Test: Infiniti M35h - elektrikář rekordman

Nejrychlejší automobil s hybridním pohonem na světě. Zní to banálně, ale je to tak. A tento sedan má i řadu dalších předností…
Seznam kapitol
  1. Rychlost na prvním místě, Rychle na silnici, Zkoušený vůz
  2. Briefing, „Nízká“ hmotnost, vysoké výkony, Na první pohled
  3. Špičkový komfort, Smutný prostor pro zavazadla, Za volantem
  4. Přehledné ovládání středového displeje, Komfortní a vyvážený, Elektrické kouzlení
  5. Energie pod dohledem, Problematické dobržďování, Na silnici
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Rychlost na prvním místě

Mluvit v superlativech je poměrně laciné, ale tento vůz si to zaslouží. Model Infiniti M35h, produkt prestižní značky koncernu Nissan, si odbyl svoji premiéru v roce 2010 na autosalonu v Ženevě a v půli loňského roku na sebe upozornil znovu: při úspěšné rekordní zdolal čtvrtmíli (400 m s pevným startem) za 13,9031 s, čímž se oficiálně zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší hybrid na světě.

Hybridy | Infiniti

Infiniti M35h: nejsvižnější hybrid na světě

Model M35h je k dispozici i na našem trhu, kde v řadě M dělá společnost konvenčním verzím M37 a M30d se zážehovým, resp. vznětovým motorem. Zatímco většina ostatních současných automobilů s hybridní pohonnou soustavou míří primárně na redukci spotřeby paliva, sedan Infiniti M35h je zaměřen především na špičkové jízdní výkony.

Rychle na silnici

Tyto výkony přitom nejsou vykoupeny nikterak přehnaně vysokou cenou: zkoušený vůz stojí včetně DPH 1 635 270 Kč, což je s ohledem na enormní rozsah výbavy a jízdní výkony i vlastnosti cena poměrně rozumná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti jiným redakčním testům z naší redakční kuchyně v tomto případě uděláme malou výjimku. Obecné představení typu M35h a jeho nejširší konsekvence najdete ve výše zmíněných článcích, takže se po takřka „povinných“ úvodních kapitolách budeme soustředit především na jízdní zážitky. Většina našich čtenářů totiž s hybridy zatím mnoho zkušenosti nemá, zvláště pak s takovými, mezi něž patří M35h.

Bezmála pět metrů dlouhý model Infiniti M35h míří do spektra středních prémiových sedanů typu BMW 5 či Mercedes-Benz E. Jde o komfortní, dobře vybavený a technicky mimořádně vyspělý automobil, který dokazuje, že i vozy s hybridními pohonnými soustavami mohou být zábavné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zkoušený vůz

Základem evropské nabídky řady M je model M37 se zážehovým šestiválcem s objemem 3,7 l a výkonem 320 koní (235 kW) nabízený v současnosti za ceny od 1 326 500 Kč. O 50 000 Kč dráž vás přijde vznětové provedení Infiniti M30d s třílitrovým šestiválcem V9X vyvinutým a vyráběným ve Francii u Renaultu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ten dosahuje výkonu 238 koní (175 kW) a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 s, což je jen o 0,7 s horší hodnota než u verze M37. Zatímco obě tato provedení lze kombinovat s výbavovými stupni M, S, S Premium, GT a GT Premium, zatímco hybridní provedení M35h je k dispozici pouze s dvojicí stupňů posledně zmíněných. Prestižní osmiválcové provedení M56 zůstává pro Evropu oficiálně tabu. 

Infiniti M35h GT Premium
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1635 270 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)1326 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno, elektrohydraulický
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, LDW, LDP, ICC, LSF, FCW, IBA
Centrální zamykáníAno na DO
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
ČalouněníKůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el., s pamětí
Stavitelný volantAno, výškově i podélně, el.
Zadní opěradlaNedělená, nesklopná
TempomatAno, ICC s LSF
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová, s Forest Air
AutorádioAno, Bose, s CD, MP3, Bluetooth a HDD
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, adaptivní
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rychlost na prvním místě, Rychle na silnici, Zkoušený vůz
  2. Briefing, „Nízká“ hmotnost, vysoké výkony, Na první pohled
  3. Špičkový komfort, Smutný prostor pro zavazadla, Za volantem
  4. Přehledné ovládání středového displeje, Komfortní a vyvážený, Elektrické kouzlení
  5. Energie pod dohledem, Problematické dobržďování, Na silnici
  6. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků