Test: Infiniti EX30d – s důrazem na styl

Vyzkoušeli jsme zajímavé kompaktní SUV od Infiniti, jež je opatřeno snad všemi dostupnými elektronickými systémy. A dá se s tím jezdit…?
Seznam kapitol
  1. Kupé + SUV, Nafta a luxus, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Dynamický profil
  3. Sportovní interiér, Zavazadelník pro jemné ruce, Za volantem
  4. V zajetí elektroniky, Kamer jako v televizi, Na silnici
  5. Aktivní tempomat, Postrach ignorantů blinkrů, A vystupujeme
  6. Základní technické údaje, Naměřené hodnoty

Kupé + SUV

Ačkoli většina řidičů jezdí auty stále častěji jen po asfaltových silnicích, žádají větší dávku víceúčelovosti. Spokojí se přitom zpravidla s ujištěním marketingových kampaní a uznalými pohledy mediálně náležitě zmasírovaného okolí. Ruku na srdce, svět SUV a různých crossoverů je formou virtuální reality.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na druhou stranu: i ten nejbláznivější důvod je v podstatě legitimní, pokud člověku napomůže v rozšíření možností jeho volby. Pravdou tak zůstává, že v dnešní nabídce automobilek najdeme enormně širokou škálu vozů nejrůznější povahy, z nichž si podle stavu svého konta vybere opravdu každý. 

Nafta a luxus

Dnešní podoba crossoveru Infiniti EX vychází ze stejnojmenné koncepční studie představené na newyorském autosalonu v roce 2007. Již tehdy vedení mateřské společnosti Nissan slibovalo ty nejmodernější elektronické asistenční a bezpečnostní soustavy, a dlužno dodat, že svým slibům dostála.

Již krátce nato se model Infiniti EX, zprvu dodávaný jen se zážehovým motorem EX37, dostal do sériové nabídky značky Infiniti i na našem trhu. Od původní studie se nijak výrazně neliší ani designem, ani elektronickou výbavou. Typ EX se v nabídce Infiniti zařadil svojí velikostí i cenou mírně pod větší typ FX.

Infiniti

Infiniti EX30d: druhý diesel značky zná své české ceny

A byl to právě model FX, jenž se na počátku loňského roku stal vůbec prvním „dieselem“ v mladých dějinách značky Infiniti. Záhy se dostal také pod kapoty řad EX a M, přičemž jde o vznětový vidlicový šestiválec V9X. Ačkoli mělo jít o „novou jednotku odpovídající požadavkům náročných zákazníků Infiniti“, jde upravený agregát Renault.

Zkoušený vůz

Tento dieselový motor se prvně představil v roce 2008 na autosalonu v Paříži pod kapotou vozu Renault Laguna Coupe 3,0 V6 dCi a tentokrát se nacházel také v námi testovaném voze EX30d. Pro použití ve vozech Infiniti ale prošel celou řadou modifikací (pozměněny byly například samotný blok i klikový hřídel, sací i výfukový trakt nebo přeplňovací dmychadlo či olejová vana). Odehrály se vesměs v evropských střediscích aliance Renalut - Nissan. Výroba motoru probíhá ve Francii.

Infiniti EX je dodáváno ve výbavových stupních EX, GT a GT Premium a s dvojicí šestiválcových motorů 3,7i/235 kW a 3,0d/175 kW, doplněných výhradně sedmistupňovou automatickou převodovkou. My jsme k testu převzali špičkové provedení EX30d GT Premium doplněné metalízou a naceněné na více než 1,5 milionu korun.

Infiniti EX 30D GT Premium
Rok výroby2011
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)1523 730 Kč
Cena základního provedení (vč. DPH)1228 500 Kč
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuESP, LDW, LDP, ICC, LSF, FCW, IBA
Centrální zamykáníAno na DO (transpondér)
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
ČalouněníKůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, el., s pamětí
Stavitelný volantAno, el., výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná, el. ovládání
TempomatAno, ICC s LSF
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, Bose, s CD, MP3, Bluetooth a HDD
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyAno, adaptivní
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kupé + SUV, Nafta a luxus, Zkoušený vůz
  2. Na první pohled, Dynamický profil
  3. Sportovní interiér, Zavazadelník pro jemné ruce, Za volantem
  4. V zajetí elektroniky, Kamer jako v televizi, Na silnici
  5. Aktivní tempomat, Postrach ignorantů blinkrů, A vystupujeme
  6. Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků