Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
K testu jsme si tentokrát vybrali stříbrný vůz s veskrze základní výbavou, o níž svědčily i černé kryty zrcátek a klik nebo absence střešních podélníků a předních mlhovek. Na jeho palubě jsme toho ale mnoho nepostrádali, byla zde klimatizace s manuální regulací, elektrické ovládání všech dveřních oken a zrcátek, středová loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem i Bluetooth hands-free osvědčené značky Parrot.
Stačila zběžná obhlídka k tomu, abychom v tento vůz před nastávajícícm týdenním soužitím získali plnou důvěru. Karoserie ani interiér nenesly známky nadměrného opotřebení, pečlivě vedená servisní knížka jen potvrzovala tachometrem deklarovaný kilometrový náběh necelých 70 000 km (tento vůz měl dokonce v rámci nové služby AAA Auto najeté kilometry garantován). Motor běžel bezchybně, podobně fungovaly převodné ústrojí i veškeré palubní systémy. Žádné pazvuky od podvozku, brzdy daleko před zenitem své životnosti a zánovní zimní pneumatiky značky Pirelli, zkráceně řečeno: přátelé, takže takhle ano.
Vůz: | Hyundai Tucson 2,0i |
Cena: | 229 000 Kč |
Rok výroby: | 2006 |
Stav tachometru: | 70 000 km |
Další záznamy: | Nové v CZ, 1. Majitel |
Servisní knížka: | Ano |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. řízení podvozku: | ABS, ASR |
Centrální zamykání: | Ano |
El. ovládání oken: | Ano, 4x |
El. ovládání zrcátek: | Ano |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano, man. |
Stavitelný volant: | Ano, výškově |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná opěradla |
Tempomat: | Ne |
Klimatizace: | Ano, man. |
Autorádio: | Ano, s přehrávačem CD |
Přední mlhová světla: | Ne |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ano |
Palubní počítač: | Ne |
Další záznamy: | Zamykání zpátečky, hands-free |
Na první pohled
„Vůz do terénu i do divadla“, takto bychom Tucson nepopsali, ale ostudu svému majiteli ani s odstupem času neudělá. Jeho karoserie se totiž nevyznačuje nikterak odvážnými prvky, mezi ty nejvýraznější tak patří snad jen hluboké podélné prolisy na přední kapotě. Robustní přídi dominuje dvoudílná maska chladiče v kombinaci s párem jednoduchých sdružených reflektorů se společnými parabolami pro potkávací a dálková světla. Lépe vybavené verze se mohou pochlubit i kulatými mlhovkami, jejichž vyšší uložení sice snižuje v náročnějších podmínkách zranitelnost, na druhou stranu však omezuje jejich reálné využití v mlze. Což je u mlhovek dosti smutné konstatování.
Zaoblená boční plocha dosti vysoké karoserie je poněkud narušena alespoň vystupujícími lemy blatníků a na ně navazujícími podélnými prolisy ve spodní části bočních dveří. Zadní sdružené světlomety s čirou optikou pozřely též mlhovky a jejich horizontální konstituce usnadňuje v kombinaci s vykrojením v zadním nárazníku pohodlný přístup do zavazadlového prostoru. Bohaté prosklení karoserie a rozměrná zpětná zrcátka pak umožňují dokonalý výhled z vozu (a právě ten patří v celkovém hodnocení k hlavním devizám modelu Tucson).
Uvnitř
Ačkoli řada z nás má s vozy třídy SUV jakési ideologické problémy, nelze jim, tedy ani Tucsonu, upřít mimořádně pohodlné nastupování na výše uložená sedadla (důkladně otestováno na starších příslušnících rodiny autora testu). Boční dveře jsou rozměrné a otevírají se ve velkém úhlu, což je obzvláště patrné na přiložených snímcích. Výklopná záď sahá svým prahem až do úrvně podlahy zavazadelníku, velmi praktickou se ukázala i možnost otevírat samostatně zadní okno, přičemž záleží na tom, jakou páčku nad tabulkou SPZ odjistíte (jejich značení je přehledné i pro sklerotiky a zmatkáře).
Bohužel je však třeba konstatovat, že interiér zkoušeného vozu povahou svých obkladových materiálů vzbuzoval jednoznačný dojem: nuda nuda, šeď šeď. V palubní desce ani na jiných místech to za jízdy nijak nevrzalo, nicméně všudypřítomná unylost může některé motoristy časem poněkud frustrovat, a to je míněno opravdu bez legrace. Sedadla jsou čalouněna odolným šedým (jak jinak...) textilem, ta přední vyhoví alespoň základním požadavkům na boční oporu v zatáčkách, vzadu se však budete cítit jak ve školních škamnách.