Test: Isuzu D-Max – na stavbu i za zábavou

V našich podmínkách nejsou pick-upy klíčovou kategorií, ale nabídka utěšeně roste. Nedávno ji obohatil zajímavý model Isuzu D-Max.
Seznam kapitol
  1. Co je to Isuzu?, Picku-upy na vzestupu, Srovnání s konkurencí
  2. Nabídka verzí, Široká škála příslušenství, Zkoušený vůz
  3. Na první pohled, Interiér pro univerzální využití, Myslelo se i na rodinu
  4. Nákladový prostor, Za volantem, Přehledné uspořádání,
  5. Na silnici, Schopný i na dálnici, V terénu
  6. A vystupujeme, Kompletní technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Co je to Isuzu?

U nás je pro většinu motoristické veřejnosti japonská značka Isuzu známa jen minimálně, přesto jde o značku mimořádně důležitou. Jde o jednu z nejstarších automobilek v Japonsku (její dějiny sahají až do roku 1916!) a v současnosti také o jednu z největších továren na užitková vozidla a vznětové motory (od roku 1999 je vyrábí také v Polsku). Na našich silnicích pamětníci vzpomenou zejména na model Isuzu Trooper, ale podobných modelů zejména díky dlouholeté spolupráci s koncernem General Motors jezdí u nás více, než bychom čekali, neboť typy Frontera, Monterey či Campo se v Evropě prodávaly pod značkou Opel.

Na český trh se pick-upy Isuzu D-Max (řada TF) vrátily vloni, ale i přes tehdejší ujišťování nového importéra o rychlém budování prodejní sítě na našich silnicích stále patří k exotům. Mohla za to zřejmě také cena (s konkurencí srovnatelná, ale „nová“ značka potřebuje průměrnou hladinu poněkud „podseknout“), nicméně shodou okolností minulý pátek došlo k razantnímu snížení prodejních cen všech verzí v řádu desetitisíců korun, což by trend mohlo do značné míry změnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Picku-upy na vzestupu

Nabídka nejrůznějších automobilů roztodivných a často neurčitých kategorií neustále roste, a tak i pick-upů s výraznými schopnostmi provozu v těžkém terénu je celá řada. Ty jsou většinou dostupné v široké škále provedení, takže jejich použití není již zdaleka omezeno na přepravu zboží nebo nákladu, ale lze je uplatnit také při volnočasových aktivitách. V následující tabulce jsme testované Isuzu D-Max srovnali jen se Fordem Ranger (testovali jsme jej již několikrát, naposledy na tomto místě) a Volkswagenem Amarok (s porovnatelnými motory, karoseriemi a výbavami), ale zákazník může vybírat také z vozů Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Mazda B-50 a dalších.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při podrobnějším srovnávání všech těchto strojů zjistíme, že jsou si vesměs velice podobné jak nabídkou karoserií a výbav, tak pohonnými soustavami. Z této plejády tak výrazněji vystupují snad jen Mitsubishi L200 (nízkou cenou), Nissan Navara (vysokým výkonem a točivým momentem) a Volkswagen Amarok (extrémně nízkým objemem motoru jen 2,0 l a příplatky za pohon všech kol a samosvorný zadní diferenciál ve všech verzích).  

Tip: Podrobnosti o vozech Isuzu D-Max najdete na tomto místě (pro ceny je třeba kontaktovat nejbližšího dealera)

Srovnání s konkurencí

 

 
Isuzu D-Max 3,0 l
Ford Ranger 3,0 l
VW Amarok 2,0 BiTDI
Karoserie
Double Cab
Double Cab
Double Cab
Motor
R4, 2 999 cm3
R4, 2 953 cm3
R4, 1 968 cm3
Výkon
120 kW/3 600 ot./min.
115 kW/3 500 ot./min.
120 kW/4 000 ot./min.
Točivý moment
360 Nm/1 800 ot./min.
380 Nm/1 400 ot./min.
400 Nm/1 500 ot./min.
Průměrná spotřeba
8,4 l/100 km
9,5 l/100 km
7,8 l/100 km
Nejvyšší rychlost
175 km/h
170 km/h
181 km/h
Pohot./celk. hmotnost
1 930/2 950 kg
1 805/2 985 kg
1 807/2 820 kg
Rozvor náprav
3 050 mm
3 000 mm
3 095 mm
Rozměry nákl. plochy (d/š/v)
1 380/1 460/480 mm
1 530/1 456/- mm
1 620/1 555/508 mm
Délka/šířka/výška
5 035/1 800/1 735 mm
5 080/1 788/1 762 mm
5 254/1 954/1 834 mm
Cena srovnatelné verze (vč. DPH)
777 200 Kč
819 990 Kč
866 610 Kč

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků