112
Fotogalerie

Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Kapitoly článku:


Přehledné ovládání středového displeje

Na středu přístrojového štítu najdeme monochromatický displej palubního počítače s ovládáním tlačítky po stranách tohoto štítu. Naprostou většinu prvků palubní diagnostiky, audiosoustavy, telefonu, hlídání tlaku v pneumatikách, klimatizace, navigace, schémat proudění energií a celou řadu dalších systémů pak najdete na rozměrném displeji ve středové konzoli.

Komfortní a vyvážený 

Aniž by to jakkoli ubíralo na komfortu jízdy a užívání, toto auto je opravdu, ale opravdu rychlé. Drobným zklamáním je dosti velký hluk od vody rozprašované za deště koly, není divu, tlumicí výložky blatníků nepokrývají celou jejich plochu. Při nastupování se volant zasune a zdvihne a sedadlo se posune do nejzazší polohy, ale na to jsme si u luxusních aut zvykli již v půli devadesátých let.

Horkou novinkou není v tomto ohledu ani vyhřívání volantu, ale možná byste neřekli, jak příjemná tato „zhýralost“, jež hřeje již za několik vteřin po stisknutí tlačítka, je. Vyhřívaná (a také ventilovaná) jsou i přední sedadla, nicméně topení vozu nabíhá i v teplotách pod bodem mrazu rychleji než toto vyhřívání.

Infiniti M35h je z uživatelského hlediska vozem dobře vyvážených vlastností. Parkování a pohyb ve stísněných prostorech s tímto pětimetrovým drobečkem je nečekaně příjemné. Řidiči pomáhají předozadní senzory, velká zrcátka a couvací kamera, ale též značný rejd, velká přednost aut se zadním pohonem. Nicméně to nejlepší nás teprve čeká…

Elektrické kouzlení

Studený vůz po stisku tlačítka na palubní desce vždy nejprve nahodí spalovací motor, ale již po několika minutách je ochoten jej zhasnout. Při velmi klidné (zdůrazňuji výraz „velmi“) jízdě, například v hustém městském provozu, lze jet i několik dlouhých kilometrů čistě na elektrickou energii. V tom případě se vůz pohybuje zcela bezhlučně; aby se předešlo problémům, při couvání se ozývá tlumené (a vypínatelné) pípání.

P1070414.JPGP1070415.JPGP1070416.JPG

Spalovací motor naskakuje v případě poklesu stavu akumulátoru, nebo pokud potřebujete razantněji zrychlit, a to ve zlomku vteřiny. Elektronické řízení celé pohonné soustavy je mimořádně rychlé a vždy provede to, co právě potřebujete. Při klidnější jízdě vůz zháší spalovací motor i v rychlostech až 80 km/h, kdy si elektromotor (včleněn je těsně za motor, tedy před převodovku) s udržováním rychlosti a mírnou akcelerací spolehlivě poradí.

Infiniti

Infiniti založil v roce 1989 japonský Nissan jako svou luxusní značku po vzoru Toyoty a jejího Lexusu. Nissan se s Infiniti zaměřil na americký trh, do Evropy přišel až v roce 2008. V domácím Japonsku značku nevyužívá.

Infiniti Q60 • Infiniti QX50 •​ Infiniti QX •​ Infiniti QX30

Doporučujeme

Články odjinud