Kapitoly článku:
- Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
- Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
- Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
- Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
- Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
- A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Na první pohled
Isuzu D-Max je ve verzi Double Cab Custom již od pohledu robustním strojem pro nejtěžší podmínky. Kromě výrazné světlé výšky 265 mm se vyznačuje také masivním zadním nárazníkem (pod plastovým obkladem se nachází mohutná traverza připevněná spolu s tažným zařízením na každé straně třemi šrouby přímo k rámu), zástěrkami za koly a plasty na přední straně podběhů zadních kol, ochranné lišty na dveřích jsou lakovány v barvě vozu.
Na karoserii ale najdeme také řadu prvků zaměřených spíše na styl a impozantní vzhled, mezi něž lze zařadit mohutnou „kapuci“ pro náběh vzduchu k mezichladiči stlačování v přední kapotě, rozšířené podběhy kol nebo chromované obklady dveřních klik (včetně té na zadním víku) a vnějších zpětných zrcátek. V nich jsou vestavěny boční blikače s párem LED na každé straně, ale jejich účinek jsme hodnotili jako velmi slabý.
Přídi dominuje rozměrná chromovaná maska s nápisem Isuzu na středu, jejíž horní hrana propojuje sdružené svítilny. Ty jsou orientovány spíše svisle a kromě blinkrů a parkovacích světel zahrnují také projektory potkávacích svítilen a oddělené paraboly „dálkovek“. V obou hlavních režimech jsme hodnotili intenzitu světelného toku i jeho rozvržení jako velmi dobré, „xenony“ jsme skutečně nepostrádali.
Svisle koncipovány jsou také svítilny vzadu, jež nikterak neomezují přístup k nákladové ploše, a na obou stranách nesou také účinná couvací světla (mlhovka je však pouze jedna a musí se spokojit s odděleným místem v nárazníku). Japonský původ (toto Isuzu se však spolu s většinou konkurenčních pick-upů vyrábí v Thajsku, zemi s největším odbytištěm těchto vozů na celém světě!) je patrný z vývodu výfuku vpravo pod vozem a umístění hrdla palivové nádrže na levé straně.
Interiér pro univerzální využití
Přístup do prostoru pro posádku je velmi snadný a příjemný díky rozměrným a do široka se otevírajícím dveřím i vyšší poloze sedadel. Také uvnitř je jasné, že toto auto bylo postaveno hlavně pro práci. Tomu odpovídá kvalita použitých obkladových materiálů, která sice milovníky měkčených plastů neohromí, ale hned od pohledu budí dojem trvanlivosti a snadné údržby. Přesto ale třeba části dveřních obkladů v okolí loketních opěr jsou z příjemně měkkého textilu, jehož vzor je použit také na středech čalounění sedadel, zatímco jejich okraje jsou vyrobeny z hebkého materiálu blízkého Alcantaře.
K dílenskému zpracování jsme neměli žádných výhrad. Celkově šedivý dojem z interiéru částečně narušují dekorační prvky s matově stříbřitým povrchem (vodorovný pás na středové konzoli a okolí otočných ovladačů ventilace) a „chromované“ rámečky okolo výdechů ventilace, reproduktorů ve všech dveřích, řadicí páky a loga na volantu. Praktickému zaměření odpovídá také množství různých odkládacích prostorů, do předních dveří dáte třeba mapy a do speciálního vybrání i láhev PET do objemu 0,75 l, další předměty pak najdou své místo ve schránce před spolujezdcem (včetně složek s dokumenty formátu A4), v poličce v palubní desce vlevo od volantu nebo před řadicí pákou, kde jsou připravena též vybrání pro dvě plechovky či kelímky s nápoji.
Myslelo se i na rodinu
Další odkládací prostor je připraven pod výklopnou loketní opěrou mezi předními sedadly. Jejich sedáky i opěráky jsou dostatečně rozměrné a přiměřené tuhé, ale nelze je výškově regulovat. Volant je seřiditelný pouze svisle, ale tu správnou polohu za ním snadno najde většina běžně vzrostlých uživatelů. Taktéž zadní lavice nabízí více místa a komfortu, než bychom od vozu této kategorie očekávali, komfort užívání tam dále zvyšuje takřka plochá podlaha. Trojice dospělých pasažérů si na ně sedne bez jakýchkoli kompromisů v oblasti kolen nebo hlav, připravena je pro ně trojice tříbodových samonavíjecích pásů, ale jen dvojice hlavových opěrek, taktéž výklopnou středovou opěrku bychom hledali marně.
Příjemným překvapením se stala přítomnost dvou párů závěsů ISOFix pro dětské sedačky, pro něž je interiér Isuzu D-Max rovněž překvapivě dlouhý. Prostor pro posádku osvětluje hned několik světelných zdrojů ve dvou celcích. Segment za vnitřním zpětným zrcátkem nabídne kromě schránky na brýle dvě čtecí lampy, druhé světlo najdeme na stropě zhruba vprostřed kabiny.