91
Fotogalerie

Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malá vylepšení velkého významu

Kapitoly článku:


Mimo silnici

Na off-road s tímto vozem raději zapomeňte. Ačkoli to tak při prvním pohledu na vysoké prahy a při prvním dojmu z vysoké karoserie nemusí vypadat, světlá výška činí v případě Hyundaie ix35 jen docela „silničních“ 170 mm, tedy totéž, co mají třeba Renault Captur nebo Suzuki SX4 S-Cross. Například Škoda Yeti nabízí 180 mm a původní Suzuki SX4 pak 190 mm.

IMG_0631.JPGIMG_0632.JPGIMG_0633.JPGIMG_0566.JPGIMG_0634.JPGIMG_0637.JPG
Pro pohyb v náročnějším terénu se ix35 nehodí

Pohled pod motor ukáže nízko uloženou sadu krycích plastů, jejichž přední hrana nabírá drny i na obyčejné polňačce s vzrostlou trávou. V lehčím terénu si ale budete v ix35 doslova lebedit, měkký podvozek dělá i svižnou jízdu po výmolech plavnou a příjemnou. Do těžších podmínek se ale s tímto autem nepouštějte a nezapomínejte na nízkou světlost podvozku.

Limitujícím prvkem je také soustava řízení pohonu všech kol Haldex, jež bez potíží obstojí na blátivém či zasněženém povrchu, ale v náročnějším terénu záhy ukáže meze svých schopností. Průjezdnosti náročnějšími podmínkami brání také omezené propérování zvláště zadních kol, jež ztrácejí kontakt s podkladem velmi snadno a už při minimálním zkřížení náprav.

Verdikt

Faceliftovaný Hyundai ix35 podražil o několik desítek tisíc korun, ale ačkoli cena zkoušeného vozu atakující tři čtvrtě milionu korun působí děsivě, s ohledem na druh pohonného ústrojí a rozsah výbavy to až tak tragické není. Nový Hyundai ix35 zůstává typickým reprezentantem evropských kompaktních SUV bez výrazných předností i slabin.

IMG_0545.JPGIMG_0552.JPGIMG_0553.JPGIMG_0554.JPGIMG_0562.JPGIMG_0599.JPG
Facelift původní rysy vozu nepopřel

Spotřeba nafty zkoušeného vozu nás ale rozhodně nenadchla. Během celého testu jsme s ním najeli 1 100 km v různých provozních podmínkách s průměrnou spotřebou 8,9 l/100 km. Kolem této hodnoty se budete pohybovat na dálnici i ve městě, při skutečně klidné jízdě se lze dostat na 7,5 l/100 km.

Technické údaje: Hyundai ix35

Rok • stupeň výbavy
2013 • Trikolor
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 995 cm3
Stupeň komprese
16:1
Nejvyšší výkon
135 kW (184 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
392 Nm při 1 800 až 2 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,8 s
Nejvyšší rychlost
195 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
465 l • 1 436 l
Objem palivové nádrže
58 l
Hmotnost: provozní • celková
1 712 kg • 2 140 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
8,8 • 5,7 • 6,9 l/100 km
Rozvor náprav
2 640 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 585 mm • 1 586 mm
Rozměr pneumatik
225/55 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 410 × 1 820 × 1 665 mm

Naměřené hodnoty

Orientační měření hlučnosti
Volnoběh37 db
50 km/h (4. st.)62 db
130 km/h (5. st.)70 db
Rychlostní stupně a otáčky
50 km/h4/1 500 ot./min.
90 km/h6/1 600 ot./min.
130 km/h6/2 300 ot./min.
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
110,11 s
29,88 s
310,07 s
Průměr10,020 s
60 – 100 km/h
Aut.6,25 s
Man.5,97 s
80 – 120 km/h
Aut.7,65 s
Man.7,42 s

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud