Kapitoly článku:
Internacionální útok
Sedan Infiniti Q50 jsme vám představili již loni v lednu v předvečer jeho světové premiéry na detroitském autosalonu. Výroba začala v půli května, kdy typ Q50 začal nahrazovat řadu Infiniti G37, s níž novinka sdílí upravený podvozek s identickým rozvorem náprav. Už v únoru jsme vás informovali o tom, že Infiniti Q50 bude prvním Infiniti s motory Mercedes-Benz.
Infiniti Q50 2.2d Sport
V Evropě si nikdo bez „nafťáků“ nevystačí, ale řadě automobilek se s ohledem na objemy prodejů v jiných částech světa vývoj vlastního vznětového agregátu nevyplatí a tento problém řeší různě. Jistě, je to zcela logická skutečnost žádající ryze racionální kroky, přičemž u Infiniti k ní přistoupili naprosto pragmaticky: do stěžejního provedení objednala motory od svého přímého konkurenta. Ačkoli to ve finále pro uživatele mnoho neznamená, jde o další důkaz vývoje, který řadě z nás přináší zvýšený krevní tlak…
Evropské provedení sedanu Infiniti Q50 slavilo svoji premiéru loni v Ženevě a do prodejů u nás vstoupilo koncem loňského července. Prodeje řady Q50 se ale od té doby u nás stále počítají spíše na jednotky kusů, a tak pokud Infiniti Q50 potkáte, může to být důvodem k nahlédnutí do snáře…
Vlastní cestou
O vzhled modelu Infiniti Q50 se postaral tým Alfonsa Albaisa, jenž sice do vedení značky Infiniti nastoupil až v průběhu vývoje Q50, ale ve skutečnosti se na něm podílel už od jeho začátků, navíc takřka čtvrt století stavěl Nissany. Albaisa vycházel při své práci na Infiniti Q50 z řady konceptů Infiniti včetně efektních studií Essence, Etherea a Emerg-E, bez zajímavosti ale není ani to, že některé prvky prostupují i do „levnějšího“ Nissanu (vzpomeňme třeba Nissan Sport Sedan z letošního Detroitu). Řeč je například o specifickém řešení prolomení sloupku C.
Model Infiniti Q50 se stává jedním ze symbolů čerstvě přepracované strategie špičkové značky Nissanu. Nově založená společnost Infiniti Motor Company Ltd. operuje ze svého střediska v Hong Kongu, přičemž dosud Infiniti oficiálně sídlilo v Jokohamě. O úzkém sepětí Infiniti s Nissanem svědčí jak výrobní štítky vozů Infiniti nadepsané „Nissan“, tak skutečnost, že Infiniti nemá vlastní automobilky a vyrábí na linkách Nissanu.
Provedení Sport je z dieselů Q50 nejdražší a nejlépe vybavené
Dalším prvkem „nového řádu“, jehož čelným představitelem se model Q50 stává, je úprava značení jednotlivých řad Infiniti. Zůstává sice u strohých kódů, ale stává se poněkud přehlednějším: označení běžných cestovních vozů bude začínat písmenem Q, crossovery dostanou předznamenání QX. Možná vás napadne, co na tento systém řekli u Audi, ale zatím to vypadá tak, že danou nomenklaturu zřejmě v Ingolstadtu pozapomněli řádným způsobem ochránit, a tak se museli s Nissanem „dohodnout“…
Zkoušený vůz
Sedan Infiniti Q50, směřující v Evropě do nižších segmentů prémiových řad, je u nás aktuálně k mání ve výbavových verzích Q50, Q50 Premium a Q50 Sport, z níž pocházel i námi zkoušený vůz. V těchto stupních je k mání pouze vznětový čtyřválec 2,2 l z dílen Mercedes-Benz, a to vždy s šestistupňovou manuální, nebo sedmistupňovou samočinnou převodovkou, poháněna jsou ve všech případech kola zadní nápravy.
Provedení Sport je nejdražší a nejlépe vybavené a zahrnuje také TPMS, elektrické přiklápění zrcátek, elektricky stavitelná přední sedadla a volant s pamětí, přímé adaptivní řízení (DAS), aktivní řízení jízdy v pruhu (impulzy do řízení), svítilny z LED nebo hliníkové obložení interiéru. Prakticky shodný je rozsah základní výbavy pro verzi Q50S Hybrid, jež je sice dražší (od 1 286 651 Kč), ale je k mání také s pohonem všech kol.
Námi zkoušený vůz se samočinnou převodovkou a motorem 2.2d byl nad rámec standardu opatřen také balíčky multimediální výbavy, komfortních prvků, viditelnosti a bezpečnostních prvků, čímž cena včetně daně poskočila z výchozích 1 094 690 Kč až na 1 355 711 Kč.
Infiniti Q50 2.2d Sport |
Rok výroby | 2014 |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) | 1355 711 Kč |
Cena základního provedení (vč. DPH) | 1094 690 Kč |
| |
Výbava | |
Posilovač řízení | Ano |
Airbagy | 6x |
El. řízení podvozku | ABS, EBD, TCS, VDC, TMPS |
Centrální zamykání | Ano, dálkové, bezklíčkové |
El. ovládání oken | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek | Ano vč. vyhřívání a el. přiklápění |
Čalounění | kůže |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče | Ano (el.) |
Stavitelná bederní opěra | Ano (el.) |
Stavitelný volant | Ano, výškově i podélně (el.) |
Zadní opěradla | Dělená a sklopná |
Tempomat | Ano, adaptivní |
Klimatizace | Ano, aut. |
Autorádio | CD, MP3, AUX, USB |
Bluetooth | Ano |
Navigace | Ano |
Přední mlhová světla | Ano, LED |
Nárazníky v barvě vozu | Ano |
Litá kola | Ano |
Xenonové světlomety | Ano |
Denní svícení | Ano, LED |
Palubní počítač | Ano |
Kožený potah volantu | Ano |
Vyhřívaná sedadla | Ano |
Vyhřívaný volant | Ne |
Parkovací asistent | Ano, vpředu i vzadu |
Start/stop systém | Ano |
Metalíza | Ano |
Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.
Infiniti Q60 • Infiniti QX50 • Infiniti QX • Infiniti QX30