116 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie116 fotografií
_DSC1771-2.jpg _DSC1774-2.jpg _DSC1775-2.jpg
Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 31 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků